Lezárult az idei mobil-visszagyűjtő kampány az Auchanban
Az Auchan Magyarország idén is csatlakozott a KÖVET Egyesület, a Jane Goodall Intézet és a Védegylet Egyesület „Passzold Vissza, Tesó!” mobiltelefon-visszagyűjtő kampányához. A vásárlóknak április 22-e és május 22-e között egy hónapig volt lehetőségük leadni a feleslegessé vált mobilokat és egyéb eszközöket az összes Auchan áruházban. A kampány során közel 3 ezer újrahasznosításra váró kisméretű elektronikai terméket gyűjtött vissza a boltlánc.
Az idei Passzold Vissza, Tesó! kampány célja ismét a lakosság birtokában felhalmozódott kisméretű elektronikai hulladék mennyiségének csökkentése volt. A gyűjtés keretében a régi nyomógombos vagy okos mobilkészülékeken kívül tableteket, akkumulátorokat, fülhallhatókat, kábeleket, régi GPS eszközöket, töltőket és egyéb elektronikai eszközöket is fogadtak az Auchan áruházakban kihelyezett gyűjtődobozokba. Az egy hónapos kampány során közel 3 ezer használt elektronikai eszköz gyűlt össze, aminek nagy része töltő volt, mobilkészülék és akkumulátor.
Az eszközökből az újrahasznosítás során 17-féle fémet lehet visszanyerni, többek között nemesfémeket, amelyeknek a bányászata a legkevésbé sem környezetkímélő. A begyűjtött használt elektronikai eszközöket, kábeleket, töltőket gondos szétválogatás után az Inter-Metal Recycling Kft. telephelyére szállítják. A beérkezést követően a mobiltelefonok akkumulátorát eltávolítják, és típus szerint szétválogatva átadják a RE’LEM Nonprofit Kft.-nek, akik gondoskodnak az újrahasznosításról. A maradék telefontesteket kohászati újrafeldolgozás céljából egy belgiumi üzembe szállítják, ahol az elektronikai ipar számára etikus nyersanyagot hoznak létre a körkörös gazdaság elvén alapulva.
Az újrahasznosításról bővebb információ itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >