McCafé: „felnőttek” a kávéfogyasztók

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 10. 04. 00:00

Otthon a könnyen elkészíthető eszpresszó a sláger, a vendéglátóhelyeken azonban a kávékülönlegességek a legnépszerűbbek – derült ki a McCafé online felméréséből, melyet a Kávé Világnapja alkalmából készített.

A megkérdezettek több mint harmada a kimozdulós kávézás rajongója, ők átlagosan 200-350 forintot költenek egy feketére. Döntéseikben „felnőttek”: nem az ár, hanem az ízvilág és a minőség alapján választanak, már az élményt keresik a kávéban, és nem annak serkentő hatását. Ráadásul sokan közülük felelősen gondolkoznak, és nyitottak a fenntartható kávéra.
A Kávé Világnapja alkalmából a McCafé 2010 szeptemberében az ország legnagyobb aukciós portálja, a Vatera (www.vatera.hu) felhasználói körében vizsgálta a kávéfogyasztási szokásokat.
A közel 3800 válaszadó 63 százaléka leggyakrabban közvetlenül ébredés után otthon, egynegyede munkahelyén, 10 százaléka pedig vendéglátóhelyen issza meg mindennapi feketéjét. Az otthoni kávézás főleg a nők „hóbortja”, a szebbik nem képviselőinek több mint kétharmada, míg a férfiaknak csupán 56 százaléka kortyolja el otthonában a forró italt.
Aki a kimozdulós kávézás híve, az többnyire kávézóban, cukrászdában (45%) vagy kávézóláncnál (25%) vásárolja meg feketéjét. Ők a kávé minősége és a hely hangulata alapján döntenek. Ez a csoport leggyakrabban helyben fogyasztja el a kávéját (59%), ugyanakkor köszönhetően a lezárható tetejű kávéscsészéknek népszerű a „kávé elvitelre” is. Magyarországra még kevésbé jellemző az utcán sétálás közben kortyolgató ember (2%), hiszen sokan (35%) magukkal viszik munkahelyükre, és csak ott fogyasztják el a megvásárolt finomságot. Ez magyarázat lehet arra, miért került a munkahely a dobogó második fokára, amikor azt kérdezték, hol szokott leggyakrabban kávézni az illető.
A megkérdezettek többségének a kimozdulós kávézás igazi társasági program (84%).  Legtöbben barátokkal (43%), vagy családtagokkal (32%) osztják meg ezt az élményt.
Otthon a könnyen elkészíthető eszpresszó a sláger (36%), a vendéglátóhelyeken azonban visszaszorul a dobogó második fokára, hiszen itt a kávékülönlegességek a legnépszerűbbek (31%). A kávéköltemények elsősorban a nők körében aratnak rendületlen sikert, hisz a férfiak 43 százaléka még mindig a bivalyerős eszpresszóért él-hal.
A kérdőívet kitöltők számára a kávéválasztásnál a legfontosabb a fekete ízvilága (52%), második helyen szerepel a márka (25%), az ár csak sokadlagos szempont (10%).  Legtöbben átlagosan 200-350 forintot költenek egy kávéra, de a válaszadók negyede akár 500 forintot sem sajnál egy jó feketére. Utóbbi csoport tagjai között a diplomások vannak a legtöbben, az egyetemi végzettségűek 46 százaléka tartozik ide.
A kávétermelés és a környezetvédelem az elmúlt évtizedben szorosan összefonódott. Ma már a kávék egy csoportját fenntartható módon állítják elő, azaz a természet megóvása mellett a termelők segítése is külön hangsúlyt kap. Ez sok kávérajongó szemében fontos szempont lehetne döntésük meghozatalánál: közel felük (48%) választana ilyen feketét, ha tudna róla, hogy így termesztették.




Kapcsolódó cikkeink