Másfél év után először csökkent a kínai sertéshús ára
Több mint egy év után először csökkent Kínában a sertéshús ára, ahogy az országban a termelés növekedésével, elkezdett enyhülni a korábban igen súlyos húshiány – írja az origo.
Kínában a sertéshús ára 2,8 százalékkal csökkent októberben, ami az első árcsökkenés volt 2019 februárja óta – írja a CNBC a kínai statisztikai hivatal adatai alapján.
EZ HATALMAS FORDULAT A VILÁG MÁSODIK LEGNAGYOBB GAZDASÁGÁBAN, AHOL AZ AFRIKAI SERTÉSPESTIS MIATT KORÁBBAN AZ EGEKBE SZÖKÖTT A SERTÉSHÚS ÁRA
– a múlt ősszel megduplázódott, majd tavasszal még tovább nőtt a hús ára.
Mindez pedig arra utal, hogy várhatóan az általános fogyasztói árindex is csökkenni fog a következő időszakban. Októberben egyébként a fogyasztói árak 0,5 százalékkal nőttek a megelőző év azonos időszakához képest.
Rég nem látott fordulat jött a kínai sertéshús piacánFORRÁS: AFP/IMAGINECHINA/ZHENG KAIFU
Az élelmiszerárak 2,2 százalékkal emelkedtek, ami jelentős részben a friss zöldségek árának 16,7 százalékos emelkedésének volt köszönhető.
MINDEZ PEDIG KÍNA KÜLKERESKEDELMÉRE IS HATÁSSAL LEHET, KÜLÖNÖSEN A HAZAI SERTÉSHÚS-KIBOCSÁTÁS ERŐSÖDÉSE MIATT.
Az idei év első három negyedévében ugyanis több mint kétszeresére nőtt a kínai sertéshús import, de a kormány kiemelt stratégiai célként kezeli a hazai élelmiszer-ellátás biztonságát.
A várakozások szerint 2021-ben a sertéshús importja 6 százalékkal csökkenhet majd, köszönhetően a hazai termelés fokozódásának. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Rájár a rúd a Sheinre
A Shein, a fast fashion online divatkereskedelem egyik vezető szereplője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >