Magazin: Nem volt hiány érdeklődőben és kiállítóban a Sirha Budapesten
Kiemelkedő sikert hozott a május 9–11. között megrendezett Sirha Budapest. A világszínvonalú programokat az átfogó nemzetközi kínálattal párosító szakkiállítás több mint 20 000 szakmai látogatót és 19 országból 400 kiállítót vonzott a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba.
A Sirha Budapest kiállítás célja volt, hogy átfogó kínálatot nyújtson az élelmiszeripar, sütő- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar, valamint a csomagolóipar képviselői számára.
Magas szintű kíváncsiság
A kiállítás három napja alatt a szakmai látogatók egy igazán egyedi rendezvényen találhattak meg mindent, ami a saját üzleti vállalkozásukhoz szükséges. Négyszáz kiállító mutatta be termékeit és szolgáltatásait az élelmiszerektől és italoktól kezdve a terítékeken, dekorációkon és higiéniai termékeken át a hotelek, éttermek és csomagolóipari cégek kínálatáig.
A kiállításon a látogatóknak lehetőségük nyílt hazai termékek kóstolására is a külön erre kialakított területen, hogy felfedezhessék a kistermelők egyedi termékeinek lenyűgöző ízeit.
A Sirha Budapest kiállítás több mint 20 000 szakmai látogatót vonzott a vendéglátás és élelmiszeripar területéről. A látogatók 24%-a étterem- és vendéglátóiparból, 16%-a élelmiszeriparból, 15%-a sütő-, illetve cukrásziparból, 14%-a kereskedelemből, 10%-a szállodaiparból és 8% szolgáltatóiparból érkezett. De még ennél is fontosabb, hogy a látogatók 38%-a tulajdonos vagy cégvezető, 23%-a értékesítő és beszerző, 12%-a pedig séf, cukrász és pék.
Kiállítás és verseny egyszerre
A Sirha alapötlete, hogy kombinálja a szakmai kiállítást a versenyekkel és bemutatókkal, melyek hozzájárulnak a kiállítás sajátos üzleti hangulatához.
Május 10. és 11. között a kiállítás látta vendégül a Bocuse d’Or európai döntőjét, a híres nemzetközi szakácsversenyt, amelynek nézői Európa 20 legjobb szakácsának megmérettetését követhették figyelemmel.
A világhíres séfek a verseny során Széll Tamás munkáját értékelték Európa legjobbjának! Összesen 11 csapatot választottak ki, amelyek képviselhetik országukat a lyoni világbajnokságon 2017 januárjában.
A Kolonics Zoltán által második alkalommal szervezett Sirha Budapest Desszert Versenyen négy különböző kétfős csapat vett részt, akiknek egy-egy gyümölcstortát, csokoládés tányérdesszertet és artisztikát kellett bemutatniuk.
A kiállításon megrendezett Magyar Barista Bajnokságon dőlt el, hogy Brewers Cup kategóriában Schreiber Nikolett, Barista kategóriában pedig Deák József képviselheti majd hazánkat a dublini Barista Világbajnokságon.
A pékipar szintén előtérbe került a rendezvény három napja alatt, hiszen a Kreatív Pékfórumon bemutatók, kerekasztal-beszélgetések, interaktív előadások várták a látogatókat olyan témákkal, mint a technológiai újdonságok, kreatív alapanyagok, továbbképzési lehetőségek és fejlődési pontok a szakmán belül.
A konferenciateremben kerekasztal-beszélgetések zajlottak a Magyar Vendéglátók Ipartestületének szakembereivel olyan témákban, mint a mai gasztronómiai trendek, vezetői szemléletek, a Michelin-csillag hasznossága vagy az étlapkészítés. A közétkeztetés kérdése is része volt a konferenciaprogramnak az ÉLOSZ által szervezett Élelmezésvezetők Napján.
A Trade magazin standján felállított Future Store áruházban a látogatók felfedezhették a kereskedelemben használt legújabb technológiákat és termékeket, hogy ezeket később sikerrel hasznosíthassák saját üzletük fejlesztésében.
(Ld. külön cikkünket!)
Trendek és innovációk
A Sirha kiállítás szellemiségének megfelelően a Sirha Budapest is több jövőbe mutató trendet és termékinnovációt mutatott be a szakmai közönségnek.
Frédéric Loeb, az elismert francia jövőkutató mutatta be World Cuisine Summit címmel a vendéglátóipar globális trendjeit a hazai trendekre fókuszálva, majd vitafórumot tartott a legismertebb magyar véleményformálókkal a napi üzleti tevékenységük során szerzett tapasztalataikról.
A Sirha Budapest a Trade magazinnal közösen második alkalommal hirdette meg Innovációs Termékversenyét, melyen nagydíjat kapott a Sága Foods Zrt. csomagolóipar és logisztika kategóriában, az eisberg Hungary Kft. élelmiszer és ital kategóriában, az m-GEL Hungary Kft. sütőipari és cukrászati termékek kategóriában, a Kaba Zrt. szállodaipari termékek, bútorok, dekoráció, teríték kategóriában, a JRK Waste Management Hungary Kft. technológiák kategóriában.
És végül, de nem utolsósorban a Sirha Budapest lehetőséget biztosított az élelmiszeripar, pékipar, cukrászipar, valamint a HoReCa szektor valamennyi képviselője számára, hogy az Enterprise Europe Network által szervezett üzletember-találkozón személyes megbeszéléseket bonyolítsanak le az iparági szereplőkkel, hogy bővíthessék beszállítói és vevőköreiket, illetve új üzleti együttműködéseket kezdeményezhessenek. A találkozóra összesen 112 résztvevő regisztrált előzetesen 10 különböző országból, akik összesen 141 találkozón vettek részt.
Az üzletember-találkozó mellett a Sirha Budapest hosted buyer programot is indított.
A sikeres rendezvény következő kiadása 2018 tavaszán várja majd a látogatókat.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >