Lezárult az idei mobil-visszagyűjtő kampány az Auchanban
Az Auchan Magyarország idén is csatlakozott a KÖVET Egyesület, a Jane Goodall Intézet és a Védegylet Egyesület „Passzold Vissza, Tesó!” mobiltelefon-visszagyűjtő kampányához. A vásárlóknak április 22-e és május 22-e között egy hónapig volt lehetőségük leadni a feleslegessé vált mobilokat és egyéb eszközöket az összes Auchan áruházban. A kampány során közel 3 ezer újrahasznosításra váró kisméretű elektronikai terméket gyűjtött vissza a boltlánc.

Az eszközökből az újrahasznosítás során 17-féle fémet lehet visszanyerni
Az idei Passzold Vissza, Tesó! kampány célja ismét a lakosság birtokában felhalmozódott kisméretű elektronikai hulladék mennyiségének csökkentése volt. A gyűjtés keretében a régi nyomógombos vagy okos mobilkészülékeken kívül tableteket, akkumulátorokat, fülhallhatókat, kábeleket, régi GPS eszközöket, töltőket és egyéb elektronikai eszközöket is fogadtak az Auchan áruházakban kihelyezett gyűjtődobozokba. Az egy hónapos kampány során közel 3 ezer használt elektronikai eszköz gyűlt össze, aminek nagy része töltő volt, mobilkészülék és akkumulátor.
Az eszközökből az újrahasznosítás során 17-féle fémet lehet visszanyerni, többek között nemesfémeket, amelyeknek a bányászata a legkevésbé sem környezetkímélő. A begyűjtött használt elektronikai eszközöket, kábeleket, töltőket gondos szétválogatás után az Inter-Metal Recycling Kft. telephelyére szállítják. A beérkezést követően a mobiltelefonok akkumulátorát eltávolítják, és típus szerint szétválogatva átadják a RE’LEM Nonprofit Kft.-nek, akik gondoskodnak az újrahasznosításról. A maradék telefontesteket kohászati újrafeldolgozás céljából egy belgiumi üzembe szállítják, ahol az elektronikai ipar számára etikus nyersanyagot hoznak létre a körkörös gazdaság elvén alapulva.
Az újrahasznosításról bővebb információ itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >Kert & grill – szezonális lendület az Auchannál
A COVID óta a kertészkedés és a szabadtéri tevékenységek reneszánszukat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >