Magazin: Természetesnek veszik

Dátum: 2015. 08. 11. 07:25

A gyümölcsös felől a natúr joghurtok felé tolódnak az eladások, jó hívószó az egészség és a természetesség. A funkcionális variánsok hozzáadott értékekkel erősítik ezt a trendet. Persze a mindennapi kényeztetés sem ment ki a divatból. A márkaaktivitásokkal a cégek egyaránt hatni akarnak az értelemre és az érzelemre is.

Míg az amúgy jóval nagyobb eladásokat produkáló gyümölcsjoghurt eladása csökkent, a natúr joghurtoké nőtt az elmúlt időszakban.

– A natúr joghurtok egyértelműen egyre nagyobb teret hódítanak a magyar fogyasztók körében is – mondja Kiss ­Beáta a DANONE Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatója. – Nemcsak a természetesség iránt egyre növekvő fogyasztói igényre jelentenek választ, de egyre többen kedvelik az ún. „home-­made”, vagyis otthon elkészített megoldásokat: ilyenkor a natúr termékekhez a saját maguk által megszabott mennyiségben tesznek hozzá friss vagy aszalt gyümölcsöt, illetve egyéb cereáliákat.

Az egészségesség továbbra is erős hívószó. A vevők keresik az olyan, funkcionálisan is hozzáadott értéket képviselő termékeket, mint például az Activia, Actimel. Ám ezzel párhuzamosan az olyan kényeztető, és egyben prémium minőségű termékek is egyre nagyobb sikereket aratnak, mint például a ­Danone
Görög Krémjoghurt, tudjuk meg Kiss Beátától.

Kiszerelések tekintetében egyelőre a legnagyobb méretek piaci áttörése várat magára. A Danone tapasztalatai szerint a piacon az egy adagos (125 gramm) termékek a legkelendőbbek, ugyanakkor a kereslet elmozdult a kicsivel nagyobb, 150 és 250 gramm közötti mennyiség irányába.

Szakértelem és emóció

A Danone piacvezetőként felelősséget érez a termékkör erősítésére, ezért arra törekszik, hogy a már meglévő ismert, kedvelt márkák mellett folyamatosan tudjon izgalmas, és a mindennapi étkezésbe az egészséges életmód részeként beépülő újdonságokat bevezetni a piacra.

Márkapalettáján minden fogyasztó megtalálja a neki szólót: az egészségtudatosan étkezők az Activiát vagy az Actimelt, a mindennapi kényeztetésre vágyók pedig például a Danone Görög Krémjoghurtot, amely kizárólag a hazai piacon kapható, a magyar fogyasztók által kedvelt és ízvilágukhoz illeszkedő változatokban.

– Marketing terén is egyedi megoldásokat keresünk – folytatja a gondolatot Kiss Beáta. – A szokásos ATL aktivitásokon túlmenően egyre erősebben fókuszálunk a digitális kommunikációnkra. Ez azonban nem merül ki a fogyasztókkal való interaktív kapcsolattartásban a weben és a Facebook oldalakon. A tavaly decemberben útjára indított, immár mobil applikáción keresztül is elérhető DanOn Programmal fogyasztóinknak szeretnénk valami pluszt adni azon a területen, amely kapcsolódik a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz.

A cég ezáltal a családok szolgálatába állította a táplálkozással kapcsolatos tudását és szakértelmét. Több mint 2000 egyszerű és ízletes recepttel szeretnék biztosítani, hogy a vásárlók igényeinek megfelelően, egészséges és kiegyensúlyozott módon tudják összeállítani a családjuk étrendjét.

A márkákhoz való fogyasztói hűség erősítését rendkívüli BTL aktivitásokkal is támogatják. Legfrissebb példa a május végén megvalósított egyedi Activia-esemény, ahol elkészült az ország valaha volt legnagyobb elvihető virágszőnyege.

– Itt 1000 négyzetméteren, 40 ezer virággal köszöntötte a márka a magyar nőket, tisztelegett az Ő mindennapi helytállásuk előtt Budapesten – idézi fel a vállalati külső kapcsolatok igazgatója. – Az Activia így szerette volna megköszönni azt az odaadó munkát, amivel a nők nap mint nap gondoskodnak családjukról, inspirálják kollégáikat, mosolyt csalnak szeretteik és barátaik arcára.

Jóízű egészség

A Real Nature Kft. hitvallása a „jóízű egészség” biztosítása.

– Vállalatunk minden munkatársa a növénytermesztéstől és állattartástól kezdve a késztermék előállításán át az értéklánc végpontjáig minden szakismeretével, szakmai tudásával, technikai eszközzel a fogyasztók egészségének szolgálatában áll – hangsúlyozza Strasser-Kátai Bernadett, a cég tulajdonos-ügyvezetője. – Az egészségtudatossággal szorosan összefügg a természetesség, hiszen természetes tápanyagokból, természetes, génmódosítás nélküli alapanyagokból készülnek márkacsaládjaink is: a Joya, a Good Milk, a Real Nature és a Green Heart. Mindemellett a Joya és a Green Heart család biotermékekből áll, sőt a Green Heart márka a vegán minősítés szigorú követelményeit is betartja. A laktózérzékeny fogyasztóinknak alternatívát nyújtó Joya termékcsaládunk gluténmentes termékekkel is kiegészült. Gluténmentes zabitalunk például egyedülálló, ugyanakkor a szójára érzékenyek számára rizsitalainkat kínáljuk.

A joghurtpalettájukon olyan márkák találhatók, mint például a Nöm-Mix család, a Ciao kényeztető joghurtok, valamint újdonságaik, a ProXY joghurtok. A ProXY család a Real Nature márkanév tagjaként 750 g-os epres-banános és erdei gyümölcsös ízekben, 290 g-os ivójoghurt kategóriában epres, őszibarackos, valamint vegyes gyümölcsös változatban, 4×100 grammos kategóriában erdei és epres variánssal kiegészülve került a piacra.

– A család új tagja az 1 kilogrammos natúr és (gondolva a különféle, akár egészségi okokra visszavezethető diétákra is) nádcukros változatban – számol be a legfrissebb újságról Strasser-Kátai Bernadett. – ProXY görög joghurtjainkat nyári meglepetésként kínáljuk a fogyasztóknak a sokféle salátához, tzatzikihez, nyári könnyű édességekhez.

A Good Milk országos promóciója június elsején kezdődött és augusztus 9-ig tart, tájékoztatja lapunkat a tulajdonos-ügyvezető. Hetente kétféle különböző program nyerhető, amellyel garantált a család szórakozása, a felhőtlenül együtt töltött idő. A főnyeremény egy családi téli síelős üdülés Ausztriában, Tirolban, teljes ellátással, síbérlettel. Ehhez a vásárlóknak nem kell mást tenniük, mint vásárolni két Good Milk joghurtot, a vásárlási blokk AP kódját feltölteni a www.goodmilk-joghurt.hu weboldalra.

– Good Milk akciónk kiváló lehetőség a kereskedők számára is, hogy forgalmukat jelentős növeljék – emeli ki Strasser-Kátai Bernadett.