Lidl: érkezik a magyar görögdinnye
Szombattól kizárólag magyar beszállítótól érkező magvas görögdinnyét vesz át raktáraiban a Lidl Magyarország, mellyel elindul az igazi dinnyeszezon az üzletekben. A hazai dinnye előnyben részesítésével az áruházlánc célja ezúttal is a magyar termelők kiemelt támogatása. A Lidl Magyarország a 2019-es szezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen.
A hektikus időjárási viszonyok miatt idén két héttel később, július közepén kezdődik a hazai görögdinnye szezonja. A Lidl most is az elsők között kezdi meg a magyar termesztésű gyümölcsök értékesítését, július 11-étől kizárólag hazai magvas görögdinnyét vesz át logisztikai központjaiban a vállalat. A magyar dinnye népszerűsége nemcsak itthon, de külföldön is töretlen, ezt bizonyítja a fokozódó külpiaci érdeklődés és a növekvő eladási volumen. Míg 2018-ban az áruházlánc közreműködésével 4500 tonna hazai görögdinnye került exportálásra, 2019-ben a külpiacokon értékesített mennyiség 31%-kal magasabb, 5900 tonna volt. A tendencia nemcsak a mennyiségben, de az exportországok számában is megmutatkozik, hiszen a korábbi három ország helyett a tavalyi évben már 5 ország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovénia és Szlovákia Lidl áruházainak vásárlói válogathattak a kifogástalan minőségű magyar görögdinnyéből.
A fejlődés a magyar görögdinnye kitűnő minőségének, jó hírnevének, valamint a Lidl azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar gazdák termékeit külpiacokon is helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét. „Immáron nyolc éve azon dolgozunk, hogy a vásárlói igények maximális kiszolgálása mellett segítsük a magyar termelőket, ezért évek óta 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozunk együtt a dinnyeszezonban” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos a hazai értékek, ezáltal a helyi beszállítók támogatása. E stratégiai szemlélet mentén indította el 2013 márciusában a „Lidl a magyar beszállítókért” programot azzal a céllal, hogy növelje a hazai beszállítók számát és még több magyar terméket kínálhasson a vásárlóknak. A program sikerét mutatja, hogy több, mint 490 hazai beszállítóval dolgozik együtt az áruházlánc és közel 60%-os a magyar termékek aránya.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét jönnek az ökoparadicsomok a Lidl-nél
Április 25-től és május 2-től időszakos jelleggel ismét megtalálhatóak lesznek…
Tovább olvasom >Még egyszerűbb lesz a Lidl Plus használata
A mai nappal megújul a Lidl nagy népszerűségnek örvendő digitális…
Tovább olvasom >Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Grant Thornton felmérés: Rugalmasság és befogadó munkakörnyezet segíthet megtartani a számviteleseket
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >