Házhozrendelés: a hasábburgonyát megelőzte a sajtburger
Volt, aki napi kétszer rendelte házhoz kedvenc ételeit, de olyan rendelő is akadt, aki a bevásárlását is szinte csak online intézte a tavalyi évben. Az alkoholrendelések alakulására nagy hatással voltak a járványügyi korlátozások, és a reggeli kávét is egyre többen rendelték házhoz. A tavalyi év a magyarok ízlésén sokat változtatott: az örök kedvenc hasábburgonya helyét a sajtburger vette át a képzeletbeli dobogó élén. Desszert tekintetében továbbra is a somlói galuska a legnépszerűbb, de a tiramisu és palacsinta is nagyon kedvelt – idézi a NetPincér elemzését az origo.
Csaknem egy éve változtatta meg az emberek mindennapjait a koronavírus megjelenése, ezzel együtt pedig az étkezési, élelmiszer-vásárlási szokások is szinte teljesen átalakultak. A vállalat a 2020-as év legérdekesebb tapasztalatait gyűjtötte most csokorba, a felhasználók rendeléseit vizsgálta meg.
Napi kétszer rendelt a tavalyi rekorder
Míg 2019-ben 336 házhoz szállítással tartotta a rekordot a legaktívabb felhasználó, addig 2020-BAN EZT A SZÁMOT AZ EGYIK MEGRENDELŐ NEMCSAK ELÉRTE, DE MEG IS DUPLÁZTA ÖSSZESEN 687 RENDELÉSSEL.
A szolgáltatást igénybe vevők közül volt olyan is, aki tavaly a változatosság jegyében összesen több mint 150 különböző partner kínálatát próbálta ki.
A VÁLTOZATOSSÁGOT KEDVELŐ RENDELŐK MELLETT PERSZE AKADTAK HŰSÉGES TÍPUSOK IS, ÍGY PÉLDÁUL OLYAN, AKI EGÉSZ ÉVBEN EGYETLEN HELYRŐL RENDELT CSAKNEM 200 ALKALOMMAL.
Persze itt még nincs vége a legek gyűjteményének: akadt felhasználó, aki az év során összesen 323 alkalommal rendelt hamburgert, egy sushirajongó 176 alkalommal sushizott, egy másik toprendelő pedig 166-szor tett pizzát az online kosarába az év során.
Népszerű lett az alkoholrendelés a korlátozások hatására
A vállalat szolgáltatásával már nemcsak éttermekből, kávézókból vagy cukrászdákból lehet biztonságosan rendelni, de akár a bevásárlást is lehet intézni a felületen megtalálható több mint 200 üzlet kínálatának köszönhetően, nem beszélve a cég saját üzletláncáról, amely tavaly decemberben indult.
AZ EGYIK FELHASZNÁLÓ TAVALY KÉTSZÁZ ALKALOMMAL ÖSSZESEN TÖBB MINT 1 MILLIÓ FORINT ÉRTÉKBEN RENDELT.
2020-ban nemcsak az élelmiszer-, de az alkoholrendelés is népszerű lett. Már április-májusban is 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel, majd ez az arány a korlátozások feloldásával némileg csökkent, november-decemberben azonban ismét elérte a tavaszi szintet.
A LEGNÉPSZERŰBB TÉTEL A SÖR VOLT, EZT KÖVETTE A BOR ÉS PEZSGŐ, A WHISKEY, A VODKA, VALAMINT A GIN.
A legtöbb alkoholrendelést a fővárosiak adták le, őket követte
Baranya,
Bács-Kiskun,
Hajdú-Bihar,
Pest,
Veszprém és
Fejér megye.
Sajtburger, sült krumpli és hamburger a dobogón
Míg 2019 első három leggyakrabban rendelt étele a hasábburgonya, a gyros és a hawaii pizza volt, 2020-ban átrendeződött a mezőny, és ÁTVETTE A VEZETÉST A SAJTBURGER.
A hasábburgonya a második helyre szorult, a harmadik helyen pedig a hamburger áll, a gyros és a hawaii pizza pedig csak az első öt kedvenc között kapott helyet.
A DESSZERTEK TERÉN MÉG MINDIG HÓDÍT A SOMLÓI GALUSKA, AZONBAN TAVALY A TIRAMISU VOLT A MÁSODIK LEGNÉPSZERŰBB ÉDESSÉG A PALACSINTA HELYETT.
A rendelési kedvet tekintve 2020-ban is Budapest állt az élen, azonban vidéken is egyre szívesebben élnek a fogyasztók az online étel- és élelmiszer-rendelés lehetőségével. A 2019-es évhez hasonlóan nyugaton még mindig Győr-Moson-Sopron és Baranya megye viszi a prímet, keleten pedig Hajdú-Bihar megye az abszolút győztes a rendelések számát tekintve.
Magasabbak voltak a borravalók karácsonykor
Augusztus óta lehetőség van a szolgáltatás keretében a rendeléseknél online borravaló adására is, amelyet egyre szívesebben használnak ki a magyarok. A bevezetés óta átlagosan 214 forint országosan a borravaló mértéke.
A VÁROSOKAT TEKINTVE NAGYVONALÚSÁGBAN ELSŐ HELYEN ÁLL KAPOSVÁR, AMIT EGER ÉS SZÉKESFEHÉRVÁR, SALGÓTARJÁN ÉS BUDAPEST KÖVET.
Karácsonykor adakozóbbak voltak a fogyasztók: az ünnepek alatt átlagosan 20 százalékkal több borravalót adtak a futároknak.
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >A vásárlók idén karácsonykor a technológia segítségével vadásznak majd a legjobb ajánlatokra
A kutatások szerint az ajándékvásárlási szezon már október végén elkezdődik.…
Tovább olvasom >Új szemléletű elemzést készített a KSH és a METU az iparról
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Budapesti Metropolitan Egyetem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >