A litvánok fogyasztják a legtöbb alkoholt a világon
A litvánok fogyasztják a legtöbb, évi fejenkénti 18,2 liter alkoholt a világon, a térségek közül az európaiak járnak az élen átlag 10,3 liter alkoholfogyasztással az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által a 194 tagországról közzétett legfrissebb, 2016-os adatok szerint.
A WHO honlapján megjelent statisztikák szerint a magyarok évente fejenként 12,3 liter alkoholt fogyasztanak, ugyanennyit isznak a lengyelek, a szlovákok, a lettek vagy a britek. Az észtek valamivel többet, 12,8 litert, míg a németek (11,4 liter) és a franciák (11,7 liter) kicsivel kevesebbet.
A legkevesebb alkohol a muzulmán államokban fogy: Líbiában évi 0,1, Kuvaitban 0,2, Egyiptomban 0,4, Indonéziában 0,6 liter.
A térségeket tekintve Európa lakosai évi átlag 10,3 liter alkoholt isznak, az amerikai kontinensen 8,2 liter fogy évente. A legkevesebbet, 0,7 litert a közel-keleti országok lakói fogyasztanak.
A világátlagot tekintve évi 6,4 liter alkoholt fogyaszt a 194 tagország minden egyes lakosa.
A WHO statisztikai adatai nem bontják le, miből, borból, sörből vagy röviditalból fogyasztanak többet a vizsgált államokban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Változnak a fiatalok fogyasztási szokásai
Friss statisztikák a magyarországi fiatalok kockázati magatartásával kapcsolatban: a dohányzás…
Tovább olvasom >4 egyszerű módszer, amivel mosolyunk egészséges lehet
Világszerte március 20-a a szájápolás világnapja, amelynek célja, hogy ráirányítsa…
Tovább olvasom >Feldolgozott húsok: egészségesek vagy inkább kerülendők?
A magyarok körében rendkívül népszerűek a felvágottak, amelyek gyors és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >