Lezárult a Médiaunió alapítvány élelmiszer-pazarlás elleni országos kampánya
Februárban lezárult a tavaly augusztusban indított „Élj maradéktalanul!” elnevezésű országos társadalmi célú kampány, amely célja az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálás, hosszú távon pedig a pazarlás csökkentése volt. Az elmúlt hónapokban az élelmiszer-pazarlás kérdésével több mint félezer cikk és interjú foglalkozott, a médiumok által felajánlott felületek értéke pedig listaáron meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
A Médiaunió Alapítvány Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta kuratóriuma az élelmiszer-pazarlás csökkentését választotta a 2020-as év országos társadalmi célú kampányának témájául. A pályázatot a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be és a Well Reklám-ügynökség vállalta a kampány kreatív feladatainak ellátását. A Médiaunió azt a célt tűzte ki, hogy változzon az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemlélet, hosszú távon csökkenjen a kidobott élelmiszerek mennyisége, illetve hogy a fogyasztókban tudatosuljon: az élelmiszer érték, amit meg kell becsülni.
A kampány részeként a Médiaunió weblapot és Facebook-oldalt indított, online konferenciát, nyereményjátékot, valamint egy 17 állomásos országos edukációs roadshow-t szervezett, amely során áruházakban hívta fel a figyelmet a pazarlás következményeire és hasznos tippeket adott többek közt azzal kapcsolatban, hogy mit kezdjünk a megmaradt élelmiszerrel vagy hogyan vásárolhatunk tudatosabban. Az élelmiszer-pazarlással foglalkozó cikkek és interjúk száma meghaladta az ötszázötvenet, a felajánlott médiafelületek összértéke pedig listaáron az 1,2 milliárd forintot!
A kampányról szóló werkfilmet a Médiaunió YouTube-csatonáján lehet megnézni.
A Médiaunió ezúton is köszöni támogatói, a Tesco Global Áruházak Zrt. és az OTP Bank Nyrt., illetve a kampányban részt vevő további intézmények, szervezetek, szakmai partnerek, szakértők segítségét:
AdSol Media, Agrárgazdasági Kutató Intézet, Agrárminisztérium, Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége, Felelős Gasztrohős, Golden Root Film, Humusz Szövetség, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Agrárgazdasági és Menedzsment Tanszék, Koblicska Örs rendező, Magyar Élelmiszerbank Egyesület, Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, Post Edison, Well Reklámügynökség.
Kapcsolódó cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Élelmiszerhősök a Lidlnél
A Lidl Magyarország idén is sikerrel zárta az élelmiszer-pazarlás elleni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >