Kezdetben volt az online

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 08. 14. 07:12

A REON Digital egy magyar tulajdonú, online fókuszú kommunikációs ügynökség, amelynek határozott szándéka, hogy változtasson az online kommunikáció megszokott sablonjain. Munkáját kivételes professzionalitás jellemzi a tervezéstől a kivitelezésen át egészen az utánkövetésig, legyen szó weboldalról, mobilapplikációról vagy akár egy integrált kampányról. A dinamikusan fejlődő ügynökség munkatársaival, Heimberger Zsolt managing directorral, Varga Katalin közösségi média vezetővel és Györkös Dóra account directorral a digitális világ kihívásairól beszélgettünk.

– Miben más a REON Digital, mint a hazai piacon lévő más digitális ügynökségek?

Heimberger Zsolt: – Alapvetően online fókuszú ügynökség vagyunk, de emellett számos olyan feladattal bíznak meg minket ügyfeleink, melyek az offline területére is kiterjednek. Azt gondolom, hogy nagyon sok hasonló cég mondhatja el ma magáról, hogy személyre szabott szolgáltatásokat kínál, hiszen ügyfelenként eltérő az ügynökségi feladat, és mások az ehhez tartozó elvárások is, de ez nálunk valóban így is működik. Igyekszünk minden egyes feladatot kiemelten kezelni, hozzátéve szaktudásunkat és sok éves tapasztalatunkat.

– Hogyan épül fel a REON Digital szervezeti struktúrája?

H. Zs.: – A REON fejlődésének megalakulása óta az online kommunikáció irányába mutató, jól meghatározható íve van. 2016 tavasza cégünk életében fordulópontot jelentett. A folyamatosan változó ügyféligényekre reagálva és az aktuális piaci trendeket követve a TEN.media közösségi részlege beolvadt a REON Digitalba. A fúzió eredményeként tizenegy kollégával és számos új ügyféllel gazdagodott csapatunk. A harminc főt számláló, dinamikusan fejlődő szakembergárdánk alapvetően négy fő bázisra épül. Olyan ütőképes teameket hoztunk létre, amelyek szoros együttműködésben a legmagasabb színvonalon valósítják meg ügyfeleink elképzeléseit. A széles körű tapasztalattal rendelkező account kollégáink mellett, magasan képzett designereink, online technológiákban naprakész fejlesztőink és UX/UI csapatunk is azért felel, hogy partnereink számára egyedi, testre szabott megoldásokat kínáljuk.

– A gyorsan változó online világban mi adja az inspirációt a munkához?

H Zs.: – A fejlődés számunkra kiemelten fontos, hiszen ez egy olyan szakterület, ahol muszáj naprakésznek lenni. Éves szinten több saját eseményünk van, a belső workshopoktól kezdve, a prezentációs készségfejlesztő tréningeken keresztül, az összes kollégánkat érintő komplex célokat meghatározó csapatépítő programokig. Ezt jól kiegészíti saját belső chatünk is, ahol mindenki megoszthatja ötleteit, javaslatait. Támogatjuk munkatársaink továbbképzését, tanfolyamokon és szakmai rendezvényeken való részvételét. Az idei Média Hungaryn például nemcsak részt vettünk, de prezentáltunk is.

Varga Katalin: – A közelmúltban pedig elindítottunk egy szakmai blogot is, ahol folyamatosan naprakész információkkal látjuk el a szakma iránt elkötelezett olvasókat (smartspot.reondigital.hu).

Varga Katalin közösségi média vezető, Heimberger Zsolt managing director és Györkös Dóra account director

– Mely cégek választják a REON Digitalt?

H. Zs.: – Megrendelőink elsősorban szakmai ajánlásokon keresztül jutnak el hozzánk. Természetesen rendszeresen indulunk tendereken, és emellett proaktívan mi is folyamatosan keressük az új együttműködési lehetőségeket. Nem specializálódtunk kizárólag egy gazdasági szektorra, abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a gazdasági élet számos szegmenséből vannak üzleti partnereink (FMCG, építőipar, bútoripar, szállodaipar, ingatlanfejlesztés, telekommunikáció, nonprofit). Ez egyrészről folyamatos változatosságot biztosít a mindennapokban, másrészről pont emiatt jelent állandó kihívást is. Gyakran egyik pillanatról a másikra kell átállni egy építőipari projektről egy FMCG-partnerünk feladatainak megoldására.

– Bemutatnának néhány projektet, amire az elmúlt időszakban a legbüszkébbek?

V. K.: – A Procter&Gamble Pampers márkájának közösségi médiáért felelős régiós online ügynökségeként a mi feladatkörünkbe tartozik a Facebook-kommunikáció. Ennek kapcsán vannak komplexebb projektjeink is, mint például a Pampers és az UNICEF tavaly ősszel lezajlott Csodálatos babák elnevezésű kampánya, melyhez Facebook-applikációt készítettünk. A közös összefogás napjainkig 19 országban segített az újszülöttkori tetanusz felszámolásában, és a kezdeményezés idén is folytatódik. Minden eladott pelenka, minden feltöltött fotó- és videómegosztás után egy-egy vakcina oltóanyaggal támogatta a Pampers az UNICEF programját. Ezzel a konkrét kampánnyal 15 000 kisbaba életét menthettük meg.

Györkös Dóra: – Az elmúlt négy évben az a nagy megtiszteltetés ért bennünket, hogy a SPAR vállalatcsoporthoz fűződő összes hűségpromóció website-ja és a hozzá kapcsolódó aktivitások mellett a teljes közösségi kommunikáció kidolgozása és végrehajtása a REON nevéhez kapcsolódik. A jelenleg több mint 750 ezer követőt számláló SPAR Facebook oldal üzemeltetése is nagy büszkeségünk. Az idei év egyik legnagyobb projektje „A mi dalunk”, mellyel a márkával karöltve célunk, hogy a fiatalabb célcsoportot is megszólítsuk. Az integrált kampány felvezetéseként egy hoszteszpromóciót szerveztünk, melyet egy Instagram aktivitással kötöttünk össze. A kampány következő lépcsőjeként website játékot hirdettünk, melynek során a résztvevők olyan szavakat küldhettek be, amelyek számukra egyet jelentenek a nyárral. A beküldött szavakból Majka megírta a nyár slágerét, és elkészítettük hozzá a videoklipet. A szóbeküldő mellett egy újabb játékkal zártuk a kampányt: egy bármilyen SPAR Verde ásványvíz vásárlása, majd a vásárlást igazoló blokk adatainak az addaszavad.com oldalra történő feltöltésével további értékes nyereményeket nyerhettek a játékosok.

H. Zs.: – Minden egyes ilyen feladat magában hordozza az új kihívásokat, kitűnő lehetőséget teremtve a cégen belül szinte minden kolléga számára az együtt gondolkozásra. Jó látni, hogy a kitűnő munkák eredményeként az aktivitásokhoz a fogyasztók is rendszeresen és szívesen visszatérnek.

V. K.: – A Danubius Hotels Group social média felületeit több mint négy éve kezeljük. A szállodalánc a tavalyi év során kezdett ráerősíteni a Danubius Bubbles Club animációs programjára. Ennek népszerűsítésére Sárkánykalandok címmel mesekönyvek is készültek. Hogy a mese a valóságban is folytatódjon, elindítottunk egy Facebook oldalt, valamint extra kampányelemekkel egészítettük azt ki. Például a Feneketlen-tónál rendezett Danubius Családi Zöld nap alkalmából sárkánykereső játékot szerveztünk a gyermekek részére. Lábnyomokat rejtettünk el a tó körül, akik megtalálták, plüss-sárkányt kaptak ajándékba. Ezenkívül büki szállodájukban vírusvideókat forgattunk a sárkányokról a Loch Ness-i jelenség mintájára.

– Milyen célokat fogalmaztok meg a jövőre nézve?

H Zs.: – Feltétlenül szeretnénk a meglévő partnerek mellett újabb lehetőségeket megtalálni, és egyre nagyobb hangsúlyt fektetni az olyan integrált kampányokba, amelyeket igazán sikeressé tehetünk kreativitásunkkal, szakmai felkészültségünkkel és sokéves tapasztalatunkkal.

Kapcsolódó cikkeink