Másfél év után először csökkent a kínai sertéshús ára
Több mint egy év után először csökkent Kínában a sertéshús ára, ahogy az országban a termelés növekedésével, elkezdett enyhülni a korábban igen súlyos húshiány – írja az origo.
Kínában a sertéshús ára 2,8 százalékkal csökkent októberben, ami az első árcsökkenés volt 2019 februárja óta – írja a CNBC a kínai statisztikai hivatal adatai alapján.
EZ HATALMAS FORDULAT A VILÁG MÁSODIK LEGNAGYOBB GAZDASÁGÁBAN, AHOL AZ AFRIKAI SERTÉSPESTIS MIATT KORÁBBAN AZ EGEKBE SZÖKÖTT A SERTÉSHÚS ÁRA
– a múlt ősszel megduplázódott, majd tavasszal még tovább nőtt a hús ára.
Mindez pedig arra utal, hogy várhatóan az általános fogyasztói árindex is csökkenni fog a következő időszakban. Októberben egyébként a fogyasztói árak 0,5 százalékkal nőttek a megelőző év azonos időszakához képest.
Rég nem látott fordulat jött a kínai sertéshús piacánFORRÁS: AFP/IMAGINECHINA/ZHENG KAIFU
Az élelmiszerárak 2,2 százalékkal emelkedtek, ami jelentős részben a friss zöldségek árának 16,7 százalékos emelkedésének volt köszönhető.
MINDEZ PEDIG KÍNA KÜLKERESKEDELMÉRE IS HATÁSSAL LEHET, KÜLÖNÖSEN A HAZAI SERTÉSHÚS-KIBOCSÁTÁS ERŐSÖDÉSE MIATT.
Az idei év első három negyedévében ugyanis több mint kétszeresére nőtt a kínai sertéshús import, de a kormány kiemelt stratégiai célként kezeli a hazai élelmiszer-ellátás biztonságát.
A várakozások szerint 2021-ben a sertéshús importja 6 százalékkal csökkenhet majd, köszönhetően a hazai termelés fokozódásának. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Állatfeldolgozás 2024-ben: Növekvő sertés- és baromfivágások, csökkenő szarvasmarha- és juhfeldolgozás
2024 első három negyedévében vegyes eredményeket mutattak a magyar vágóhidakon…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >