Magas minőséget megfizethető áron! – A FÁN GROUP filozófiáját mostantól védjegy is igazolja
A Hentes sertés virsli – amely a FÁN Group Kft. saját márkás terméke – idén szeptemberben elnyerte az Érték és Minőség Nagydíjat. Az elismerés kapcsán Ács Józseffel, a cégcsoport ügyvezető igazgatójával és Kanizsai-Tóth Csaba kereskedelmi igazgatóval beszélgettünk.
Milyen tulajdonosi szerkezet és főbb számok jellemzik a cégcsoportot?
Ács József: – A FÁN GROUP Kft.-t és annak jogelődjét 15 éve alapította 5 frissáru-nagykereskedő, ez azóta pár taggal bővült annak érdekében, hogy a teljes ország területét lefedjük disztribúciónkkal. Éves árbevételünk a frissáru kategóriában meghaladja a 40 milliárd forintot. Tevékenységünket hűtött gépjárművekkel végezzük, amelyekkel a hűtőlánc betartásával biztosítjuk a vevőink minél magasabb színvonalon történő ellátását.
Mely csatornákat szolgálják ki, és milyen termékportfólióval dolgoznak?
Ács József: – A forgalmazást retail és horeca csatornákban végezzük. Retail területen több ezer kiskereskedelmi egységet látunk el, melyek független, ill. hazai láncokhoz tartozó üzletek. Horeca vonalon vevőink között megtalálható a közétkeztetéstől az éttermeken át a kisebb büfékig minden piaci résztvevő. Termékportfóliónkban a frissáru kategórián belül szinte minden megtalálható, tejtermékek, húskészítmények, mirelit termékek és tőkehúsok is.
Kanizsai-Tóth Csaba: – Portfóliónkat gyártói márkák és saját márkás termékeink alkotják. Mindkettő esetében ismert, megbízható, minőségi élelmiszert előállító cégekkel vagyunk együttműködésben, bizonyos nagykereskedőink pedig kisebb, helyi gyártókkal is dolgoznak.
Melyek a cégcsoport saját márkái, és azokhoz milyen értékesítési stratégiákat kapcsolnak?
Ács József: – Baromfihús-készítményeink Fincsik, tejtermékeink Lotti, más húskészítményeink pedig Hentes márkanév alatt kerülnek az üzletekbe, és mindhárom márkánk szortimentjében megtalálhatóak a vevők számára legfontosabb és legnépszerűbb termékek, melyek száma a százat is meghaladja. A saját márka építését azért is tartjuk fontosnak, mert ezzel egy stabil, állandó minőséget és egyediséget tudunk nyújtani vevőpartnereinknek. Nem utolsósorban pedig a saját márkák gyártópartnereink felé is egy jól kiszámítható, stabil forgalmat jelentenek, ez a tapasztalatok szerint erősíti az ő kereskedelmi márkájuk forgalmát is az általunk ellátott vevőknél. Ez alapján elmondhatjuk, hogy ez mindenki számára optimális és gyümölcsöző együttműködés.
Kanizsai-Tóth Csaba: – Saját márkáink értékesítésére kiemelt gondot fordítunk. A boltokban igyekszünk minél szélesebb szortimentet kihelyezni, melyre partnereinket promóciókkal, együttműködési megállapodásokkal külön is ösztönözzük. Emellett kóstoltatásokkal és különféle polci kommunikációs eszközökkel a fogyasztókat is meg szoktuk szólítani.
Milyen cégfilozófia társul az elnyert Érték és Minőség Nagydíjhoz, és melyek a közeli jövő tervei?
Ács József: – Saját márkás termékeinkkel szeretnénk közepes árkategóriában magas minőségű termékeket kínálni. Gyártóink mindegyike azzal a minőségbiztosítási rendszerrel végzi a termelést, amely a mi céljainkat is garantálja. Az Érték és Minőség Nagydíjra azzal a hittel nyújtottuk be pályázatunkat, hogy a receptúra és minőség, amellyel Hentes virsli termékünk rendelkezik, érdemes erre az elismerésre. Rendkívül büszkék vagyunk, hogy elnyertük, mert e védjegy a magas minőségű termék garanciája a fogyasztók felé.
Kanizsai-Tóth Csaba: – Szeretnénk a fogyasztók felé még ismertebbé tenni a termékeinket, erre a jövőben még nagyobb hangsúlyt fogunk fektetni, illetve más termékek is vannak a tarsolyunkban, amelyeket érdemesnek tartunk megmérettetni a jövőben ezen a minősítésen. Bízunk abban, hogy jövőre újabb Érték és Minőség Nagydíjas termékünkről vagy termékeinkről számolhatunk be a kedves fogyasztóknak és Önöknek. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >