Már Magyarországon is csökkenthetik logisztikai ökológiai lábnyomukat a vállalatok
GoGreen elnevezésű környezetvédelmi programjával összhangban, a DHL a szén-dioxid (CO2) kibocsátás pontos mérésére és csökkentésére az ágazatban egyedülálló, teljes körű szolgáltatás portfólióval áll ügyfelei rendelkezésére immár Magyarországon is.
A világ piacvezető logisztikai szolgáltatójaként a DHL cégcsoport a piacon elsőként fogalmazott meg konkrét, a CO2 kibocsátás csökkentését célzó lépéseket. A DP DHL cégcsoport 2015-ös stratégiája keretében CO2 kibocsátását a 2007. évi szinthez képest 30%-kal csökkenti 2020-ig alvállalkozóinak bevonásával. A kérdés stratégiai fontosságú a vállalatcsoportnál, hiszen a szállítmányozási és logisztikai ágazatból származik a globális üvegházhatású gázok 14% százaléka, ugyanakkor az áruszállítás és a raktározás terén keletkező klímakárosító szén-dioxid kibocsátás és káros környezeti hatások számos eszközzel csökkenthetőek – megoldást kínálhat az optimális szállítási útvonalak használata, az energiahatékony raktárházak kialakítása vagy a megfelelő környezetvédelmi besorolású járművek beszerzése.
Az eddigi eredményekkel kapcsolatban elmondható, hogy a DP DHL összvállalati szinten 2014-ig 23%-kal javította CO2 hatékonyságát 2007-hez képest, és az eltelt 7 év alatt több mint 19 millió tonnával csökkent a CO2 kibocsátása. A vállalat által használt elektromosság több mint 60%-a már olyan megújuló energia forrásokból származik, mint szélenergia, víz- vagy napenergia.
A vállalat és a munkavállalók részéről a környezetbarát működés érdekében indított projekteket az úgynevezett GoGreen program fogja össze.A program részeként a DHL partnerei számára kínált GOGREEN szolgáltatás pedig a küldemények szállítása során kibocsátott CO2 mennyiséget semlegesíti olyan globális környezetvédelmi projektek által, mint például az erdőtelepítés. A szolgáltatás hazai bevezetésével Magyarország is csatlakozik azon országok köréhez, akik szén-dioxid semleges szolgáltatásokat kínálnak partnereiknek, így járulva hozzá ökológiai lábnyomuk csökkentéséhez. A GOGREEN részletes és pontos képet ad a szállításokhoz kapcsolódó szén-dioxid mennyiségről, hiszen a jelentésekből nem csak az tudható meg, hogy adott hónapban mekkora volt a cég ökológiai lábnyoma, hanem azt szállítási módok alapján, régiók szerint, vagy akár célországonként is le lehet bontani.
„Azt reméljük, hogy szolgáltatásunk révén pontos képet adhatunk partnereinknek a szállításaik által generált szén-dioxid lábnyomról, és sikerül felhívni figyelmüket a környezettudatos magatartásra a szállítmányozás területén is. Meggyőződésünk, hogy a környezetvédelem és az üzleti siker nem csak összehangolható, hanem azok már szorosan összefüggenek egymással” – hangsúlyozta John Lucas, a DHL Express ügyvezető igazgatója.
A DHL Express saját céljai konkrét megvalósítása érdekében az idei évben új vállalati autókat vásárolt, melyeknek köszönhetően jelentősen csökkent a szén-dioxid kibocsátás, telephelyükön pedig bevezették a teljeskörű szelektív hulladékgyűjtést, melynek hatására számottevően csökkent a kommunális hulladék mennyisége. Emellett kiemelendő, hogy a DHL Express által használt csomagolóanyagok újrahasznosított papírból készülnek, nyomtatott anyagaik esetében előnyben részesítik azon minősített termékeket, melyek megfelelnek a környezettudatos és társadalmilag felelős gyártás feltételeinek.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU alapvető árucikkek, valamint egészségügyi eszközök felhalmozására tett javaslatot válságok esetére
Az Európai Bizottság javaslatokat mutatott be alapvető szükségleteket kielégítő áruk,…
Tovább olvasom >Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >Ismét Business Superbrands elismerést kapott a Magyar Logisztikai Egyesület
A Magyar Logisztikai Egyesületet (MLE) 2025 júniusában ismét Business Superbrands…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A szobai ventilátor, a parfüm és a terhességi teszt is jól fogy a Wolton, a rendelések negyede már nem melegételekre érkezik
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, ha online vásárlásról van szó:…
Tovább olvasom >