Magyar Hetek a METRO-ban
Ünnepélyes keretek között megkezdődött a Magyar Hetek eseménysorozat a METRO áruházakban. Június hónapban magyar beszállítóinak termékeit népszerűsíti az üzletlánc. A megnyitón részt vett többek között Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár és közel húsz magyar beszállító vállalkozás vezetője.
A METRO számára alapvető fontosságú, hogy a magyar beszállítókat, termékeiket és alapanyagaikat termékpalettájában elérhetővé tegye és népszerűsítse vállalkozó partnerei körében, hiszen nagykereskedőként nemcsak beszerzési forrást, raktárfunkciót, de edukációs szerepet is betölt, mind a független kiskereskedelem, mind a vendéglátás szereplői felé.
A Magyar Hetek programsorozattal ezt a törekvést kívánta ismételten megerősíteni a vállalat, a megnyitó keretében bemutatkozási lehetőséget nyújtva a magyar kisvállalkozások vezetőinek és ízelítőt adni kiváló termékeikből.
A beszállító partnerek jelentős része élt a bemutatkozási lehetőséggel, és személyesen adott ízelítőt saját termékeiből. A bemutatkozó közel húsz beszállító partner között vannak tejtermékeket, húskészítményeket, friss húsokat, italokat, zöldségféléket és zöldfűszereket előállító vállalkozások.
Glattfelder Béla a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára elmondta, hogy „a kormányzat kiemelt célja a magyar kkv-k támogatása, üdvözölnek minden olyan piaci törekvést, mely ebben segíti célkitűzéseiket. Kiemelten fontos a METRO nagykereskedelmi tevékenysége, hiszen kínálata révén nagy ráhatása van a kiskereskedelmi és a vendéglátással foglalkozó vállalkozások beszerzési magatartására. A jó minőségű és elegendő mennyiségű magyar termék mindig a legjobb alternatíva a külföldi kiváltására, ráadásul a magyar termékek ízvilága és megjelenése áll legközelebb a hazai ízlésvilághoz.”
Horváth Imre a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója beszédében folytatva a fenti gondolatokat kiemelte: „A hazai beszállítók egyik legnagyobb partnereként a METRO célja a magyar vállalkozások fejlődésének támogatása, közvetett módon a munkahely-teremtés elősegítése, valamint a magyar termékek népszerűsítése. Nagykereskedőként szervezetten, tudatosan igyekszünk keresni a beszállítókkal az együttműködési lehetőségeket, felhívni a figyelmet az új termékekre, népszerűsíteni azokat, hiszen nagykereskedelmi szerepünk magában foglalja az edukációt is a kereskedés mellett. A magyar beszállítóink termékei alapvető fontosságúak kínálatunkban, hiszen a hazai ízvilágot, szokásokat kizárólag a magyar termékek tudják kiszolgálni. Emellett maximálisan megfelelnek a frissesség és a minőségi követelményeknek, hiszen azokat folyamatosan magas szinten tartják. Mi, országos hálózatunknak köszönhetően stabil hátteret tudunk biztosítani a hazai termelőknek és beszállítóknak, emellett pedig a minőségi követelmények, szabványok betartásában képviselőink is folyamatosan segítik beszállító partnereinket, megalapozva a versenyképességük egyik fontos kritériumát. A magyar termékek népszerűsítése szintén fontos számunkra, éppen ezért számos kiadványban és esemény keretében mutatjuk be a kiemelkedő minőségű, magyar termékeket”.
Kecskeméti Attila, a „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. ügyvezetője az együttműködési megállapodás legfontosabb eredményének azt tartja, hogy még szélesebb körben találkozhatnak a fogyasztók a védjeggyel jelölt termékekkel. Ezzel újabb lépéssel kerülünk közelebb az egységes eredetjelölés kialakulásához, ami nemzeti érdek, mindemellett a METRO-val közösen szerveznek előadásokat, melyek keretében bemutatják, hogy milyen előnyei vannak a magyar beszállítók számára, ha egy nagykereskedelmi lánc segíti munkájukat, és népszerűsíti a civil szervezet által tanúsított termékeiket.
Szellák János, családi vállalkozó (zöldfűszer beszállító) így jellemezte kapcsolatát a METRO-val: „Az áruház beszerzésében a zöldfűszerek nagyon kis tételt képviselnek, ennek ellenére úgy érződik a partneri kapcsolatban, hogy a mi vállalkozásunkkal és termékünkkel sokat foglalkoznak. Az együttműködés során nagyon komoly minőségi elvárásoknak kell megfelelnünk (ezrelékes minőségi hibahatár alatt tudunk maradni), ezzel együtt ezt én rendkívüli mértékben támogatom, és örömmel látom, hogy a METRO egyedülálló módon ilyen magas minőségi követelményeket támaszt beszállítói felé. Maximálisan velünk vannak és támogatnak minket, minden időben rendelkezésünkre állnak, segítenek és bíztatnak minket, ami sokat jelent számunkra ebben a nehéz munkában. Ma már mindenképpen a minőséget helyezzük a mennyiség elé, ezért is szállítunk csak a METRO-nak. A biztos partneri viszony tervezhetőséget ad nekünk.”
Orosz Csaba a Winelife Kft. társtulajdonosa (bortermelő, Soproni borvidék) az alábbiakat emelte ki: „Nagy hálával tudok beszélni az együttműködés kezdeteiről. Fiatal, feltörekvő vállalkozásként, 1-2 éves tapasztalattal kerülhettünk be a METRO országos kínálatába, most már lassan két éve. Óriási lépés volt ez számunkra, hiszen így valóban ismertek és elérhetőek lettünk az ország egész területén. A munkakapcsolatunk is remek, sok helyre szállítunk be, de a METRO különleges helyet foglal el értékesítő partnereink között, hiszen olyan stabil hátteret biztosít nekünk, amivel valóban tervezhetünk. Széles célcsoportokhoz jutnak el termékeink, biztos pénzügyi alapokon, korrekt üzleti kapcsolatot ápolunk. A beszerző csapat szakértően, és rugalmasan kezeli a felmerülő kérdéseket. Ennél jobb üzleti kapcsolat, már csak a mesében létezhetne.”
Borbély Sándor a Jászvega Kft. társtulajdonosa (saláta beszállító) hangsúlyozta: „AMETRO-val való együttműködés hatalmas lépés volt anno, hogy a Nagybani piacról, mi, mint őstermelők, egy országosan is jelentős vállalkozássá válhassunk. Sokak számára óriási lehetőség az, hogy a METRO nemzetközi vállalatként sem felejtette el azt, hogy minden nagynak apró a kezdete, és fontos törekvése, hogy felkarolja és segítse a hazai termelőket az igazi sikerek elérésében. 2015-ben újabb közös termékfejlesztés valósult meg a METRO-val. Ez az újdonság a szívsaláta, mely piros és zöld színben is elérhető a legkiválóbb szendvics alapanyag, hiszen apró levele van, nem kell tépkedni, így rendkívül könnyű felhasználást tesz lehetővé. A magyar termelés biztosítja a frissességet, jobb szállíthatóságot, tervezhetőséget, mind a termelő, mind a kereskedő részéről, a reggel leszedett termékek pár órán belül az áruház polcain vannak. Nagyon örülök, hogy a METRO szakértői csapatával nagyon jó együttműködést ápolunk, hiszen a közös fejlődés és együttgondolkodás mindkét fél érdeke.”
Budai Lajos és Jordán Ákos a Bogád-Hús Kft. társtulajdonosai (húskészítmények beszállítói) elmondták: „A 2005-ben alakult vállalkozásunk, 2011-ben eddigi működése legfontosabb mérföldkövéhez érkezett. A METRO regionális beszállítói lettünk.Kezdetben három áruházban kaptunk lehetőséget termékeink bemutatására, kóstoltatására, a folyamatos polci elérhetőség biztosítása mellett. A befektetett munka, termékeink ízei, a METRO rugalmassága sikeressé, eredményessé tették a közös munkát. Jelenleg már öt áruházban vagyunk jelen BOGÁDI termékeinkkel. Emellett országos beszállítási szerződésünk van több CORVINUS sajátmárkás termék gyártására is. A közel 40 munkatársunk naponta készíti a finom kolbászokat, sajtokat, hurkákat, annak érdekében, hogy a hazai vállalkozók, a METRO partnerei, igazi magyaros ízeket tudjanak termékként vagy alapanyagként értékesíteni és felhasználni.”
„Immár több mint 20 éves magyarországi működésünk során jelentős figyelmet fordítottunk a legjobb minőségű hazai alapanyagok és azok beszállítóinak a felkutatására. Folyamatosan és aktívan keressük őket, ennek egyik új eszköze a most induló weboldal:http://www.metro.hu/public/Kezdolap/Magyar_Hetek, ahol leendő partnereink tudnak kapcsolatba kerülni velünk, bemutatkozni és megtenni az első lépést a sikeres együttműködés elindítása felé. Arra biztatom a magyar vállalkozásokat, hogy minél többen jelentkezzenek nálunk – zárta gondolatait Horváth Imre vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >