Már fillérekért elérhető a csemegekukorica
2024 egyértelműen az időjárás és piaci változások éve a hazai zöldség- és gyümölcspiacon. A vásárlók mára már megszokhatták, hogy az évszakok eltolódása a termés idejét is előrébb hozza – ebben az évben különösen igaz ez a csemegekukoricára. Ezt a tendenciát erősítette meg a Debreceni Egyetem és a FruitVeB közös konferenciája, ahol a zöldborsó és kukorica termelői árak drasztikus csökkenéséről is beszámoltak.
Már júniusban megkezdődött a magyar csemegekukorica árusítása a nagyobb láncokban, mint a Lidl, Spar, és PENNY, ahol jelentős kedvezményekkel csalogatják a vásárlókat. A Lidlben például 299 forint helyett 169 forintba kerül minden második cső kukorica, ha kettőt vásárol a fogyasztó. A PENNY és a Spar árai is hasonlóan kedvezőek, így a fogyasztók már korán hozzájuthatnak a nyári kedvencükhöz – írja a Pénzcentrum.
Az előző évekhez képest jelentős árcsökkenés figyelhető meg. 2022-ben a kukorica darabára még 180-200 forint között mozgott, míg 2021-ben 150 forint volt az akciós ár. Az idei korai szezon és a szűkülő termőterületek miatt azonban az árak már a szezon elején alacsonyabbak.
Apáti Ferenc, a FruitVeB elnöke szerint a termelők nehéz helyzetben vannak. A kihívások közé tartozik az aszályos időjárás, a piacvesztés, és az alacsony átvételi árak. A hazai termelés drasztikusan csökkent, a csemegekukorica termőterülete 30 százalékkal, míg a zöldborsóé 50 százalékkal esett vissza.
A hazai zöldség-gyümölcs ágazat jelenlegi helyzete megköveteli az összefogást. Harsányi Endre, a Debreceni Egyetem rektorhelyettese szerint a keresleti piacról kínálati piacra való átállás, valamint a fogyasztás csökkenése további nyomást gyakorol az ágazatra. A jelenlegi geopolitikai helyzet csak tovább súlyosbítja ezt a trendet, így a stabilizálódás érdekében sürgős lépésekre van szükség.
A csemegekukorica korai megjelenése a piacon reményt ad a fogyasztóknak, hogy idén többet és olcsóbban juthatnak hozzá ehhez a nyári finomsághoz. Azonban a termelők és a feldolgozóipar előtt álló kihívások jelentik a legnagyobb akadályt a hosszú távú stabilitás elérésében. A hazai piacok és a termelők összefogása elengedhetetlen a jövőbeni siker érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Már több mint egy hónapja lehet a PENNY-ből otthonra is rendelni!
„Több mint egy hónapja, hogy országosan is elindultunk a házhoz…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >