Lezárult a Médiaunió alapítvány élelmiszer-pazarlás elleni országos kampánya
Februárban lezárult a tavaly augusztusban indított „Élj maradéktalanul!” elnevezésű országos társadalmi célú kampány, amely célja az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálás, hosszú távon pedig a pazarlás csökkentése volt. Az elmúlt hónapokban az élelmiszer-pazarlás kérdésével több mint félezer cikk és interjú foglalkozott, a médiumok által felajánlott felületek értéke pedig listaáron meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
A Médiaunió Alapítvány Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta kuratóriuma az élelmiszer-pazarlás csökkentését választotta a 2020-as év országos társadalmi célú kampányának témájául. A pályázatot a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be és a Well Reklám-ügynökség vállalta a kampány kreatív feladatainak ellátását. A Médiaunió azt a célt tűzte ki, hogy változzon az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemlélet, hosszú távon csökkenjen a kidobott élelmiszerek mennyisége, illetve hogy a fogyasztókban tudatosuljon: az élelmiszer érték, amit meg kell becsülni.
A kampány részeként a Médiaunió weblapot és Facebook-oldalt indított, online konferenciát, nyereményjátékot, valamint egy 17 állomásos országos edukációs roadshow-t szervezett, amely során áruházakban hívta fel a figyelmet a pazarlás következményeire és hasznos tippeket adott többek közt azzal kapcsolatban, hogy mit kezdjünk a megmaradt élelmiszerrel vagy hogyan vásárolhatunk tudatosabban. Az élelmiszer-pazarlással foglalkozó cikkek és interjúk száma meghaladta az ötszázötvenet, a felajánlott médiafelületek összértéke pedig listaáron az 1,2 milliárd forintot!
A kampányról szóló werkfilmet a Médiaunió YouTube-csatonáján lehet megnézni.
A Médiaunió ezúton is köszöni támogatói, a Tesco Global Áruházak Zrt. és az OTP Bank Nyrt., illetve a kampányban részt vevő további intézmények, szervezetek, szakmai partnerek, szakértők segítségét:
AdSol Media, Agrárgazdasági Kutató Intézet, Agrárminisztérium, Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége, Felelős Gasztrohős, Golden Root Film, Humusz Szövetség, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Agrárgazdasági és Menedzsment Tanszék, Koblicska Örs rendező, Magyar Élelmiszerbank Egyesület, Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, Post Edison, Well Reklámügynökség.
Kapcsolódó cikkeink
A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >