Másodlagos internetkapcsolattal nem lehet gond a bankkártyás fizetés

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 08. 23. 11:14

Évente nagyjából 20 millióval emelkedik Magyarországon a kártyás tranzakciók száma, egyre többen bíznak a készpénzmentes fizetésben. Baj csak akkor van, amikor a kasszánál sorra kerülve közlik: nem működik a terminál, a vásárlónál pedig nincs elég készpénz – írja az origo.

A magyarországi kereskedelmi egységek egy részét egyáltalán nem érinti a probléma, az üzletek másik felénél azonban lényegében bármikor előfordulhat, hogy a pénztáros sajnálkozva rázza a fejét, amikor a vevő előkapja bankkártyáját. A banki terminál működésképtelensége jellemzően egy bizonyos, alapvetően könnyen elhárítható problémára vezethető vissza, függetlenül attól, a sarki fűszeresről, a bevásárlóközpont divatáru-üzletéről vagy egy hipermarket-lánc egységéről van szó.

Azok az üzletek, ahol a bankkártyás fizetés mindig megbízhatóan működik, jellemzően két vonalon csatlakoznak az internetre. Az igazán biztonságos megoldás pedig az, ha az ún. backup-internet elkülönül az elsődleges működési csatlakozástól, azaz attól eltérő technológiai megoldásra épül – hívja fel a figyelmet a vezetéknélküli internetes csatlakozásokra specializálódott Vannet szakértője.

Ha az elsődleges csatlakozással probléma van – aminek önmagában több oka lehet – és ezért nem működik a bankkártyás szolgáltatás, a megfelelően elkülönített másodlagos csatorna azonnal a helyére léphet, biztosítva a hozzáférést és ezzel a vásárlók kényelmét.

Annak ellenére, hogy a kártyás tranzakciók száma rohamosan emelkedik és egyre több, kisebb kereskedelmi egységekben is lehet bankkártyával fizetni, még mindig sok üzletben hiányzik a másodlagos internetkapcsolat.  (origo)

Kapcsolódó cikkeink