Magazin: Kiélezett verseny a háziasszonyokért
A gépi mosogatószerek piaca növekedett 2016-ban az előző évhez képest. Ami a terméktípusok mozgását illeti, a tabletták piaca enyhe csökkenést mutat, míg a mosogatógépgélek piaca növekszik. Elmondható, hogy a drogériákon belüli, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységekben látható bővülés járul hozzá. A kézi mosogatószerek piaca csökkenő pályára állt, ezen belül a nagyobb kiszerelések növekednek. Az ablaktisztítók kismértékű növekedő tendenciát mutatnak, és a kategórián belüli terméktípusok tekintetében elmondható, hogy a szórófejes termékek nőttek a legnagyobb mértékben, de az újratöltős termékek eladása is számottevő.
– Az új termékeinket mindig az aktuális piaci trendekre reagálva vezetjük be, és azokat figyelembe véve fejlesztjük. Ennek megfelelően az új termékek előnyei mindig a fogyasztó aktuális igényeit elégíti ki, legyen az egy népszerű illat, praktikus kiszerelés vagy szebb dizájn kialakítása és piacra dobása. Az idei évben marketingeszközeink csupán kis mértékben változnak, fő elemei közé tartozik ugyanúgy a TV-reklám, a printhirdetések, az eseménymarketing, plakátok, hostessaktivitások. Fogyasztói promócióinkkal folyamatosan jelen vagyunk a különböző kereskedelmi csatornákban – ismerteti Vékásy Bernadett, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
Frissességet hozó WC-rudak
Az elmúlt év legjelentősebb változása a kategórián belül a fertőtlenítő hatású tisztítószerek forgalmának értékbeni csökkenése. Ezt a csökkenést ellensúlyozza a kategória jelenlegi zászlóshajójának számító törlőkendők egyre nagyobb térnyerése, egyszerű és praktikus megoldást jelentenek a takarításban, így egyre többen választják, illetve a WC-tisztító rudak kiemelkedő teljesítménye. Kiszerelés tekintetében a korábbi évek trendjeihez képest jelentős változás, hogy a multipack kiszerelések egyre nagyobb szerepet kapnak. Ezért az egydarabos kiszerelések mellé a Domestos is megjelent a piacon két- és háromdarabos kiszerelésekkel.
– A WC-tisztító termékeit az Unilever is folyamatosan fejleszti, megújítja. A fantáziánkat most a frissességet hozó WC-rudak mozgatták meg. Új, virágos illatokat vezetünk be a hagyományos variánsok mellé, melyek elérhetőek lesznek legtöbb kereskedelmi partnerünknél. A szegmensben legjelentősebb aktivitásunk az idén már harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Domestos Iskolamosdó Felújítási Program. Február 1-től tíz iskolára lehet szavazni honlapunkon, és a legtöbb szavazatot kapó iskolák mosdóit újítjuk fel. Mindenkit buzdítanék a szavazásra, mert a korábbi évek is mutatják, hogy a segítség jó helyekre kerül. Érvényes szavazatokat leadni 2017. február 1. és április 30. között lehetséges – tájékoztat Hegedűs Viktor, az Unilever Magyarország Kft. brand managere.
A közkedvelt klasszikusok
A DunaPro klasszikus termékei az Ultra Mosogatóporok, Ultra Derm kéztisztítók, Ultra Sol kézfertőtlenítők 60 éve a hazai tisztítószerpiac aktív szereplői. Lojális fogyasztói bázisuknak köszönhetően ezek a termékek évről évre kiegyensúlyozott forgalmat produkálnak. Termékeik egy része kategóriájában piacvezetőnek számít. Az Ultra innovációi viszonylag új résztvevők a piacon, listázásuk még nem teljes körű, de a rendelkezésre álló adatok nagyon biztatóak. A márka egészére jellemző az a törekvés, hogy a nemzetközi márkáknál kedvezőbb árat alakítsanak ki, miközben termékminőség és praktikum tekintetében egyértelműen a világmárkákkal versenyeznek. A piacon tapasztalható, kiélezett versenyhelyzetben elengedhetetlen a kedvező árszint tartása, miközben ügyelnek arra, hogy a minőségi követelményeknek is maximálisan megfeleljenek.
– Büszkék vagyunk arra, hogy Ultra portfóliónkat a 2016-os évben sikeresen megújítottuk, ez a folyamat 2017-ben is folytatódik. A piacon 60 éve jelen lévő, tradicionális magyar márka esetében kiemelten fontos, hogy úgy nyúljunk hozzá, hogy közben megőrizzük annak hagyományait. Klasszikus, piacvezető termékeinknél, mint az Ultra Mosogatóporok, Ultra Derm kéztisztítók, Ultra Sol kézfertőtlenítők, csak olyan minimális változtatásokat tettünk, amelyek elengedhetetlenek, hiszen lojális vásárlóközönségünk ezt várja el. Ilyen újítás volt például az Ultra Mosogatóporok foszfátmentessé tétele, illetve modernebb csomagolóanyagok használata, a változó előírásoknak és igényeknek megfelelően. Kifejlesztettük emellett alaptermékünk illatosított változatát is, így új fogyasztókat is megnyerhetünk a termékkel – mondja Szvák Eszter, a Dunapro brand managere.
Termékcsaládjuk másik részét jelentik az innovációk. Olyan tisztítószerek, amelyek minőségben a nemzetközi márkákkal versenyeznek. Extra erős termékeik (vízkőoldó, lefolyótisztító, hideg zsíroldó, penészeltávolító) rendkívül magas hatásfokú, kiemelkedően jó minőségű termékek, kedvező polci áron. Szintén tavaly vezették be Ultra Daisy Mosogatógép tablettáikat, amelytől nagy eredményeket várnak idén is, hiszen mind polci árát, mind hatásfokát tekintve rendkívül versenyképes termék. Ultra Fehérítő termékeik is tavaly kerültek be a portfólióba és rendkívül rövid idő alatt sikert arattak a piacon.
– Az idei évben is több termékbevezetést tervezünk. Bővíteni fogjuk Ultra márkánkat ablaktisztítóval, WC-tisztítóval, padlóápolóval. Ultra Daisy mosogatószer-családunk esetében egy új vonallal is megpróbálkozunk: prémium termékeink bőrbarát és környezetbarát összetételűek lesznek. Célunk, hogy 2017 végére az Ultra márka a háztartás minden területén tökéletes megoldást nyújtson – teszi hozzá Szvák Eszter.
Amennyiben a listázás eléri a kívánt szintet az év első felében, az őszi időszakban megvalósítanak egy Ultra image kommunikációt, amely tévés megjelenéseket, továbbá fogyasztói nyereményjátékokat foglal magában.
Elmozdulás az ökotisztítószerek felé
Az utóbbi években a tipikusan „tavaszi” és „őszi” nagytakarítás azért maradt fontos a háziasszonyoknak, mert a piac és a kereskedők ezt generálják a hirdetésekkel, akciókkal. Az igazság azonban az, hogy a háziasszonyok nagyon igényessé váltak, folyamatosan igénylik a tiszta környezetet, akár maguk takarítanak, akár takarítónő jár a háztartásba. Fontos szempont a praktikus, egyszerű használhatóság mellett az is, hogy minél jobban védje a tisztítószer a környezetet, a kisbaba egészségét, a háziállatot.
– Mivel a kereskedőknek is egyre nagyobb igényük van arra, hogy ökotisztítószereket tartsanak, és a kategóriában a választék legalább 2-3 termékből álljon, így elmondható, hogy a piac elmozdult az ökokategória irányába is. A jövőt tekintve a legfontosabb szempontok a tényleges környezettudatosság és a választék bővítése. Aszerint, hogy egy kereskedő tart-e ökotisztítószert vagy sem, azzal az ő igényessége is jellemezhető. Olaszország piacvezető tisztítószergyártójának Winni’s termékei egyre keresettebbek a piacon. Vevőink nagyon elégedettek a minőséggel, ezért kimondottan márkahűek. Kiemelten fontos továbbra is a minőségi elégedettség, ha ezt egy termék nem teljesíti, akkor lehet akármennyire öko, az nem fog a piacon megmaradni. A Winni’s-termékek esetében alaptermék-kínálatról beszélünk. Nincsenek különböző illat- vagy kiszerelési variációk, hiszen ez az ökogondolkodás egyik alapelve. Anélkül érjük el a termék funkcióját, hogy nem növeljük különböző illatokkal, kiszerelésekkel a logisztika által nyújtott környezetterhelést. Ez ennyire egyszerű. A kereskedők ebben a kategóriában ezt maximálisan pozitívan fogadják – fejti ki Madari Szilvia, a Flyfit International Kft. ügyvezető igazgatója.
Hódít a mikroszál
A pozitív gazdasági környezetnek köszönhetően a Viledánál is nőtt a fogyasztás. A három TV-kampány a cégcsoport elvárásait is felülmúlva átlagon felüli növekedést hozott. A vásárlói kosárértékek növekednek. Egyre inkább tért hódítanak a mikroszálas anyagok a tisztítóeszközök kategóriában. A termékfejlesztéseknek köszönhetően egyre többen választhatnak és választanak is olyan takarítóeszközöket, melyek megkönnyítik a hétköznapok házimunkáit. A mikroszál kedvező tulajdonságai miatt a takarítás több területén is felhasználható, akár törlőkendőről vagy padlóápolásról, felmosókról beszélünk. Emellett megfigyelhető, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban választják a vidám, színes termékeinket, hogy a szürke házimunkát kicsit „feldobják”.
– Az újítások mellett továbbra is úgy gondoljuk, fontos, hogy promóciókat kínáljunk a vásárlóknak. A Vileda a német Freudenberg vállalatcsoport tagja, így nagy kutatócsapat áll a hátunk mögött, amely folyamatosan dolgozik az új termékek kifejlesztésén. Célunk, hogy olyan takarítóeszközöket fejlesszünk ki, amelyek megkönnyítik a feladatunkat, időt és energiát takarítanak meg mindenki számára. Az eddigi legsikeresebb termékünk a Vileda Easy Wring pedálos felmosó, mely 2016-ban megújult. Olyan innovációkat terveztek rá, mint pl. kiöntőnyílás és hosszanti fül a vödrön, melyek mind egy-egy lépéssel könnyebbé teszik a takarítást. Természetesen 2017-ben is lesznek újdonságaink, de ez egyelőre legyen még a mi titkunk. Az idén is három TV-kampánnyal támogatjuk az új termékeket, és továbbra is kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a bolti megjelenéseknek, kihelyezéseknek. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a 360 fokos médiamixünk jól működik, melyben a TV-, instore, online és kültéri megjelenések kapják a főszerepet – avat be Oláh Edit, a Vileda – Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketing managere.
Kapcsolódó cikkeink
Mosogatás: öko módra kapcsolva
Az utóbbi években a fokozódó környezettudatosság és a technológiai innovációk hatására…
Tovább olvasom >Csurran vagy cseppen?
A mosogatószerek és eszközök piacára is rányomta bélyegét az elmúlt…
Tovább olvasom >Kézzel vagy géppel?
Aki azt gondolta, hogy a higiénikus környezet iránti vágy csupán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >