Máris cukorhiány van a boltokban, ez az oka
Magyarország nem tud elég cukrot előállítani, az importnak pedig nem kedvez a nemzetközi helyzet – közölte a Cukorrépa Termesztők Országos Szövetségének elnöke, a Cukor Terméktanács és Szakmaközi Szervezet elnökhelyettese. Az elégtelen hazai termelés okait fejtegető Dorogi Árpád elmondta: az elmúlt években méltánytalanul alacsony volt a cukor, illetve a cukorrépa ára, ami miatt a termelők évről évre csökkentették a vetésterületet.
Pár éve még 15 500 hektáron, 2021-ben 10 500 hektáron, az idén pedig már csupán 8600 hektáron zajlott a cukorrépa hazai feldolgozása, jelezte Dorogi Árpád.
A helyzetet pedig tovább súlyosbította a mostani aszály, így az idén nem is számíthatunk jó cukorrépatermésre. Kevés lesz az alapanyag, amit a hazai cukorgyártó fel tud dolgozni Kaposváron. Ez viszont azt jelenti, hogy drága lesz a cukor – fűzte hozzá a szakértő.
Még a hazai fogyasztás egynegyedét sem fogja tudni előállítani az élelmiszer-gazdaság 2022-ben, figyelmeztetett Dorogi Árpád, aki hozzátette: Magyarországon évente háromszázezer tonna cukor fogy, viszont idehaza 2021-ben csak nyolcvanezer tonnát tudtak megtermelni, az idén pedig talán csak hatvanezer tonna körül lesz ez a mennyiség.
A boltokban tapasztalható hiányra visszatérve Dorogi Árpád arról beszélt, azonkívül, hogy nincs kínálati piac, még veszteségesek is a cukor kereskedelmével foglalkozó kereskedők, mivel a cukor is az ársapka alá tartozik.
Hogy ez mikor fog megváltozni, arra nem tudom a választ
– zárta az InfoRádiónak adott nyilatkozatát Dorogi Árpád.
Kapcsolódó cikkeink
Kakaó- és cukordrágulás: mit várhatunk a boltokban húsvét előtt?
Az elmúlt hónapokban rendkívül jelentős mértékben emelkedett a kakaó és…
Tovább olvasom >Tartósan magas cukorárra számít az édesipari gyártó
Az Európa legnagyobb édesipari alapanyag-gyártó vállalata, a Südzucker, emelkedő bevételről…
Tovább olvasom >Cukorból érdemes lehet betárazni
A klímaváltozás negatív hatásai miatt csökken a cukornádtermés világszerte, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >