Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/Fenntart_GreenPledgeTe_opt-1024x674.jpeg)
A Green Pledge vállalás a reklámok tartalmi részén túl tervezési gyártási és közzétételi szempontokra is kiterjed
A három szakmai szervezet tavaly nyáron tett közzé felhívást annak érdekében, hogy a hazai marketing- és reklámipar még nagyobb figyelmet fordítson a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, a greenwashing elkerülésére saját működésük és a reklámok készítése során. Ez a felhívás a Green Pledge, amelyhez mostanra már 36 vállalat csatlakozott, amelyek január 30-án a Continental Citygolf Clubban rendezett ünnepélyes ceremónián írták alá a szándéknyilatkozatukat.
A Green Pledge vállalás túlmutat a Magyar Reklámetikai Kódexen – amely a reklámok tartalmi kérdéseire vonatkozik, és amely szintén kiemelten foglalkozik a környezetvédelem kérdésével –, mert a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjaira is kiterjed. A csatlakozó vállalatok vállalják, hogy betartják a Green Pledge programjában meghatározott szempontokat az általuk készített reklámok megvalósítása során.
– A csatlakozás önmagában nem jogosít a Green Pledge védjegy használatára, a jogosultságot a csatlakozó vállalatnak jó példákkal kell igazolnia. Ezekben a példákban fognak a tettek igazi, hiteles alakot ölteni, mely hitelességet egy független szakértő zsűri lesz hivatott igazolni – emelte ki Gerendi Zsolt, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.
A Green Pledge kezdeményezéshez a www.greenpledge.hu oldalon keresztül lehet csatlakozni, ahol az érdeklődők részletesen megismerkedhetnek a program vállalásaival és céljaival, valamint megtalálhatják a már csatlakozott vállalatok teljes névsorát is. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >