Mars: 3,5 millió kakaópalánta, több mint 270 ezer támogatott kistermelő és egy 1 milliárd dolláros befektetés a fenntartható kakaótermesztésért
A Mars Wrigley, a népszerű csokoládészeletek több mint 100 éves gyártója és a világ egyik legnagyobb kakaófelhasználója közzétette, milyen lépéseket tesz a fenntartható kakaó ellátási láncért Cocoa for Generations elnevezésű tervén keresztül. A fenntarthatósági terv, amely mögött egy 1 milliárd dolláros befektetés áll, és a kisbirtokos kakaótermelőket állítja a középpontba, nemrég mérföldkőhöz érkezett, amikor a vállalat közzétette erről szóló, első éves jelentését a World Cocoa Foundation 2019-es berlini ülésén.
Először tette közzé a Mars a tavaly szeptemberben bejelentett Cocoa for Generations nevű fenntartható kakaótermesztési tervének eredményeit. A stratégián keresztül a vállalat célkitűzése, hogy 2025-ig 100%-ban átláthatóvá tegye kakaó ellátási láncát. A világ egyik legnagyobb csokoládégyártójaként a Mars közvetlenül tapasztalja a jelenlegi kakaó ellátási láncot érintő problémákat, mint amilyen a veszélyes körülmények között végzett gyermekmunka, a kistermelő gazdák alacsony bevétele és a védett területeken történő kakaótermesztésből fakadó egyre növekvő erdőirtás.
Annak érdekében, hogy felvegye a harcot ezekkel a problémákkal, és teljes mértékben átláthatóvá tegye ellátási láncát, a Mars felmérte a jelenlegi kakaó ellátási láncot, és beazonosította a három legsürgetőbb feladatot ezen belül. Így a gyermekek védelme, az erdők megőrzése és a termelők bevételeinek javítása kerültek a terv középpontjába.
A három meghatározott területen belül a Mars további részletes stratégiákat dolgozott ki. Míg a Responsible Cocoa oday terven keresztül egy felelős kakaótermesztési rendszer kiépítésén dolgozik a beszállítóival közösen, addig a Cocoa and Forest célkitűzésének célja a kakaótermesztés miatti erdőirtások megfékezése. Mindezek mellett a terv középpontjában álló kakaó közösségek és az emberi jogok védelme mellett is fokozottan kiáll. Ez utóbbi törekvéséhez tartozik, hogy a kakaóközösségeket erősíti pénzügyi tudatossági képzések szervezésén keresztül, mikrofinanszírozási intézményeket tesz elérhetővé az ellátási láncuk tagjai számára, fokozottan ellenőrzi a gyermekmunkát, és edukációs üléseken hívja fel a figyelmet ennek veszélyeire.
A World Cocoa Foundation berlini ülésén tartott beszédében, John Ament, a Mars Wrigley globális kakaóért felelős alelnöke a következőket emelte ki a Cocoa for Generations terv eredményei közül:
• több mint 272.000 kistermelő kakaótermesztő támogatása a certifikációban, összesen 198 szervezet segítségével;
• több mint 428.000 bő árnyékot adó fa kiosztása, amellyel 30.006 kistermelőt segítettek;
• személyre szóló mezőgazdasági oktatás több mint 74.530 termelő számára;
• beszállítói listájának, a származási országok és a jelenlegi ellátási lánc átláthatósági szintjének közzététele;
• akciótervek kidolgozása és közzététele a világ legnagyobb, egyben legsérülékenyebb kakaótermesztési területeire, Ghánára és Elefántcsontpartra nézve;
Az idei jelentés az első a Mars éves jelentéseinek sorában, amelyekben a vállalat közzéteszi majd a Cocoa for Generations tervében foglalt törekvéseinek eredményeit.
Kapcsolódó cikkeink
AM: jelentős értéket képviselnek a hazai gyepek, megőrzésüket a kormány is támogatja
A hazai gyepek hosszú távú megőrzésében kulcsszerepet játszik a Grassland-HU…
Tovább olvasom >A kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >Meghosszabbítják a 15 millió forintos összdíjazású KKV-nak meghirdetett pályázat határidejét
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal hirdette meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >A Lufthansa az amerikai járatok iránti kereslet csökkenésére számít a harmadik negyedévben
A német Lufthansa légitársaság a nyári fellendülés után a harmadik…
Tovább olvasom >