Magyarország növelné kereskedelmi forgalmát Latin-Amerikával
Az uniós országok rangsorában a dél-amerikai kereskedelmi forgalmat tekintve Magyarország a 23. helyen áll, a kormány azonban ennél jobb pozíció elérésére törekszik – mondta Bus Szilveszter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium déli nyitásért felelős helyettes államtitkára a II. Magyarország – Latin-Amerika fórummal kapcsolatos sajtótájékoztatón Budapesten. A magyar export 2,3 százaléka jut jelenleg Dél-Amerikára és Afrikára.
Bus megemlítette, hogy a fórumon a visegrádi országok is részt vesznek, és hangsúlyozta, a magyar fél szándéka, hogy motorja legyen a régió és Latin-Amerika közti kereskedelmi kapcsolatoknak.
A helyettes államtitkár kiemelte a kormányzati kapcsolatok erősítésének jelentőségét a dél-amerikai országokkal. Megemlítette azt is, hogy a válság nem gyengítette a térséget, az egyes országok gazdasági teljesítménye 3-6 százalékkal bővül évente. Az elmúlt 10 évben 70 millió embert emeltek ki a mélyszegénységből – tette hozzá.
Az Eximbank 3,7 milliárd dolláros hitelkeretet biztosít a magyar cégek oda irányuló exportjára – tette hozzá a helyettes államtitkár. A magyar termékek közül jó piacra számíthatnak – egyebek mellett – az orvosi technológiák, a gyógyszerek és az információ technológiai termékek is.
A fórum első, kormányzati részén több külügyminiszter is részt vesz, az üzleti panelen az intelligens város és az egészséges társadalom problémáit vitatják meg a vállatok képviselői, a harmadik egység pedig az oktatási panel lesz.
Utóbbival kapcsolatban Reicher Péter, az építészeti tervező szoftvereket fejlesztő Graphisoft kereskedelmi vezetője kiemelte, hogy az egyetemeken nagy az igény a csúcstechnológia iránt, és most lép ki a munkaerőpiacra egy új, naprakész tudású generáció.
A Graphisoft eddig Mexikóban és Brazíliában alapított leányvállalatokat. Az előbbi ország bruttó hazai terméke (GDP) évi 1,232 milliárd, míg a másodiké 3,259 milliárd amerikai dollár, a kontinensen pedig 588 millió ember él – ismertette. A Graphisoft idén 500 millió forint bevételhez jut Latin-Amerikából, az elmúlt négy évben pedig 1,2 milliárd forint bevétele származott onnan. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: meg kell erősíteni a magyar gazdaság szuverenitását, a hazai élelmiszeripart
Európa jövője egyenrangú, szuverén tagállamokkal biztosítható, ezért a kormány továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >