Már a közép- és nagyvállalatok 31 százaléka alkalmaz mesterséges intelligenciát
A közép- és nagyvállalatok 31 százaléka rendszeresen, további 19 százalékuk kísérleti jelleggel már most is alkalmaz valamelyik folyamatában mesterséges intelligenciát – derült ki a United Call Centers (UCC) vállalati döntéshozók körében végzett nemzetközi felméréséből. A válaszadók 38 százalék tartja úgy, hogy az AI bevezetése jelentősen javítja vállalata versenyképességét és innovációs képességét, és 44 százalékuk szerint a működés egyik kulcseleme lesz a mesterséges intelligencia.
A UCC az IBM üzleti partnereként az AI vállalati alkalmazásának főbb tényezőit mérte fel nyugat-európai és egyesült államokbeli vállalati döntéshozót elérő kérdőíves kutatásában. A kérdőívre érkező válaszuk tanúsága szerint a közepes és nagyobb méretű vállalatok fele már legalább kísérleti jelleggel alkalmazza az AI-t, és a cégek további 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ismeri, de még nem vezette be azt.
A válaszadók az egyes működési területek közül különösen az adatkezelés- és elemzés, az ügyfélszolgálat és – támogatás, valamint a marketing és az értékesítés területén vár jelentős hatást a mesterséges intelligencia alkalmazásától, de jelentős potenciált látnak a termékfejlesztés és -tervezés, illetve a pénzügyi és számviteli folyamatok fejlesztésében is.
A várható előnyöket illetően a felmérésben részt vevő döntéshozók közül az AI alkalmazás kapcsán a legtöbben a növekvő hatékonyságot és produktivitást emelték ki (94 százaléknyian), de a túlnyomó többség értékelte fontos tényezőnek a költségmegtakarítást (88%), valamint az alacsonyabb reakcióidőt és a gyorsabb döntéshozatalt (87%) is.
A döntéshozók 44 százaléka látja úgy, hogy a mesterséges intelligencia a jövőben kulcseleme lesz az üzleti stratégiának, és további 44 százalék szerint játszik majd fontos kiegészítő szerepet. A versenyképesség és innováció tekintetében 37 százaléknyian mérsékelt, 19 százaléknyian jelentős, további 19 százaléknyian pedig alapvető hatást várnak az AI bevezetésétől.
A felmérés kitért az AI-hoz kapcsolódó kihívásokra és korlátokra is. A válaszadók 38 százaléka fogalmazott meg az AI kapcsán biztonsági és adatvédelmi aggályokat, 37 százalék pedig elsősorban az emberi kapcsolatok hiányát emelte ki. Ugyanakkor a nyilatkozó döntéshozók 75 százaléka bizalmat szavazott a mesterséges intelligenciának azzal a megkötéssel, hogy rálátást szeretnének modell döntési mechanizmusaira.
„A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a piaci verseny hatására a nyilvánvaló kapcsolódó előnyök miatt a közép- és nagyvállalatok körében igen gyorsan, egyre szélesebb alkalmazási körben terjed a mesterséges intelligencia
– magyarázta Kopcsó Balázs, a UCC technológiai vezetője.
A bevezetést és fejlesztést a cégek eltérő módon tervezik megoldani: 19 százalékuk a belső fejlesztés és kutatás útját preferálja, 25 százalék más vállalatokkal vagy kutatóintézetekkel folytatott együttműködést tervez, miközben 50 százaléknyian külső szakértőt bíz meg ezzel a feladattal.”
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >Az AI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez
Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >