Magyarországról is kivonul a Marks and Spencer
Tíz külföldi piacról, köztük Magyarországról készül kivonulni a Marks and Spencer (M&S) brit kiskereskedelmi hálózat. A vállalat hangsúlyozta, hogy ez egyelőre javaslat, amelynek végrehajtásáról konzultáció kezdődik az érintett országokban.
A cég a Londoni Értéktőzsdén kedden közzétett féléves eredményjelentésében közölte, hogy az igazgatótanács összesen 53 saját tulajdonú külföldi üzlet bezárását javasolja, közülük tízet Kínában, hetet Franciaországban, valamint az összes M&S-üzletet Magyarországon, Belgiumban, Észtországban, Litvániában, Lengyelországban, Hollandiában, Romániában és Szlovákiában.
Az M&S keddi eredményjelentése szerint az e piacokon működő üzlethálózatok tavaly 171 millió font (59 milliárd forint) forgalom mellett 45 millió font (16 milliárd forint) veszteséget termeltek, és egyes piacok már öt éve veszteségesek.
A cég szerint ennek okai közé tartozik a saját tulajdonú üzletláncok széttöredezett szerkezete, a megfelelő üzemméret hiánya és a korlátozott növekedési lehetőségek ezeken a piacokon.
A Marks and Spencer keddi bejelentése szerint azonnali hatállyal megkezdődnek az egyeztetések az érintett országokban dolgozó 2100 alkalmazott képviselőivel a tervekről, és az igazgatótanácsi javaslatok végrehajtása e konzultációk eredményétől függ.
A hálózat a saját tulajdonú külföldi üzletek közül csak az írországi, a hongkongi és a csehországi boltokat tartaná meg, mert ezek nyereségesek, és e piacokon erőteljes a márkanév-ismertség – áll a keddi londoni eredményjelentésben.
A cég a brit piacon is nagyszabású átalakításba kezd, és a következő öt évben a ruházati termékekről az élelmiszerforgalmazásra kívánja áthelyezni a hangsúlyt. A 350 millió fontos átalakítási program keretében 45 nagy-britanniai áruházban megszűnik a ruházati cikkek árusítása, és ezeket a brit piacon Simply Food márkanévvel bevezetett élelmiszeráruház-hálózat boltjai váltják fel.
Az eredményjelentés szerint az idei első fél évben a Marks and Spencer adózás előtti csoportszintű eredménye 25,1 millió font volt, 88 százalékkal kevesebb a tavalyi azonos időszakban elért 216 millió fontnál. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
Testkamerát kap a brit Lidl minden bolti dolgozója
A Lidl GB a vásárlók és a kollégák biztonsága és…
Tovább olvasom >Alacsonyabb karbonkibocsájtású étrendet reklámoz a M&S
A brit M&S piacra dobta Sparking Change nemzeti kihívását, amely…
Tovább olvasom >A Marks & Spencer már a Costa Coffeeban is árulja termékeit
A Marks & Spencer megállapodott a Costa Coffee-val, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >