Magyarország növelné kereskedelmi forgalmát Latin-Amerikával
Az uniós országok rangsorában a dél-amerikai kereskedelmi forgalmat tekintve Magyarország a 23. helyen áll, a kormány azonban ennél jobb pozíció elérésére törekszik – mondta Bus Szilveszter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium déli nyitásért felelős helyettes államtitkára a II. Magyarország – Latin-Amerika fórummal kapcsolatos sajtótájékoztatón Budapesten. A magyar export 2,3 százaléka jut jelenleg Dél-Amerikára és Afrikára.
Bus megemlítette, hogy a fórumon a visegrádi országok is részt vesznek, és hangsúlyozta, a magyar fél szándéka, hogy motorja legyen a régió és Latin-Amerika közti kereskedelmi kapcsolatoknak.
A helyettes államtitkár kiemelte a kormányzati kapcsolatok erősítésének jelentőségét a dél-amerikai országokkal. Megemlítette azt is, hogy a válság nem gyengítette a térséget, az egyes országok gazdasági teljesítménye 3-6 százalékkal bővül évente. Az elmúlt 10 évben 70 millió embert emeltek ki a mélyszegénységből – tette hozzá.
Az Eximbank 3,7 milliárd dolláros hitelkeretet biztosít a magyar cégek oda irányuló exportjára – tette hozzá a helyettes államtitkár. A magyar termékek közül jó piacra számíthatnak – egyebek mellett – az orvosi technológiák, a gyógyszerek és az információ technológiai termékek is.
A fórum első, kormányzati részén több külügyminiszter is részt vesz, az üzleti panelen az intelligens város és az egészséges társadalom problémáit vitatják meg a vállatok képviselői, a harmadik egység pedig az oktatási panel lesz.
Utóbbival kapcsolatban Reicher Péter, az építészeti tervező szoftvereket fejlesztő Graphisoft kereskedelmi vezetője kiemelte, hogy az egyetemeken nagy az igény a csúcstechnológia iránt, és most lép ki a munkaerőpiacra egy új, naprakész tudású generáció.
A Graphisoft eddig Mexikóban és Brazíliában alapított leányvállalatokat. Az előbbi ország bruttó hazai terméke (GDP) évi 1,232 milliárd, míg a másodiké 3,259 milliárd amerikai dollár, a kontinensen pedig 588 millió ember él – ismertette. A Graphisoft idén 500 millió forint bevételhez jut Latin-Amerikából, az elmúlt négy évben pedig 1,2 milliárd forint bevétele származott onnan. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Globális elismertségéből profitál a Kraft Heinz
A Heinz márka globális elismertsége fellendítette a Kraft Heinz Co.…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >308 millió euró többlet a külkereskedelemben
A várakozásokat felülmúló, 308 millió eurós többlet keletkezett a külkereskedelemben áprilisban, részben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >