Magazin: Hírességek a boltban és a jégesőben
A mostoha időjárás, szél, jég és vihar sem riasztotta el június 2-án a Trade Marketing Klub rendezvényének látogatóit. Az eddigi alkalmakkor mindig barátságos, árnyas kerthelyiséget pillanatok alatt bőrig áztatta a trópikus esőzés. Pedig a Zewa konyhai törlőkre fektetve sütésre vártak a Pick grillkolbászok. A Sole sajtok, az Univer öntetei, a Mona tejtermékei, a Borsodi sörkülönlegességei, az Olympos üdítői és a Szamos Update csokis marcipánok ott sorjáztak az asztalokon, a hűtőkben és a tálcákon. Sőt a Wrigley rágógumik is várták, hogy sorra kerüljenek – ahogy minden étkezés után ajánlják. A napernyők ideiglenes oltalmából végül a Szépkilátás cukrászda önfeláldozó, esernyős dolgozói a belső helyiségekbe menekítették az eseményre érkezetteket. Kelényi Kolos, a Szamos Marcipán termelési és kereskedelmi igazgatója is esőköpenybe bújt és gondos házigazdaként segédkezett a mentőmunkálatokban.
Negyedik képernyő a Laureltől
Kisebb csoportokban, termenként forgószínpados megoldással, az átmelengető italok mellett, plédekbe bugyolálva, bensőséges hangulatban zajlott le az eredetileg egy nagy plénumos fórumra tervezett program. A klubülés kiemelt támogatója, a Laurel Kft. óriás digitális poszter és receptajánló kioszk megoldásainak bemutatójával készült. Aki az eső előtt érkezett, még láthatta az eszközöket működés közben is.
A látvány helyett interaktív beszélgetést kezdeményezett Humayer Balázs, a cég stratégiai igazgatóhelyettese. Gondolatébresztőként a boltokba kihelyezhető digitális megoldásokról beszélt. A szakember közös gondolkodásra hívta az ágazat képviselőit, a márkagyártókat, kereskedőket, POP-szolgáltatókat és piackutatókat, hogy a jövőbe mutató digitális-instore megoldások elterjedésében, a kritikus tömeg elérésében és a rendszeres, akár GRP jellegű, akár hatékonysági mutatókat tartalmazó mérések elindításában továbblépés történjen a magyar piacon.
A fogyasztóknak Norbi kell
Schobert Norbert sajátos, kettős szerepben, mint híresség és mint üzletember is beszélt a Norbi Update márka épüléséről, fejlődéséről. A tavalyi mélypont után 140 százalékos növekedéssel újra felfelé ível a bővülő franchise-lánc és a termékportfólió sorsa. Ebben a kutatási, klinikai projektek és a TV2-n futó főzőműsor is nagy szerepet játszik. A márka kiterjesztése folytatódik. Norbi a közösségi médiában 60 ezer főt meghaladó támogatói tábora véleményét is figyelembe veszi a következő termékek kiválasztásakor, amelyek között vezető helyen áll az Update sör kifejlesztése. A Szamos marcipánnal közösen megalkotott Update ét-, tej- és fehércsokis marcipántallérokat meg is kóstolhatták az érdeklődők. A fogadtatást jól mutatja, hogy a grillparti felére egytől egyig elfogyott mind.
Spar Maraton, technosport, művészetek
A Spar szponzorációs tevékenységében, a kulturális értékek megőrzésére tett erőfeszítések mellett, fontos szerepet játszanak a sportot támogató kezdeményezések is.
Fehér István, a Spar kommunikációs vezetője kérdésekre válaszolva elmondta, hogy szívesen működnek együtt az Update termékek kapcsán Norbival, hiszen jól megférnek egymással a Spar áruházláncban és a franchise-láncban forgalmazott termékek. A különböző márkák értékesítéséhez, promóciójához kapcsolódva is szívesen látják eladótereikben a hírességeket, az ő képeikkel ellátott különféle eladáshelyi reklámanyagokat. A figyelemfelkeltésnek ez az emocionális, személyhez kötött módja – ha kellő szakértelemmel történik a kiválasztás és a megvalósítás – általában kedvezően befolyásolja a márkákhoz, termékekhez való vásárlói viszonyt, növeli az értékesítést.
Talma álma az Apple
Talmácsi Gábor, a hazai motorversenysport legeredményesebb képviselője jelenleg az utánpótlás-nevelésben tevékenykedik. A versenyzésről nem mondott le, de a biztonságos nemzetközi szerepléshez egy évben szükséges millióknak előbb rendelkezésre kell állnia. Ráadásul az idei évtől egyedül dolgozik Talma, önmaga menedzsereként egyengeti pályafutását. Nagyon jó kapcsolatokat ápol minden eddigi támogatójával, és azok is csak szuperlatívuszokban, lelkesen, csillogó szemmel beszélnek róla.
Lapunk kérdésére elmondta, hogy együttműködési álma az Apple, hiszen maga is lelkes Apple-felhasználó, és már egy lehetséges kreatívot is kitalált. A grillparti alatt többen faggatták erről a kijelentéséről, mire Talma felajánlotta, hogy szédületes motorozásra viszi azt, aki hozzásegíti álma beteljesüléséhez.
Hiteles márkaképviselet,eredményes kampány
Lakatos Zsófia, a Hill&Knowlton ügyvezető igazgatója számtalan PR-kampány évtizedes tapasztalatát osztotta meg az érdeklődőkkel. Az elhangzott elméletek életre keltésében Farkasházi Réka és Győrfi Pál segítették. Vásáry André énekes még napsütésben érkezett, és kedvesen válaszolt az őt körülvevő hölgyek érdeklődő kérdéseire, sőt az esőben egy napernyő védelmében folytatta nyilatkozatát, de a beszélgetésen már nem tudott részt venni.
Zsófia eredeti prezentációjának a „Hírességek a márka szolgálatában” címet adta. A diák vetítése nélkül is követte az eredeti gondolatmenetet, melyben először az igazi sztár fogalmát tisztázta, élesen elválasztva a VV-celebek világát azoktól a hírességektől, akik tényleg letettek már valamit az asztalra. Ezután kitért a tömegmédia és a BTL kapcsolatára, a kommunikációs területek valódi integrációjára voksolva.
A hírességek szerepe nagykövet mivolt-jukban látványos, amikor hosszabb távra is megszemélyesítik a márkát, így szerethetővé teszik azt, emocionálisan kötik hozzá a fogyasztókat, sőt, az ismert személyiségeken keresztül még a jó hírek, magasztos ügyek is publicitást kaphatnak. Egy valós megállapodás részleteinek ismertetésével fellebbentette a fátylat azokról a feladatokról és kötelezettségekről, amiket a hírességeknek általában vállalniuk kell, sőt a díjazásra is hozott konkrét példákat. Arra is kitért az ügyvezető, hogy a hírességnek milyen szempontjai vannak, hogyan tud előre gondolkodni, és a saját „énmárkáját” építeni.
Kérdésekre válaszolva Farkasházi Réka elmondta, hogy szívesen áll humanitárius ügyek mellé, de volt sok olyan, más típusú üggyel kapcsolatos felkérése is, amit nem vállalt el. Azt is hangsúlyozta, hogy az együttműködés csak a kezdet, az emberek tájékoztatása, az aktivitások felépítése, megvalósítása ugyanolyan fontos, amiben a híresség és a megbízó egyaránt jelentős szerepet kell vállaljon. A márkaálomra Réka kapásból a Volvót említette. Réka menedzsere azt hangsúlyozta, hogy Magyarországon csak a hazai arcok hoznak kézzelfogható, értékesítésben mérhető sikereket, a világsztárok nem.
Győrfi Pál a tőle megszokott szerénységgel és humorral ecsetelte, hogy ő minden szerepléssel a munkáját végzi, az Országos Mentőszolgálat és az egészségügy, egészséges életmód ügyét szolgálja. Lakatos Zsófia hozzátette, hogy ha női célcsoportot akarnak hatékonyan elérni hazánkban, Győrfi Pál az egyik legjobb választás. A nézők soraiból elhangzott, hogy egy nemzetközi kampány honosításában például George Clooney helyére is az ő neve merült fel elsők között. Döntés még nem született, de a sármos szóvivő mosolyából ítélve szívesen vállalná a kihívást.
A kiscsoportos beszélgetések végére a nap is kisütött és a finom grillkolbászok illata kicsalogatta a társaságot a kerthelyiségbe, ahol szárazra törölt és újraterített asztalok várták a klubest résztvevőit. Informális keretek között a vacsoraasztaloknál tovább folytatódott az eszmecsere. A TMK-logós Szamos trüffeltortát a Klub alapítói és Kelényi Kolos közösen szervírozták. A résztvevők egyetértettek abban, hogy még sokáig emlegetni fogják ezt a rendhagyó alkalmat, ami minden nehézség ellenére végül nagyon jó hangulatúra sikerült.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >