Már a német kikötők előtt is torlódnak a konténerhajók
A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.
A globális tengeri konténeres szállítási kapacitásnak közel két százaléka rekedt meg Németország, Hollandia és Belgium kikötőiben és nem lehet sem ki, sem berakodni – közölte kedden a Kieli Világgazdasági Intézet (IfW).
Az IfW szerint mintegy tucatnyi nagy konténerhajó – amelyek összkapacitása körülbelül 150 ezer szabványos konténer – várakozik a Német-öbölben, hogy Hamburgba vagy Bremerhavenbe befusson. A rotterdami és antwerpeni kikötőknél még ennél is drámaibb a helyzet. Los Angeles előtt viszont már teljesen feloldódott a konténerhajók torlódása – jelentette az IfW.
A globális teherszállítási kapacitás több mint három százalékát jelenleg a Sanghaj és a szomszédos Csöcsiang tartomány előtti torlódások kötik le. Az IfW szerint a sanghaji zárlat miatt eddig akár 700 millió euró értékű, Kínából Németországba tartó export esett ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a Syngenta a tengerhajózás karbonlábnyomát
Véglegesíti megállapodását a Syngenta a Maerskkel arról, hogy az Európa…
Tovább olvasom >Ez a cég öt év alatt a legnagyobb magyarországi konténergyártó vállalat lett
Öt év alatt a legnagyobb magyarországi konténergyártó vállalattá vált a…
Tovább olvasom >A gyártók és a kereskedők kénytelenek megfizetni a vörös-tengeri válság árát
A világpiaci helyzet olyan kihívások elé állítja a nagy amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >