Másodszor is az érték és a minőség szolgálatában

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 09. 16. 13:10

Második alkalommal ítélték oda az Érték és Minőség Nagydíjat azon áruknak, gazdasági szervezeteknek, szolgáltatásoknak, amelyek a „kiválók között a legkiemelkedőbbek akarnak lenni”. Az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegy jelenleg az egyetlen nem szakmaspecifikus és nem térséghez köthető megkülönböztetés, amely kizárólag viselőjének kimagasló tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.

A nagydíjra immár második éve azon termékek, szolgáltatások vagy szervezetek pályázhattak, amelyek fókuszában bizonyíthatóan a minőség áll. A díjazottak jó példával járnak elöl, ami ösztönzőleg hat a gazdaság fejlesztése terén.

Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat díjazottjairól 2019-ben a DIAMOND Szervezőiroda Bt. (a védjegyalapítók megbízásából a pályázat szervezési és lebonyolítási teendőit koordináló és végző szervezet), a Hajnal Húskombinát Kft., a Legrand Magyarország Villamos Rendszerek Zrt., a Poli-Farbe Vegyipari Kft., a Profession-Cert Kft. és az erdélyi SSM&SIU Kft. – azaz a Kiírók Tanácsa – döntött. A tanács tagjait kérdeztük az eddigi tapasztalatokról, elvárásokról és arról, milyen értékeket képvisel a nagydíj.

Hajnalné Raucsik
Krisztina
ügyvezető igazgató
Hajnal Húskombinát

– Az egészségtudatos vásárlók száma megnövekedett – hazánkban is egyre több vásárló keresi a minőségi emblémákkal ellátott termékeket. Csak úgy tudunk a piacon maradni, ha ezt maximálisan szem előtt tartjuk. Jelenlétünk az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat Kiírók Tanácsában sok lehetőséget rejt magában. Ezek közül az egyik, hogy egy ilyen, jól működő, életszerűen dolgozó minőségtanúsító rendszer képes valóban hatékonyan segíteni a magyar termékek versenyképességét, piaci pozícióját. Legfontosabb célunk a magyar termékek elismerésének segítése, és ezzel a magyar élelmiszeripari támogatása. A magas minőségű termék gyártása összhangban van filozófiánkkal. Kitisztítottuk szortimentünket, csak igényes és keresett finom termékeket állítunk elő. A piacon található hatalmas kínálat mellett csakis megbízható és minőségi termékekkel tudunk „életben” maradni. Beszállítói vagyunk nagy üzletláncoknak, s emellett kilenc saját boltunk van, miközben térségünkben 350 kisebb bolttal is folyamatos partnerkapcsolatban állunk. A vevői visszajelzések bennünket igazolnak: fejlesztéseink és termékeink megállják helyüket a mai életvitel egészséges rendszerű világában. S számunkra a legjobb visszajelzés, hogy a fogyasztók elismerik munkánkat, szeretik és évek óta hűségesen vásárolják termékeinket.

 

Kiss Károlyné
ügyvezető igazgató
DIAMOND Szervezőiroda

– Az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegy megalapításával és bevezetésével tovább nőtt a lehetősége azok megméretteté­sének és elismerésének, akik a kiválók között a legkiemelkedőbbek akarnak lenni, és erre jól láthatóan fel is akarják hívni a figyelmet. A védjegy feltüntetése közvetlen pozitív üzenetet hordoz, direkt módon irányít. Az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegy jelenleg az egyetlen nem szakmaspecifikus, nem földrajzi térséghez köthető megkülönböztetés, amely kizárólag viselőjének kiemelkedő tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.

Idei díjazottjaink több, közel 40%-a rendelkezik már valamilyen minősítéssel, díjazással. Ezek a pályázók azt vallják, hogy minden megmérettetés objektív mérce, amely a fejlődés mértékét, irányát szimbolizálja. Szerintük az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegy viselése kiválóságukat, cégüket, innovatív munkájukat is minősíti. Törekvésük a jövőben, hogy minél több termékükön, szolgáltatásukon látható legyen a megkülönböztetés, amely a minőség emblémájaként segíti a fogyasztót az eligazodásban. Az elmúlt évhez képest 19%-kal nőtt a díjazott szolgáltatáshoz kapcsolódó pályázat, de nőtt az olyan komplex pályázatok száma is, amelyeknél a termékhez szolgáltatás is kapcsolódik.

Károlyi László
vezérigazgató
Legrand

– „Tradíció és Innováció” a jelmondatunk, melyben az egyik állandóság a magas minőség iránti elkötelezettség. A minőség nemcsak rövid távon kifizetődő egy vállalkozás számára, hosszú távon is erősíti a márka iránti vevői elköteleződést. Az Érték és Minőség Nagydíj ebben lehet segítségére a pályázóknak. Az elismert és trófeával díjazott minőség a fogyasztókat érzelmileg köti a márkához, kialakul a márkahűség és a termék vagy szolgáltatás iránti lojalitás. Ezt a lojalitást lehet kiterjeszteni a cég további kínálatára is. A vállalkozások feladata közé tartozik a fogyasztók minőség- és környezettudatos tájékoztatása, ezért fontos a termékeik bemutatása olyan külső megmérettetéseken, ahol független szakértők véleményezik a végterméküket, és az eredményről tájékoztatják a vásárlókat. Ezek a megmérettetések segítik a gyártókat abban, hogy állandó elvárásnak tekintsék a magas minőséget, a vásárlókat pedig abban, hogy maradéktalanul megbízhassanak a díjazott termékekben és szolgáltatásokban, ezzel is könnyítve őket beszerzéseik során.

Az Érték és Minőség Nagydíj trófea birtokosai prémium csapat tagjai, kiváltság közéjük tartozni. A vevőik iránti elköteleződésen túl a magas minőség iránti igény a legfontosabb számukra. A minőség nem időszakhoz kötődik, azt folyamatosan gondozni kell, már az új termék és szolgáltatás tervezésekor is. Azt kerestük a pályázatokban, hogy ki és mennyire kezeli komplexen a termékét. Kik azok, akik a gazdasági érdekeiken túl a társadalmi hasznosságot és a fenntarthatóságot is beépítik az üzleti filozófiájukba? Azok az újító megoldások érdekeltek bennünket, melyek értéket képviselnek majd a fogyasztóik számára. Kiemelten kerestük azokat is, akik nemcsak a hazai piacra koncentráltak, hanem bátran nyitottak a határon túli fogyasztók felé is. Örömmel tapasztaltuk, hogy a pályázók hisznek a magyar minőség exportértékében is.

Szabó Zoltán Győző
ügyvezető igazgató
SSM&SIU

– Az elmúlt évtizedekben sokat változott a gazdasági helyzet, rengeteget fejlődtek a magyar termékek, nőttek az exportlehetőségek, megerősödtek a határon túli magyar vállalkozások. Egyre fontosabb szerep jut azoknak a megkülönböztető jelzéseknek, amelyek kiemelkedő eredményekre és teljesítményekre hívják fel a figyelmet. A védjegy ugyanakkor segítséget nyújt a fogyasztóknak a tudatos vásárláshoz. Feltüntetése közvetlen pozitív üzenetet hordoz, direkt módon irányít az eligazodásban.

Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat nemzetközi megjelenésének legfontosabb része a határainkon túli együttműködés. A pályázat kiírói arra is törekednek, hogy a Kárpát-medencében legaktívabban működő vállalkozások bekapcsolódjanak a pályázati rendszer munkájába. Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázaton 2019-ben kb. 30%-os növekedést tapasztaltunk a 39 pályázati főcsoportban leadott jelentkezési lapok számát illetően. A főbb beérkező pályázatok összetétele 2019-ben is élelmiszerek, kozmetikai és háztartás-vegyipari, építőipar, informatika, életminőség és szabadidő kulturált eltöltését segítő szolgáltatások.

Szabó Antal
ügyvezető igazgató
Poli-Farbe

– A Poli-Farbe a kezdetektől fogva minőségi festékeket fejleszt és gyárt, amelyekre valós piaci igény mutatkozik. Azzal, hogy az utóbbi években több jövedelem maradt a lakosságnál, egyértelműen nőtt az igény a prémium minőségű festékek iránt. A következő évektől azt reméljük, hogy a vásárlók igényei tovább nőnek, és még több lehetőség nyílik prémium minőségű festékek gyártására, illetve értékesítésére. Az elmúlt 25 évben egy helyi családi vállalkozásból Közép-Európa meghatározó festékgyártó vállalatává nőttük ki magunkat. Márkaismertségünk növelésében, illetve a vállalat és a termékek iránti bizalom kialakításában fontos szerepe volt a különböző termékdíjaknak és elismeréseknek. Mind azt igazolták, hogy jó úton haladunk fejlesztéseinkkel, és a vásárlók joggal bízhatnak minőségi megoldásainkban.

A Poli-Farbe csapatát nemcsak a díjak inspirálják, hanem a pozitív vásárlói vélemények is. Társadalmi célú programjainkat is úgy építjük fel, hogy elsősorban azokat a festékeket használjuk, amelyeket már a szakmai zsűri is elismert. Szeretnénk minél nagyobb teret nyitni a magyar kreativitásnak, ezért különdíjat hoztunk létre, amellyel arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a belsőépítészek, lakberendezők és enteriőr-stylistok munkája rendkívül fontos, hiszen életünk jelentős részét épített környezetben, otthonunkban vagy munkahelyünkön töltjük.

Bálint Ágnes
ügyvezető igazgató
ProfessionCert

– Az Érték és Minőség Nagydíj valós piaci igényre épül: a mostani gazdasági környezetben a fogyasztók számára minden termelési és szolgáltatási szektorban a legfontosabb döntési szempont a magas minőség. Ezért is jelentkezett az az igény, hogy a magas minőséget képviselő termékek és szolgáltatások esetében ez mindenki számára jól látható legyen. Ezt képviseli a védjegy.

Mivel cégünk fő profilja a minőség ellenőrzése és a megfelelőség értékelése, számunkra egyértelmű volt, hogy részt vegyünk egy olyan pályázati rendszerben, amely hitelesen képviseli a termékek és szolgáltatások magas minőségét. Cégünk fő tevékenységeként a minőség megfelelőségéhez köthető szolgáltatásokat biztosítjuk ügyfeleink részére. Napi szinten veszünk részt termékek, rendszerek megfelelőségi vizsgálatában, ellenőrzésében és tanúsítási folyamataiban. A pályázatok dokumentációs és szakmai értékelésénél segítségünkre van értékelési tapasztalatunk, melyet több hasonló minőségtanúsító védjegy kiértékelése során szereztünk.

A győztesek listája megtekinthető itt, itt és itt.

 

 

Kapcsolódó cikkeink