Magazin: Fuss a pénzem után II.

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 04. 10. 07:38

A businessinsider.com olyan lélektani fogásokat gyűjtött csokorba, amelyekkel az amerikai éttermek vendégeik fogyasztását ösztönzik.

Fuss a penzem atan II.

= Az étlapon rövid leíró mondatokkal jellemezze az ételeket!

= Kösse családinak tűnő jellemzőkhöz a fogásokat: nagymama rizsfelfújtja, Lusika néni legendás szalontüdője!

=Használjon nemzetekre vagy földrajzi helyekre utaló elnevezéseket: például olasz ételneveket, az elkészítés módjára jellemző franciás kifejezéseket!

=Ne adjon meg szatócsboltra jellemző árakat: a 2990 forintnál sokkal barátságosabb a 2900! Tisztább az étlap, ha az árakat százforintokra kerekíti.

=Ha nem idegen étterme stílusától, használjon illusztrációkat az étlapon és asztali POS-eszközein!

=Szerepeltessen étlapján drága ételeket is, a többit nem fogja olyan drágának találni a vendég!

=Hasonló meggondolásból kínáljon egyes fogásokat két adagméretben is, a nagyobb adag magasabb áron bizonyos értelemben csak csali.

=Étlapján, weboldalán rakja a jobb felső sarokba, amit legjobban el akar adni – oda irányul először a vendég tekintete –, vagy a „lista” elejére, mert az ott olvasottakra emlékszik leginkább.

=Ha nem ellenkezik étterme stílusával, szolgáltasson halk komolyzenét – ilyenkor a vendégek hajlamosabbak drágább ételeket választani. Ha hangos zene szól egy szórakozóhelyen, akkor több ital fogy.

Kapcsolódó cikkeink