Magyar beszállítóktól vesznek dinnyét az áruházláncok
Július 18-tól ismét csak magyar beszállítóktól származó görögdinnyét vásárol a Tesco. A sorba az Auchan is beáll, és a következő napokban a Lidl, az Aldi, a CBA, a Metro és a Spar is már csak magyar termelőtől származó görögdinnyét árul majd – olvasható az origo.hu-n.
Tavaly összesen 7 millió kilogramm fogyott a magyar görögdinnyéből, idén pedig várhatóan ezt is túlszárnyalja majd a forgalom.
A szezonban naponta átlagosan 100-200 tonna görögdinnyét adnak el, egy melegebb nyári hétvégén pedig akár 300-400 tonna is fogyhat belőle. A hagyományos fajta mellett megtalálható a kínálatban többek között a magszegény, a mini, a sárga húsú, valamint a fekete héjú magszegény görögdinnye, a mézdinnye, a sárgadinnye, a gália sárgadinnye és a pielde sappo dinnye is.
Korábban az Auchan is azt közölte, a görögdinnye továbbra is az áruházlánc legnépszerűbb nyári gyümölcse. Július első hetében megjelent a magyar dinnye a polcokon, ami várhatóan július közepéig teljesen kiszorítja az import dinnyéket.
Az origo úgy tudja, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. közösen magyar dinnyét népszerűsítő promóciós programot indít, amihez több kiskereskedelmi áruházlánc is csatlakozik. Többek között a CBA, a Spar, az Aldi, a Metro és a Lidl is magyar görögdinnyét fog árulni a következő hetekben. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >