Már vannak rendszeres fogyasztói a húshelyettesítőknek egy felmérés szerint
A megkérdezettek 5 százaléka rendszeresen fogyaszt növényi alapú húshelyettesítőt, csaknem 30 százalék már kóstolt ilyen terméket, a többiek fele pedig kipróbálná – közölte a Pápai Hús Kft. az MTI-vel kedden.

Egyre többen vegánok
A visszajelzések szerint minden ötödik ember követ valamilyen diétát, közöttük ugyancsak 20 százalék körüli a vegetáriánusok és a vegánok aránya – írták. A Pápai Hús Kft. szeptemberi, online kérdőíves, reprezentatív kutatása alapján az életkor csökkenésével egyre kevesebb a húsevő. A magyar háztartások kétharmadában még hetente többször fogyasztanak húst, különösen az 50 és 65 év közöttieknél, de 43 százalék tart húsmentes napot, többnyire anyagi megfontolásból – tették hozzá.
A válaszok alapján a vegán élelmiszerek iránti nyitottság felülmúlja a várakozásokat – értékelte az adatokat a Pápai Hús Kft. A vásárlói érdeklődést részben a kíváncsiság magyarázhatja a közlemény szerint, de biztosak abban is, hogy a fogyasztói tudatosság, a fenntarthatósági elvárások ugyancsak fontosak. A megkérdezettek 40 százaléka figyel arra, hogy kevesebb szemetet termeljen az élelmiszerek fogyasztásával, a minőségi alapanyagokra szintén majdnem ugyanennyien figyelnek, míg az összetevőket minden harmadik vásárló nézi meg. Az egészséges termékekért minden negyedik akár többet is hajlandó fizetni – derül ki a felmérésből.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >Meghosszabbította Kína a marhahúsimport-vizsgálatot – még várnak a korlátozásokkal
Három hónappal, november 26-ig meghosszabbította a marhahúsimportra vonatkozó vizsgálatát Kína,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >