Lezárult az idei mobil-visszagyűjtő kampány az Auchanban
Az Auchan Magyarország idén is csatlakozott a KÖVET Egyesület, a Jane Goodall Intézet és a Védegylet Egyesület „Passzold Vissza, Tesó!” mobiltelefon-visszagyűjtő kampányához. A vásárlóknak április 22-e és május 22-e között egy hónapig volt lehetőségük leadni a feleslegessé vált mobilokat és egyéb eszközöket az összes Auchan áruházban. A kampány során közel 3 ezer újrahasznosításra váró kisméretű elektronikai terméket gyűjtött vissza a boltlánc.
Az idei Passzold Vissza, Tesó! kampány célja ismét a lakosság birtokában felhalmozódott kisméretű elektronikai hulladék mennyiségének csökkentése volt. A gyűjtés keretében a régi nyomógombos vagy okos mobilkészülékeken kívül tableteket, akkumulátorokat, fülhallhatókat, kábeleket, régi GPS eszközöket, töltőket és egyéb elektronikai eszközöket is fogadtak az Auchan áruházakban kihelyezett gyűjtődobozokba. Az egy hónapos kampány során közel 3 ezer használt elektronikai eszköz gyűlt össze, aminek nagy része töltő volt, mobilkészülék és akkumulátor.
Az eszközökből az újrahasznosítás során 17-féle fémet lehet visszanyerni, többek között nemesfémeket, amelyeknek a bányászata a legkevésbé sem környezetkímélő. A begyűjtött használt elektronikai eszközöket, kábeleket, töltőket gondos szétválogatás után az Inter-Metal Recycling Kft. telephelyére szállítják. A beérkezést követően a mobiltelefonok akkumulátorát eltávolítják, és típus szerint szétválogatva átadják a RE’LEM Nonprofit Kft.-nek, akik gondoskodnak az újrahasznosításról. A maradék telefontesteket kohászati újrafeldolgozás céljából egy belgiumi üzembe szállítják, ahol az elektronikai ipar számára etikus nyersanyagot hoznak létre a körkörös gazdaság elvén alapulva.
Az újrahasznosításról bővebb információ itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >