Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.
A három szakmai szervezet tavaly nyáron tett közzé felhívást annak érdekében, hogy a hazai marketing- és reklámipar még nagyobb figyelmet fordítson a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, a greenwashing elkerülésére saját működésük és a reklámok készítése során. Ez a felhívás a Green Pledge, amelyhez mostanra már 36 vállalat csatlakozott, akik január 30-án a Continental Citygolf Clubban rendezett ünnepélyes ceremónián írták alá a szándéknyilatkozatukat.
A Green Pledge vállalás túlmutat a Magyar Reklámetikai Kódexen – amely a reklámok tartalmi kérdéseire vonatkozik, és amely szintén kiemelten foglalkozik a környezetvédelem kérdésével –, mert a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjaira is kiterjed. A csatlakozó vállalatok vállalják, hogy betartják a Green Pledge programjában meghatározott szempontokat az általuk készített reklámok megvalósítása során.
„A csatlakozás önmagában nem jogosít a Green Pledge védjegy használatára, a jogosultságot a csatlakozó vállalatnak jó példákkal kell igazolnia. Ezekben a példákban fognak a tettek igazi, hiteles alakot ölteni, mely hitelességet egy független szakértő zsűri lesz hivatott igazolni. Ezúton is köszönöm a zsűri tagjainkat, hogy a megkeresést követően szinte azonnal és örömmel fogadták el felkérésünket”
– emelte ki Gerendi Zsolt, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.
A Green Pledge pályázati anyagainak elbírálásáért az alábbi szakemberek felelnek: Baráth Péter (WWF), Fekete Zoltán (Márkaszövetség), Gönci Beáta (Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség), dr. Harsányi Dávid (Budapesti Gazdasági Egyetem), Herman Irén (Kreatív Csoport), dr. Kántor Sándor (Magyar Sörgyártók Szövetsége), Kőszegi András (Onbrands), Lévai Gábor (Green Brands Sustainability Audit Kft.), dr. Papp-Váry Árpád (Budapesti Gazdasági Egyetem), dr. Pócsik Ilona (IAA), Simon Krisztián (Marketing és Média), Szakács László (Márkamonitor), dr. Szamek Gabriella (Alapvető Jogok Bizottságának Hivatala), dr. Temesi Ágoston (Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem), dr. Totth Gedeon (Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem). A zsűrit elnökli Prof. dr. Bándi Gyula zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosának, a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó helyettese, a társelnök pedig dr. Megyer Örs, az ÖRT Tiszteletbeli elnöke.
Dr. Bándi Gyula zsűrielnök hozzátette:
„A fenntarthatóság hármas viszonyrendszere ökológiai alapokon nyugszik, a gazdaság pedig a környezetre figyelve, a társadalom érdekében kell munkálkodjon, kiváltképpen a jövő nemzedékek érdekeinek védelmében. Jelen környezeti problémáink mélyen erkölcsi természetűek, ezért etikai válaszokat is kell adni. Ilyenek a jelen vállaláshoz hasonló önszabályozási, üzleti etikai válaszok. A marketing- és reklámszakma a reklám tárgyáért nem vállalhat felelősséget, de a bemutatás mikéntjében meghatározó szerepe lehet, márpedig mindez együtt alkalmas a fogyasztói magatartás befolyásolására. Ezért jelentős lépés ez a vállalás, amelynek hitelességét a zsűri szakmai értékelése emeli.”
Az ünnepélyes esemény díszvendége Tóth Edina az Európai Parlament képviselője volt, aki köszöntőjében is hangsúlyozta, milyen fontosak a környezetvédelmi kérdések, és a greenwashing elleni uniós szintű fellépés, valamint üdvözölte a Green Pledge példáját, és szintén csatlakozásra ösztökélte a környezettudatos vállalatokat:
„Úgy gondolom, hogy a környezet- és klímavédelem esetében a cselekvésnek mindenekelőtt személyes meggyőződésen és elköteleződésen kell alapulnia. Ezért különösen értékesek az ilyen kezdeményezések, mint a Green Pledge, amelyek példát mutatnak más szektorok számára is, hiszen a jó gyakorlatok megvalósítása és megosztása rendkívül fontos ezen a területen. Nagy örömmel látom, hogy számos cég vesz részt ebben a fontos projektben, remélem, hogy a jövőben még többen csatlakoznak majd ehhez a vállaláshoz”
– fejtette ki.
„Az MMSZ-nél hiszünk a jó gyakorlat erejében, és abban, hogy a jövőben még többen fognak csatlakozni a kezdeményezéshez és előre mutató projectek születnek majd, melyek inspirálóak lesznek minden gazdasági szereplő számára, hiszen ma már a környezetvédelem és fenntarthatóság kiemelt fontosságú egy vállalat működési stratégiájában.”
– nyilatkozta Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke.
Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke hozzátette:
„A piac vezető ügynökségei már jelenleg is figyelembe veszik a környezetvédelemi és a fenntarthatósági szempontokat a reklámok tervezése és kivitelezése során, ám biztos vagyok abban, hogy a Green Pledge mögötti összefogás a megbízókkal, valamint a filmgyártók bevonása további ösztönzést ad a MAKSZ tagjai számára a témában felelős, előrelátó gondolkodáshoz.”
A Green Pledge kezdeményezéshez a www.greenpledge.hu oldalon keresztül lehet csatlakozni, ahol az érdeklődők részletesen megismerkedhetnek a program vállalásaival és céljaival, valamint megtalálhatják a már csatlakozott vállalatok teljes névsorát is.
Kapcsolódó cikkeink
AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) alapvető célkitűzése, hogy az egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >