A litvánok fogyasztják a legtöbb alkoholt a világon
A litvánok fogyasztják a legtöbb, évi fejenkénti 18,2 liter alkoholt a világon, a térségek közül az európaiak járnak az élen átlag 10,3 liter alkoholfogyasztással az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által a 194 tagországról közzétett legfrissebb, 2016-os adatok szerint.
A WHO honlapján megjelent statisztikák szerint a magyarok évente fejenként 12,3 liter alkoholt fogyasztanak, ugyanennyit isznak a lengyelek, a szlovákok, a lettek vagy a britek. Az észtek valamivel többet, 12,8 litert, míg a németek (11,4 liter) és a franciák (11,7 liter) kicsivel kevesebbet.
A legkevesebb alkohol a muzulmán államokban fogy: Líbiában évi 0,1, Kuvaitban 0,2, Egyiptomban 0,4, Indonéziában 0,6 liter.
A térségeket tekintve Európa lakosai évi átlag 10,3 liter alkoholt isznak, az amerikai kontinensen 8,2 liter fogy évente. A legkevesebbet, 0,7 litert a közel-keleti országok lakói fogyasztanak.
A világátlagot tekintve évi 6,4 liter alkoholt fogyaszt a 194 tagország minden egyes lakosa.
A WHO statisztikai adatai nem bontják le, miből, borból, sörből vagy röviditalból fogyasztanak többet a vizsgált államokban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az elmúlt évben 10 százalékkal csökkent a sörfogyasztás Magyarországon
Magyarországon értékesített sör mennyisége alig több mint 5,4 millió hektoliter…
Tovább olvasom >Az életmódváltásról és a szövődményekről is szó esett a Magyar Diabetes Társaság XXXII. Kongresszusán
Szív-érrendszeri- és vesebetegségeket, de akár daganatos betegségeket is okozhat a…
Tovább olvasom >Mezőgazdasági összeírást kezd a KSH
Országszerte több mint 22 ezer egyéni gazdaság mezőgazdasági összeírását kezdte meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >