SIAL China: a magyar kiállítók elégedettek
„A méret a lényeg” – így kezdődik Kelet-Ázsia egyik legjelentősebb élelmiszeripari kiállításának hivatalos sajtóközleménye, s a számok valóban impozánsak: 87 ország és régió több mint 2734 kiállítója mutatta be termékeit a 110 országból érkezett 55000 látogatónak Sanghajban.A kiállításon Magyarország is részt vett, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága szervezésében és támogatásával nyolc magyar cég jelent meg a rangos élelmiszeripari seregszemlén.
A magyar kiállítók egybehangzó véleménye, hogy a kínai piacra csak több éven át tartó szisztematikus megalapozó munka után, többek között folyamatos kiállítási jelenlét után lehet sikerrel belépni. Ezen kívül kell egy „sztori”, vagyis ki kell alakítani a termék egyedi karakterét.
Fülöp Gábor Zoltán, az Agrosprint tulajdonos-ügyvezetője Kanadából érkezett Sanghajba, ahonnan Dél-Koreába utazik majd tovább, jelezve ezzel, a kiállításokon való részvételt rendkívül hatékony üzlet- és információszerzési formának gondolják. Az exportorientált cég fagyasztott gyümölcseivel és zöldségeivel célozza meg Kínát.
Sivák Zoltán, a HunlandFood termékmenedzsere elmondta, szintén elsősorban exportra termelő cégük folyamatosan jelen van az élelmiszeripari kiállításokon, amely gyümölcsöző stratégiának bizonyul. Hidegen kezelt mézet, diót, mákot és – a világon másodmagukkal -, mustárlisztet forgalmaznak.
Szován Attila, a Magna Pálinka export menedzsere elmondása szerint „reményekkel tele”érkezett Sanghajba. Egyedülálló termékük, a máklikőr Magyarországon hódit, a belföldi sikerekre alapozva tervezik a külföldi expanziót.
Takács Judit, a PeridotAqua képviselője is a szisztematikus építkezésben bízik. A tavalyelőtti kiállításon megismert partnerrel az elmúlt évben szerződtek, s már meg is indultak alacsony deutérium tartalmú ásványvíz-szállításaik Kínába.
A Szentkirályi kizárólagos forgalmazója, a Starlit Kft. 2013-ban Kínában is nyitott irodát. Ahogy azt J. Chen Csilla, tulajdonos-ügyvezető elmondta, az ásványvizek és az üdítők forgalmazása mellett, a Kínában kevésbé ismert pástétomok piaci bevezetésén is fáradoznak.
Borászati cégeink is egyre komolyabb eredményeket érnek el a kínai piacon.Gaálné Király Enikő, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgatója elmondta, az ázsiai, azon belül a kínai borfogyasztás folyamatosan nő, hatalmas lehetőségeket rejt a piac. Idő kell az érdemi megjelenéshez, az „első három év csak az ismerkedésé” –tette hozzá. Örömmel említette, hogy a Tokaji Késői Arany 2013-as évjáratú boruk a China Wine&Spirit Awards-on tegnap aranyérmet nyert.
A sok éve Kínában élő, a Gróf Dregenfeld borászatot képviselő Officir József szerint a kínai piac meghódításának kulcsa a minőségi és mennyiségi elvárások folyamatos, egyenletes és magas színvonalú teljesítése.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Hét magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be a sanghaji SIAL kiállításon
A Hungarian Food Business Program (HFBP) keretében hét magyar vállalat…
Tovább olvasom >
Sanghajt választották idén a világ „legokosabb” városának
Sanghajt választották idén a világ „legokosabb” városának az Okosváros Expo…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >Megérkezett a HELL New Gen
A HELL ENERGY bemutatja legújabb innovációját, a HELL New Gen-t,…
Tovább olvasom >100 százalékra növelte részesedését az Iniciál Csoportban az AutoWallis
További 40 százalékos üzletrészt vásárolt az AutoWallis Nyrt. az Iniciál…
Tovább olvasom >