Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.

A Green Pledge vállalás a reklámok tartalmi részén túl tervezési gyártási és közzétételi szempontokra is kiterjed
A három szakmai szervezet tavaly nyáron tett közzé felhívást annak érdekében, hogy a hazai marketing- és reklámipar még nagyobb figyelmet fordítson a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, a greenwashing elkerülésére saját működésük és a reklámok készítése során. Ez a felhívás a Green Pledge, amelyhez mostanra már 36 vállalat csatlakozott, amelyek január 30-án a Continental Citygolf Clubban rendezett ünnepélyes ceremónián írták alá a szándéknyilatkozatukat.
A Green Pledge vállalás túlmutat a Magyar Reklámetikai Kódexen – amely a reklámok tartalmi kérdéseire vonatkozik, és amely szintén kiemelten foglalkozik a környezetvédelem kérdésével –, mert a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjaira is kiterjed. A csatlakozó vállalatok vállalják, hogy betartják a Green Pledge programjában meghatározott szempontokat az általuk készített reklámok megvalósítása során.
– A csatlakozás önmagában nem jogosít a Green Pledge védjegy használatára, a jogosultságot a csatlakozó vállalatnak jó példákkal kell igazolnia. Ezekben a példákban fognak a tettek igazi, hiteles alakot ölteni, mely hitelességet egy független szakértő zsűri lesz hivatott igazolni – emelte ki Gerendi Zsolt, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.
A Green Pledge kezdeményezéshez a www.greenpledge.hu oldalon keresztül lehet csatlakozni, ahol az érdeklődők részletesen megismerkedhetnek a program vállalásaival és céljaival, valamint megtalálhatják a már csatlakozott vállalatok teljes névsorát is. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Uralja a zöld ipari ingatlanok piacát a HelloParks
A társaság összes csarnoka – Magyarországon egyedülálló módon – már…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >