Lezárult a Médiaunió alapítvány élelmiszer-pazarlás elleni országos kampánya
Februárban lezárult a tavaly augusztusban indított „Élj maradéktalanul!” elnevezésű országos társadalmi célú kampány, amely célja az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálás, hosszú távon pedig a pazarlás csökkentése volt. Az elmúlt hónapokban az élelmiszer-pazarlás kérdésével több mint félezer cikk és interjú foglalkozott, a médiumok által felajánlott felületek értéke pedig listaáron meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
A Médiaunió Alapítvány Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta kuratóriuma az élelmiszer-pazarlás csökkentését választotta a 2020-as év országos társadalmi célú kampányának témájául. A pályázatot a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be és a Well Reklám-ügynökség vállalta a kampány kreatív feladatainak ellátását. A Médiaunió azt a célt tűzte ki, hogy változzon az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemlélet, hosszú távon csökkenjen a kidobott élelmiszerek mennyisége, illetve hogy a fogyasztókban tudatosuljon: az élelmiszer érték, amit meg kell becsülni.
A kampány részeként a Médiaunió weblapot és Facebook-oldalt indított, online konferenciát, nyereményjátékot, valamint egy 17 állomásos országos edukációs roadshow-t szervezett, amely során áruházakban hívta fel a figyelmet a pazarlás következményeire és hasznos tippeket adott többek közt azzal kapcsolatban, hogy mit kezdjünk a megmaradt élelmiszerrel vagy hogyan vásárolhatunk tudatosabban. Az élelmiszer-pazarlással foglalkozó cikkek és interjúk száma meghaladta az ötszázötvenet, a felajánlott médiafelületek összértéke pedig listaáron az 1,2 milliárd forintot!
A kampányról szóló werkfilmet a Médiaunió YouTube-csatonáján lehet megnézni.
A Médiaunió ezúton is köszöni támogatói, a Tesco Global Áruházak Zrt. és az OTP Bank Nyrt., illetve a kampányban részt vevő további intézmények, szervezetek, szakmai partnerek, szakértők segítségét:
AdSol Media, Agrárgazdasági Kutató Intézet, Agrárminisztérium, Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége, Felelős Gasztrohős, Golden Root Film, Humusz Szövetség, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Agrárgazdasági és Menedzsment Tanszék, Koblicska Örs rendező, Magyar Élelmiszerbank Egyesület, Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, Post Edison, Well Reklámügynökség.
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >