SIAL China: a magyar kiállítók elégedettek
„A méret a lényeg” – így kezdődik Kelet-Ázsia egyik legjelentősebb élelmiszeripari kiállításának hivatalos sajtóközleménye, s a számok valóban impozánsak: 87 ország és régió több mint 2734 kiállítója mutatta be termékeit a 110 országból érkezett 55000 látogatónak Sanghajban.A kiállításon Magyarország is részt vett, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága szervezésében és támogatásával nyolc magyar cég jelent meg a rangos élelmiszeripari seregszemlén.
A magyar kiállítók egybehangzó véleménye, hogy a kínai piacra csak több éven át tartó szisztematikus megalapozó munka után, többek között folyamatos kiállítási jelenlét után lehet sikerrel belépni. Ezen kívül kell egy „sztori”, vagyis ki kell alakítani a termék egyedi karakterét.
Fülöp Gábor Zoltán, az Agrosprint tulajdonos-ügyvezetője Kanadából érkezett Sanghajba, ahonnan Dél-Koreába utazik majd tovább, jelezve ezzel, a kiállításokon való részvételt rendkívül hatékony üzlet- és információszerzési formának gondolják. Az exportorientált cég fagyasztott gyümölcseivel és zöldségeivel célozza meg Kínát.
Sivák Zoltán, a HunlandFood termékmenedzsere elmondta, szintén elsősorban exportra termelő cégük folyamatosan jelen van az élelmiszeripari kiállításokon, amely gyümölcsöző stratégiának bizonyul. Hidegen kezelt mézet, diót, mákot és – a világon másodmagukkal -, mustárlisztet forgalmaznak.
Szován Attila, a Magna Pálinka export menedzsere elmondása szerint „reményekkel tele”érkezett Sanghajba. Egyedülálló termékük, a máklikőr Magyarországon hódit, a belföldi sikerekre alapozva tervezik a külföldi expanziót.
Takács Judit, a PeridotAqua képviselője is a szisztematikus építkezésben bízik. A tavalyelőtti kiállításon megismert partnerrel az elmúlt évben szerződtek, s már meg is indultak alacsony deutérium tartalmú ásványvíz-szállításaik Kínába.
A Szentkirályi kizárólagos forgalmazója, a Starlit Kft. 2013-ban Kínában is nyitott irodát. Ahogy azt J. Chen Csilla, tulajdonos-ügyvezető elmondta, az ásványvizek és az üdítők forgalmazása mellett, a Kínában kevésbé ismert pástétomok piaci bevezetésén is fáradoznak.
Borászati cégeink is egyre komolyabb eredményeket érnek el a kínai piacon.Gaálné Király Enikő, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgatója elmondta, az ázsiai, azon belül a kínai borfogyasztás folyamatosan nő, hatalmas lehetőségeket rejt a piac. Idő kell az érdemi megjelenéshez, az „első három év csak az ismerkedésé” –tette hozzá. Örömmel említette, hogy a Tokaji Késői Arany 2013-as évjáratú boruk a China Wine&Spirit Awards-on tegnap aranyérmet nyert.
A sok éve Kínában élő, a Gróf Dregenfeld borászatot képviselő Officir József szerint a kínai piac meghódításának kulcsa a minőségi és mennyiségi elvárások folyamatos, egyenletes és magas színvonalú teljesítése.
Kapcsolódó cikkeink
Sanghajt választották idén a világ „legokosabb” városának
Sanghajt választották idén a világ „legokosabb” városának az Okosváros Expo…
Tovább olvasom >Száz éves sikersztori – Kezdődik Kölnben az Anuga
Szombaton nyílik a világ legnagyobb élelmiszervására, az Anuga Kölnben. Öt…
Tovább olvasom >Innovatív élelmiszerekkel hódítja Észak-Amerikát az Agrármarketing Centrum
Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, a Summer Fancy Food-on jelenik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >