Magazin: Fuss a pénzem után II.
A businessinsider.com olyan lélektani fogásokat gyűjtött csokorba, amelyekkel az amerikai éttermek vendégeik fogyasztását ösztönzik.
= Az étlapon rövid leíró mondatokkal jellemezze az ételeket!
= Kösse családinak tűnő jellemzőkhöz a fogásokat: nagymama rizsfelfújtja, Lusika néni legendás szalontüdője!
=Használjon nemzetekre vagy földrajzi helyekre utaló elnevezéseket: például olasz ételneveket, az elkészítés módjára jellemző franciás kifejezéseket!
=Ne adjon meg szatócsboltra jellemző árakat: a 2990 forintnál sokkal barátságosabb a 2900! Tisztább az étlap, ha az árakat százforintokra kerekíti.
=Ha nem idegen étterme stílusától, használjon illusztrációkat az étlapon és asztali POS-eszközein!
=Szerepeltessen étlapján drága ételeket is, a többit nem fogja olyan drágának találni a vendég!
=Hasonló meggondolásból kínáljon egyes fogásokat két adagméretben is, a nagyobb adag magasabb áron bizonyos értelemben csak csali.
=Étlapján, weboldalán rakja a jobb felső sarokba, amit legjobban el akar adni – oda irányul először a vendég tekintete –, vagy a „lista” elejére, mert az ott olvasottakra emlékszik leginkább.
=Ha nem ellenkezik étterme stílusával, szolgáltasson halk komolyzenét – ilyenkor a vendégek hajlamosabbak drágább ételeket választani. Ha hangos zene szól egy szórakozóhelyen, akkor több ital fogy.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >