Már vannak rendszeres fogyasztói a húshelyettesítőknek egy felmérés szerint
A megkérdezettek 5 százaléka rendszeresen fogyaszt növényi alapú húshelyettesítőt, csaknem 30 százalék már kóstolt ilyen terméket, a többiek fele pedig kipróbálná – közölte a Pápai Hús Kft. az MTI-vel kedden.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-27-13.37.46.png)
Egyre többen vegánok
A visszajelzések szerint minden ötödik ember követ valamilyen diétát, közöttük ugyancsak 20 százalék körüli a vegetáriánusok és a vegánok aránya – írták. A Pápai Hús Kft. szeptemberi, online kérdőíves, reprezentatív kutatása alapján az életkor csökkenésével egyre kevesebb a húsevő. A magyar háztartások kétharmadában még hetente többször fogyasztanak húst, különösen az 50 és 65 év közöttieknél, de 43 százalék tart húsmentes napot, többnyire anyagi megfontolásból – tették hozzá.
A válaszok alapján a vegán élelmiszerek iránti nyitottság felülmúlja a várakozásokat – értékelte az adatokat a Pápai Hús Kft. A vásárlói érdeklődést részben a kíváncsiság magyarázhatja a közlemény szerint, de biztosak abban is, hogy a fogyasztói tudatosság, a fenntarthatósági elvárások ugyancsak fontosak. A megkérdezettek 40 százaléka figyel arra, hogy kevesebb szemetet termeljen az élelmiszerek fogyasztásával, a minőségi alapanyagokra szintén majdnem ugyanennyien figyelnek, míg az összetevőket minden harmadik vásárló nézi meg. Az egészséges termékekért minden negyedik akár többet is hajlandó fizetni – derül ki a felmérésből.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >Hiányzik valami?
A NÉGYOSZ Konferencia a fenntarthatóbb hazai élelmezési rendszerek kialakítása címmel…
Tovább olvasom >Növényi alapú márkát vezet be a piacra a világ legnagyobb tejtermékgyártója
„Enjoy!” néven indított új növényi alapú márkát a Lactalis. A franciaországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >