Magyar élelmiszerek és borok sikere Spanyolországban
A spanyol El Corte Inglés kiskereskedelmi lánc 32 hipermarketében és 53 áruházában 2007. március 10. és 15. között került megrendezésre az „Európai Hetek” elnevezésű – kóstoltatással egybekötött – áruházi akció, amelynek keretében 19 magyar élelmiszergyártó vállalat és borászat termékeit ismerhette meg a spanyol vásárlóközönség.Az El Corte Inglés kiskereskedelmi áruházlánc 2005-ben elért közel 16 milliárd eurós forgalmával Európa első számú kiskereskedelmi csoportjává nőtte ki magát, megelőzve olyan versenytársakat, mint az angol Marks & Spencer, vagy a német Kaufhof. Ennek az eredménynek az eléréséhez az is nagyban hozzájárult, hogy az elmúlt években jelentős terjeszkedésbe fogott a spanyol piacon új áruházak nyitásával, és meglévő áruházláncok felvásárlásával. A világon körülbelül a 40. helyet tudhatja magáénak a kiskereskedelmi vállalatok között, a nagy áruházláncok versenyében azonban két amerikai cég mögött a harmadik helyet foglalja el. Az áruházlánc tulajdonában álló kiskereskedelmi egységek 2005-ben több mint 600 millió látogatót fogadtak. Az El Corte Inglés a jövőben Portugália mellett az olasz piacot is meg kívánja hódítani.
Az El Corte Inglés több mint 70 áruházában évente megrendezi az „Európai Hetek” elnevezésű áruházi akciót, amelyen idén az Agrármarketing Centrum szervezésében és támogatásával a magyar élelmiszergyártó és borászati vállalatok is megjelenhettek termékeikkel. A részvétel minden érintett számára nagy lehetőséget jelentett, mivel az áruházlánc képviselői – az idei akció sikerének függvényében – ígéretet tettek a további együttműködésre. Az akcióba bevont magyar szortiment kiválasztását a 2006-os Foodapest szakkiállításon szervezett árubemutató börzén végezték el az El Corte Inglés beszerzői. Ennek eredményeként az „Európai Hetek” idejére 19 hazai vállalat összesen közel 100 terméke kerülhetett ki a spanyol lánc polcaira. A spanyol vásárlók az akciós kínálatban megtalálhatták az olyan jellegzetes magyar élelmiszereket, mint a Herz és a PICK Szeged szalámiféleségeit, illetve a Tokaj Oremus, a Pannon Tokaj és a Gróf Degenfeld Pincészet tokaji borait. Az alkoholos és alkoholmentes italokat gyártók közül jelen volt a Kaiser 2000, a Campona Italgyártó és Forgalmazó, a Germán Ásványvíz Kft. és az Elma. A tejipart a Cosinus Gamma Kft. sajtüzeme, a Gici Tej-Tejtermék Kft., a Pannontej, valamint a Tolnatej képviselték. Édesipari termékeket mutatott be a Sweet Point Kft. és a Pannon Tokaj Kft., ez utóbbi tokaji aszúval töltött bonbonokkal csábította a spanyol vásárlókat. Az Inwest teakülönlegességeket, a Dunakiliti Konzervüzem tartósított termékeket, a Nobilis szárított gyümölcsöket kínált az akció ideje alatt.
A magyar megjelenést az Agrármarketing Centrum által megvásárolt promóciós csomag segítette. A csomag részeként a spanyol nyomtatott médiában több sajtóhirdetés, valamint rádió- és tv-reklámok hívták fel a vásárlók figyelmét az El Corte Inglés üzletekben megvásárolható európai élelmiszer-különlegességekre.
Az akció során a magyar termékek nagy sikert arattak a vásárlók körében. A további üzleti kapcsolatok erősítése érdekében az Agrármarketing Centrum és az akcióba bevont gyártók képviselői információs standdal jelentek meg a Madridban 2007. április 16. és 19. között megrendezett XXI. Salón Internacional Del Club De Gourmets Élelmiszer-ipari Szakkiállításon. A kiállítást körülbelül 65 ezer ember látogatta meg, akik elsősorban szakemberek, üzletemberek, importőrök, nagykereskedelmi beszerzők, valamint a média képviselői voltak.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >