Marketingkampány a magyar tejtermékek megvásárlására
Marketingkampánnyal ösztönözné a kormány a fogyasztókat a magyar tejtermékek megvásárlására, hogy így segítse a tejkvóta rendszer kivezetése és az európai túltermelés miatt nehéz helyzetbe került magyar tejtermelőket – mondta Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter hétfőn jelentette be, hogy a magyar tejtermékek fogyasztására ösztönző marketingkampányt indít a kormány, hogy ezzel segítsen a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. Erre azért is szükség van, mert az uniós tejpiacon komoly problémák alakultak ki, túlkínálat, túltermelés van, ami a gazdák megélhetését is veszélyezteti – magyarázta.
Feldman Zsolt is kiemelte: Európában többlettermelés van tejből; emiatt, valamint a tejkvóta rendszer kivezetése miatt az utóbbi évek kedvező klímája kissé borússá vált a tejtermelők számára.
A magyar kormány több más, a témában érdekelt tagállammal együtt folyamatosan fellép a magyar tejtermelők érdekében, de az Európai Bizottság nem találja, vagy nem alkalmazza azokat az eszközöket, amelyek Magyarországon megoldást jelentenének a tejágazat számára – mondta. Ezért van szükség nemzeti forrásból különböző állattartói támogatásokra, a most bejelentett marketingkampánnyal pedig a jó minőségű magyar tejtermékek megvásárlására szeretnék ösztönözni a fogyasztókat – vélekedett a helyettes államtitkár.
Arra a kérdésre, hogy a kieső – például orosz vagy kínai – keresletet kompenzálja-e a belső fogyasztás emelkedése, Feldman Zsolt kifejtette: a magyar tejágazat hagyományosan belpiacra orientált, vagyis jóval többet adnak el hazai piacon, mint külföldön, aminek előnyei és hátrányai is vannak. Ezért fontos, hogy „a hazai piacon rendben legyünk”; a hazai vásárlói tudatosságot még lehet fejleszteni – vélekedett a helyettes államtitkár.
A külföldi, például szlovák tejek magyarénál alacsonyabb árával kapcsolatban Feldman Zsolt szólt arról is: nem véletlen, hogy az adóhatóság az utóbbi három évben közel 5,5 milliárd forint adókülönbözetet tárt fel a tejágazatban, különböző tejjel összefüggő áfacsalásoknál, és az sem, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) is több százezer liter tejet vonatott ki a forgalomból. Hozzátette: probléma az is, hogy sok nagy nyugat-európai tejipari cég van, amely a felesleget bármilyen áron, áron alul is „szétküldi” különböző európai országokba, így gyakran Magyarországra is.
Feldman Zsolt szólt arról is, hogy Magyarország régóta készült a tejkvóta rendszer kivezetésére. Mint ismertette, idén – támogatási csúcsként – több tízmilliárd forint értékben támogatják az állattartókat, tejtermelő gazdálkodókat a tejtermelés megtartása érdekében. A nagymértékű árcsökkenés jelenleg komoly tehertétel a gazdáknak – mondta a helyettes államtitkár, hozzátette ugyanakkor, hogy itt is ciklikusság figyelhető meg, hiszen az utóbbi években kedvező volt a környezet, most pedig egy nehezebb időszak következik; a kormány itt támogatási oldalról mindent megtesz a könnyítés érdekében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagyszabású marketingkampánnyal támogatja a Stile Capri bevezetését a Peroni Európában
A Peroni Nastro Azzurro 20 millió euró értékben indít marketingkampányt…
Tovább olvasom >Van-e jobb módja az ügyfelek elérésének, mint a közösségi média?
A Digital Commerce Alliance 2021-es felmérése szerint a „Card-Linked” marketing…
Tovább olvasom >FAO: Kitart az élelmiszerárak emelkedése nemzetközi szinten
Hat hónap drágulást követően tovább nőttek az élelmiszerárak a nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >