Magazin: Itt a grillszezon – kérdőjelekkel
Az eladások évről évre növekednek, az érintett gyártók mégis tartózkodóak? Létezik ilyen, példa rá a grillkészítmények piaca. Nagy szereplők hiányoznak a kategóriából, mások idén szűkítik a szortimentet. Akik azonban jelen vannak itt, azok fejlesztenek és optimisták.
A cégek visszafogott érdeklődésének magyarázata, hogy ezt a piacot eddig is a saját márkák erős pozíciói jellemezték, idén pedig a sertéstőkehús áfacsökkenése miatt még élesebb árharc várható – sőt megkockáztatható, hogy még így is a grillezni vágyók széles rétegei választják a tőkehús otthoni előkészítését az előre legyártott kolbászok és pácolt húsok beszerzése helyett. Ilyen környezetben a márka építése, a megfelelő nyereség elérése igen nagy kihívás.
– Mi ennek ellenére optimisták vagyunk – mondja Fábián Péter, a Kaiser Food Kft. brandmenedzsere –, hiszen a Kaiser grilltermékei olyan egyedi tulajdonságokkal rendelkeznek (márkaérték, hústartalom, ízesítés, kiszerelés stb.), amelyek nem helyettesíthetők, pótolhatók. Ezen kívül a boltok is egyre látványosabb témakihelyezésekkel támogatják a termékeket a grillszezonban – a nagyobb nyereség nekik is üzleti céljuk. További optimizmusra adhat okot, hogy a környező országokkal összevetve a magyar grillpiac a legkisebb, tehát távol áll a telítettségtől. Mindenesetre az idei év tapasztalatai értékesek lesznek, és meghatározzák a jövő évi stratégia fő irányvonalait.
Bevált recept
A Kaiser Food a tavalyi év sikereire épít. Eredményességük pillérei – fogyasztóik visszajelzései alapján – a magas minőség és a kiemelkedő ár-érték arány, amivel minden évben stabil keresletet tudnak generálni termékeik iránt. További előny, hogy a grillkolbászok kis mérete (190 gramm) lehetőséget ad arra, hogy egy grillpartin valóban minden fogyasztó megtalálhassa a kedvére való ízt az öttagú portfólióból. A legkelendőbb íz a mustáros és a pikáns, de a sajtos, a bajor ízesítésű kolbászok is jól szerepelnek, az igazán változatosságra vágyók pedig alapból a mixkiszerelést vásárolják. Ezen a piacon fontos szempont még a minőségmegőrzési idő is – a Kaiser grillkolbászok esetében a hosszú, 45 napos szavatosság csökkenti a rossz idő okozta kockázatot a kereskedelemben.
– Június–július hónapban látványos áruházi kóstoltatásokat tervezünk, ahol a termékcsalád összes tagját meg lehet kóstolni – beszél az idei aktivitásokról Fábián Péter. – Emellett a szezon ideje alatt részt veszünk kiemelt újságos akciókban, promóciókban, és látványos másodkihelyezéseket is szervezünk.
Grillkolbászok ínyenceknek
A tavalyi évben több mint 45 százalékkal nőtt a Wiesbauer-Dunahús grilltermékeinek forgalma.
– Ebben szerepet játszott a termékek széles listázottsága, a tavaly bevezetett termékújdonságunk, valamint intenzív akciós aktivitásunk partnereinknél – sorolja Kazai Zsolt, a Wiesbauer-Dunahús Kft. értékesítési vezetője.
A nagy kedvencek, tudjuk meg tőle, változatlanul az olyan klasszikus ízek, mint a paprikás, sajtos, fokhagymás grillkolbász. De tavalyi újdonságukat, a mustáros grillkolbászt is szívesen kipróbálták a fogyasztók. Az eladások viszonylag kiegyenlítettek voltak a különböző ízek között. Eladásaik egyaránt erősödtek a hiper- és szupermarketekben, valamint a diszkontban. Ami átlag feletti növekedést hozott, azok a sajátmárkás grilltermékek.
– Az elmúlt évek újdonságai megfeleltek elvárásainknak, így mindegyik marad a szortimentben. Habár ezek is magas minőségű grilltermékek, idei újdonságainkkal „szintet lépünk” – újságolja Kazai Zsolt. – Elkészítettük ugyanis a Wiesbauer grillkolbászok prémiumszegmensét, a Wiesbauer Gourmet vonalat. Különleges ízekkel, a hagyományostól eltérően juhbélbe töltve két új termékkel jelenünk meg. Lemon chili grillkolbászunk frissítő és egyben pikáns ízvilágú, olívabogyós, sajtos, jalapenos paprikával készült grillkolbászunk pedig valódi ízkavalkád az ínyenceknek.
Az eladástámogató eszközök közül a kereskedelmi partnereik szórólapjaiban való akciós megjelenésekre helyezik a hangsúlyt.
Kapcsolódó cikkeink
Most invesztálni kell a szalámimárkákba
Idén már nem nőtt a szalámik átlagára, és az eladások…
Tovább olvasom >NAK: Hús, hal, zöldség, vagy sajt – a grillrácson mind ízletesen elkészíthető
Javában tart a grillszezon, a boltokba kerülő grilltermékek jelentős része…
Tovább olvasom >Elindult a grillszezon a Lidlnél – Bővülő kínálat a vásárlóknak, növekedés a magyar beszállítóknak
A Lidl Magyarország a tavalyi grillszezonban jelentős mértékben, közel harmadával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >