Marketingkampánnyal segítené a terméktanács a baromfihús fogyasztását

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 01. 28. 11:55

Húsz százalékkal emelkedett tavaly az előző év azonos időszakához viszonyítva hazánk baromfihúsexportja – írja a Magyar Hírlap. A lap kérdésére Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács igazgatója elmondta, akár saját forrásokat is mozgósítanának annak érdekében, hogy a baromfihús-fogyasztást ösztönző kampány induljon.

Az Európai Bizottság középtávú előrejelzése alapján az unió baromfihús-termelésének további növekedése várható 2030-ig – derül ki az Agrárgazdasági Kutatóintézet legfrissebb jelentéséből. A tanulmány kitér arra is, hogy a közösség baromfihús-termelése 14,9 millió tonna lehet idén, ami kismértékű emelkedést jelentene az előző évihez képest. Az előrejelzés szerint 2030-ra a kibocsátás már 15,5 millió tonna körül alakulhat, ami négy százalékkal haladná meg a 2018. évi mennyiséget. Ugyanakkor a közösség baromfihúsexportja előre láthatóan nem változik számottevően idén az előző évihez képest. Kiderült az is, hogy tavaly január és október között az előző év azonos időszakához viszonyítva hét százalékkal másfél millió tonnára nőtt a behozatal. Az Európai Unió baromfihús-fogyasztása előreláthatóan tovább nő a következő tizenkét évben, és 2030-ban három százalékkal haladhatja meg a 2018. évi volument.

Magyarország baromfihúsimportja három százalékkal 58 ezer tonnára csökkent 2018. január és október között 2017 hasonló időszakához viszonyítva – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. Ezen belül a csirkehús behozatala három százalékkal 37 ezer tonnára mérséklődött, míg a pulykahúsé négy százalékkal csaknem ötezer tonnára emelkedett.

Ugyanakkor a baromfihúsexport húsz százalékkal 184 ezer tonnára emelkedett 2018. január–októberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús kivitele három százalékkal 83 ezer tonnára csökkent, míg a pulykahúsé három százalékkal harmincezer tonnára nőtt. A vágócsirke termelői ára (253 forint/kilogramm) 2,5 százalékkal volt magasabb ugyanekkor. A friss egész csirke feldolgozói értékesítési ára 6,9 százalékkal 480 forint/kilogrammra, a csirkecombé 6,1 százalékkal 445 forint/kilogrammra, a csirkemellé 9,8 százalékkal 1093 forint/kilogrammra emelkedett ugyanebben az összehasonlításban.

Ehhez kapcsolódik, hogy a Baromfi Termék Tanács (BTT) államilag támogatott marketingakciót tart szükségesnek a hazai baromfifogyasztás ösztönzésére. A Magyar Hírlap kérdésére Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács igazgatója elmondta, a BTT akár saját forrásokat is mozgósítana annak érdekében, hogy egy sikeres ösztönző kampány indulhasson el. Szerinte a Magyar Baromfi Védjegyhez kapcsolódó ágazati forrásokból akár tízmil­liós nagyságrendben tudnának hozzájárulni ehhez a célhoz, és ezt állami támogatással kiegészítve komoly eredményt lehetne elérni. A szervezet elnöksége a közelmúltban úgy határozott, hogy ez ügyben az Agrárminisztériumhoz és az Agrármarketing Centrumhoz fordul. Az elnöksége szerint a kampányt az év elején, lehetőség szerint minél hamarabb be kellene indítani. (magyarhirlap.hu, Ambrus Ádám)

Kapcsolódó cikkeink