Lezárult az idei mobil-visszagyűjtő kampány az Auchanban
Az Auchan Magyarország idén is csatlakozott a KÖVET Egyesület, a Jane Goodall Intézet és a Védegylet Egyesület „Passzold Vissza, Tesó!” mobiltelefon-visszagyűjtő kampányához. A vásárlóknak április 22-e és május 22-e között egy hónapig volt lehetőségük leadni a feleslegessé vált mobilokat és egyéb eszközöket az összes Auchan áruházban. A kampány során közel 3 ezer újrahasznosításra váró kisméretű elektronikai terméket gyűjtött vissza a boltlánc.
Az idei Passzold Vissza, Tesó! kampány célja ismét a lakosság birtokában felhalmozódott kisméretű elektronikai hulladék mennyiségének csökkentése volt. A gyűjtés keretében a régi nyomógombos vagy okos mobilkészülékeken kívül tableteket, akkumulátorokat, fülhallhatókat, kábeleket, régi GPS eszközöket, töltőket és egyéb elektronikai eszközöket is fogadtak az Auchan áruházakban kihelyezett gyűjtődobozokba. Az egy hónapos kampány során közel 3 ezer használt elektronikai eszköz gyűlt össze, aminek nagy része töltő volt, mobilkészülék és akkumulátor.
Az eszközökből az újrahasznosítás során 17-féle fémet lehet visszanyerni, többek között nemesfémeket, amelyeknek a bányászata a legkevésbé sem környezetkímélő. A begyűjtött használt elektronikai eszközöket, kábeleket, töltőket gondos szétválogatás után az Inter-Metal Recycling Kft. telephelyére szállítják. A beérkezést követően a mobiltelefonok akkumulátorát eltávolítják, és típus szerint szétválogatva átadják a RE’LEM Nonprofit Kft.-nek, akik gondoskodnak az újrahasznosításról. A maradék telefontesteket kohászati újrafeldolgozás céljából egy belgiumi üzembe szállítják, ahol az elektronikai ipar számára etikus nyersanyagot hoznak létre a körkörös gazdaság elvén alapulva.
Az újrahasznosításról bővebb információ itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Eke Angéla Alvószínháza egy estére az IKEA-ba költözött
Az IKEA új kampányának részeként egy különleges színházi élmény várta…
Tovább olvasom >A legrosszabb helyzetben az ételérzékeny, vagy cukorbeteg nélkülözők vannak
Sokan, sokszor gyűjtenek élelmet a rászorulóknak, viszont kevesebb figyelmet kap…
Tovább olvasom >Rendhagyó jótékony kezdeményezéssel kiegészülő, integrált PR-kampánnyal csábít vissza a konditerembe a BioTechUSA
A szeptemberi hónap az edzőtermi edzéseket elkezdők vagy éppen egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Még mindig sok a gond az üvegvisszaváltási rendszerrel
Az év elején hivatalosan bevezetett üvegvisszaváltási rendszer nyáron lépett igazán…
Tovább olvasom >VisitHungary: rekordszámokkal ünnepli Magyarország a Turizmus világnapját
Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UN Tourism) kezdeményezésére a turisztikai ágazat…
Tovább olvasom >Az emberek fenntarthatósága a legfontosabb
A frissáruk piacán már az is kihívás, hogy ne „dögöljünk…
Tovább olvasom >