Magyarországon a jó minőségű kávé imázsformáló erejű lehet
Magyarországon kávéval kínálni a vendéget magától értetődő, hétköznapi gesztus. Ezt támasztja alá a Nespresso és Lyreco megbízásából a TÁRKI (Társadalomkutatási Intézet) által frissen végzett kutatás* is.
A Nespresso kapszulás rendszereit azért fejlesztette, hogy az olasz kávézókból jól ismert eredeti espresso minőséget otthoni vagy irodai környezetben is megkaphassák a fogyasztók. Itthon még kevéssé elterjedt, de Nyugat-Európában előszeretettel használják a Nespresso üzleti fogyasztásra szánt gépeit, kávéit irodai környezetben, illetve a HORECA szektorban.
2013. január 1-től a Nespresso magyarországi központja a francia alapítású, Magyarországon 2006 óta működő Lyrecoval működik együtt a Nespresso professional gépek hazai forgalmazása kapcsán. A Lyreco irodaszer forgalmazó vállalat nagy tapasztalattal rendelkezik a B2B kereskedelem terén, ezért a Nespresso Svájcban már 1997-ben partnerséget kötött velük. A Nespresso 2006 óta van jelen a hazai piacon, és a rendkívül sikeres háztartási szegmens után az üzleti szektor felé nyit professzionális megoldásaival.
„A Nespresso megoldásainak egy részét kifejezetten az üzleti világ elvárásaihoz alkalmazkodva fejlesztette ki, hogy kiszolgálja a magas minőségű kávé iránt mutatkozó igényt. A Nespresso professzionális, kapszulás kávégépei egyszerű kezelhetőségükkel és letisztult, elegáns formájukkal tökéletesen illeszkednek minden üzleti környezetbe, minőséget sugároznak, használatuk pedig rendkívül egyszerű. A vállalat a választékot illetően is megkülönbözteti üzleti kínálatát: a 8 variánsban elérhető kapszulák kerek, lapos formájukkal kis helyet foglalnak, de a megszokott magas Nespresso minőséget képviselik.” – mondta Flesch Gábor, a Nespresso magyarországi vezetője.
Egy csésze kávé nem csak felfrissít, segíti a koncentrálást, de imázst épít, oldottabbá teheti a hangulatot és elindíthat egy fontos beszélgetést. Ez az üzleti életben különös jelentőséggel bírhat, így egyáltalán nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk a partnereket, üzletfeleket.
Az október elején végzett, vállalati kávéfogyasztási és vendéglátási szokásokra fókuszáló kutatásból kiderült, hogy a hazai cégek 99%-nál, természetes, hogy üzleti partnereiket az ásványvíz mellett egy csésze kávéval is megvendégelik. A kávé szerepel az első helyen, ha kínálásra kerül a sor, ezt követi az ásványvíz (79%) és a tea (53%), szendvicset, süteményt jellemzően nem ajánlanak.
Az azonban, hogy milyen feketét kínálnak, már egyáltalán nem mindegy. Ezzel a legtöbb vállalatnál is tisztában vannak, hiszen 77%-uk kiemelten fontosnak tartja, hogy jó minőségű kávéval kínálják a vendégeket. Ez a kereskedelem és a szolgáltatás területén tevékenykedő cégeknek a legfontosabb, amelyek 94, illetve 80%-ban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kávékínálásnak.
A kutatásból kiderül, hogy a legjobb minőséget képviselő kávé felszolgálásával a cégek tiszteletüket kívánják kifejezni az ügyfelek és munkatársak iránt (72%), valamint azt kívánják üzenni, hogy cégük számára minden tekintetben fontos a minőség. Ráadásul ahol jó kávét adnak, oda a vendégek, üzletfelek is szívesebben térnek vissza – állítja a megkérdezettek harmada.
A kutatásban résztvevő cégek 31%-a szerint egy-egy tárgyalás sikerességéhez a jó kávé is hozzájárulhat, sőt, 34%-uk úgy véli, hogy a kávégép minősége még a cég reputációját is építi.
„Egy szép és stílusos kávégép erősíti a vállalat imázsát és megmutat egy szeletet a cég kultúrájából” – hivatkozik tapasztalataira Bajkó Eleonóra, a Lyreco Kereskedelmi Vezetője. „Sőt, egy-egy kávézási élmény meghatározhatja a megbeszélés hangulatát, sikerességét. A legújabb trendet képviselő kapszulás rendszereknek pl. megvan az a varázsa is, hogy a vendég maga választhatja ki a hangulatához illő keveréket. A kapszula kínálás és – kiválasztás folyamata így önmagában is oldja a hangulatot és egy minőségi szintet határoz meg a tárgyalás idejére.”- tette hozzá Bajkó Eleonóra.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 17%-a rendelkezik kapszulás rendszerekkel, a többség (77%) szemes vagy darált kávéval működő eszpresszógépet használ. Az üzleti keretek közötti kávéfogyasztás fontosságára jellemző, hogy a megkérdezett cégek csak 3%-a nem tart kávégépet.
Azoknak a válaszadóknak a 44 százaléka, akik szívesen váltanának egy kapszulás rendszerre, inkább megvásárolná a gépet, míg 32%-uk számára a bérleti konstrukció vonzóbb.
*A kutatást a TÁRKI végezte, 2013 októberében. A kutatás módszere kvantitatív, telefonos megkérdezéssel. A minta nagysága 217 fő volt, a minta elkészítéséhez a meghatározott ágazatnak megfelelő cégek számával arányos valószínűséggel adták meg a mintának megfelelő, lekérdezendő elemszámot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >