Másnap máshogy: Tudatosság az alkoholfogyasztásban is
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács a spiritsEUROPE támogatásával indított edukációs kampányt Másnap máshogy néven. A 3 hónapos kampány szakértők és ismert influenszerek közreműködésével segítette a fiatal felnőttek edukációját a tudatos alkoholfogyasztás témakörében.
A kampányidőszak alatt az italmertek.hu weboldal, amelyen a kampány szakértőinek, Antal Emese dietetikus és Porkoláb-Minarik Annamária klinikai szakpszichológus közreműködésével megszületett blogbejegyzések és edukatív kvízek szerepeltek, közel 15 ezer látogatást generált, a közösségi médiában megosztott tartalmak pedig több mint 600 ezer felhasználót értek el a tudatos alkoholfogyasztás pozitív üzenetével.
„A nemzetközi és tagvállalati támogatással, a Szeszipari Szövetség és partnereinek közös együttműködésével megvalósult kampány elérte célját, azaz sikerült mozgósítania a 18-29 éves fiatal felnőtteket és ösztönözni őket a tudatosabb alkoholfogyasztás irányába. Ezt támasztja alá, hogy a kampány üzenetei több százezres elérést produkáltak az online felületeken – úgy mint az italmertek.hu weboldalon, Facebook és Instagram közösségi média csatornákon – és az edukációs kvízjátékokban is több mint ezren vettek részt, valamint Facebook követőink száma is 2600-zal növekedett” – foglalta össze a kampány eredményeit Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója. Hozzátette, hogy a kampány sikeréhez hozzájárultak a szakértők és a bevont influencerek is, akik minőségi, a fiatal felnőtteket érdeklő tartalmakkal segítették a kampányt, mint például az influenszerek saját történeteit bemutató kampányvideó.
Tudatos fesztiválozástól a mindennapi praktikákig
A kampány legfontosabb elemeit a fiatal felnőttek számára készülő, az italmertek.hu weboldalon elérhető szakértői tartalmak és kvízek adták. Antal Emese dietetikus, szociológus és Porkoláb-Minarik Annamária klinikai szakpszichológus, mindfulness oktató több szakértői tartalommal segítette a kampányt. Ezek az okos fesztiválozástól az alkoholfogyasztással kapcsolatos mindennapi praktikákig terjednek.
„Az első, és talán legfontosabb lépés a tudatosság „bekapcsolásához”, a megfigyelés. Megfigyeljük azt, hogy hol, mikor, kivel, mennyit és hogyan iszunk. Mikor iszunk többet esetleg a kelleténél, hol vagyunk olyankor, kivel vagyunk, esetleg mi történt előtte, mit csináltunk, illetve hogyan érezzük magunkat az alkohol hatására. Ha ezeket megfigyeljük, és levonjuk a következtetéseket belőlük, akkor megfelelő mérföldköveink lesznek ahhoz, hogy tudatosak maradhassunk az alkoholfogyasztásunk terén, és kontrollált folyamattá változtathassuk azt” – összegzi a tudatos alkoholfogyasztással kapcsolatos mindennapi praktikákat Porkoláb-Minarik Annamária.
Antal Emese dietetikus szakember a másnaposság elkerülésének és az okos fesztiválózás módszereinek bemutatása mellett az észrevétlen kalóriákra is figyelmeztet. „Az alkoholos italokban bizony jelentős mennyiségű energiát találunk: 1 gramm alkohol 7,1 kcal-nak felel meg, azaz 4 cl pálinka 100 kcal energiát is jelenthet, de ugyanennyi csokilikőr elfogyasztásával 140 kcal-t viszünk be a szervezetünkbe. Ezért is fontos a tömény italokból is betartani a mértéket, hiszen az alkohol mellett eszünk is, abból származik igazán energia. Fontos még, hogy a pálinka, likőrök mellett és /vagy előtte vegyünk magunkhoz ételt, legyen, ami felszívja az alkoholt, ne „üssük ki” magunkat idő előtt, mielőtt elkezdődne a buli.”
Kapcsolódó cikkeink
DRS, EPR, GTIN, PPWR meg a szesz
A szeszesital-iparban érintett hazai gyártó és kereskedő vállalkozások aktuális problémáiról…
Tovább olvasom >Közel 1 millió fogyasztóhoz jutott el a nyáron a Szeszipari Szövetség kampánya
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idén nyáron a zene…
Tovább olvasom >Egyre többen vannak akik felelősen (d)öntve töltik tele a nyarat élményekkel
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idén nyáron a zene…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: erősödik a turisztikai kereslet, a SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt
Márciusban is erős forgalmat generált a SZÉP Kártya, amely továbbra…
Tovább olvasom >Pálinkakoktél-verseny
A várakozásokat is felülmúlta a március elején rendezett II. Árpád Párlat…
Tovább olvasom >Így vélekednek a magyarok a dohányzási kultúráról
Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan…
Tovább olvasom >