Többet kevesebből a csomagolóiparban
A csomagolóiparnak egyszerre kell megfelelnie a környezetvédelmi kihívásoknak, a vásárlók szerteágazó egyedi igényeinek és a termelő cégek elvárásainak gazdasági, biztonsági és marketingszempontok alapján. Felkészültek a csomagolóipar szereplői a XXI. század trendjeire?
Enyedi Márta, a Sealed Air food care business development managere elmondta, hogy a Sealed Air flexibilis műanyag csomagolóanyagokat (fóliákat, vákuum- és vákuumzsugor-tasakokat) gyárt és forgalmaz a világ minden pontján:
– Mi az alapanyagtól egészen a kész csomagolóanyagig kontrolláljuk a folyamatot, vagyis az extrudálástól, a nyomtatáson, lamináláson át a konfekcionálásig minden a saját gyárainkban történik, így biztosítva a minőséget és a hatékonyságot. A Magyarországon, Újhartyánban lévő gyárunk, több mint 300 alkalmazottal gyártja a nyomatlan és nyomtatott vákuumzsugor-tasakokat, laminált síkfóliákat az európai piacra, ehhez az alapanyagokat a francia, olasz vagy német gyárainkból kapjuk. Ugyan fő területünk a csomagolóanyag-gyártás és -értékesítés, ehhez kapcsolódóan saját gyártású csomagológépeket is ajánlunk, illetve szolgáltatásokkal segítjük partnereink munkáját, úgymint csomagolástervezés, alkalmazástechnológiai támogatás, vagy speciális szaktudás, marketing-tanácsadás.
Enyedi Márta
food care business development manager
Sealed Air
Az élelmiszer-biztonság a legfontosabb elvárás az ipar felé, mindannyian friss, biztonságos élelmiszert akarunk vásárolni, és a szabályozás ennek megfelelően szigorú az Európai Unióban. A gyártók komplett, kulcsrakész megoldásokat szeretnének, olyan innovációkat, melyek választ adnak az új termékfejlesztési feladatokra (kevesebb adalékanyag, magasabb élvezeti érték, kényelmi termékek), a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdésekre (kevesebb élelmiszer-kidobás, minimális veszteség, optimalizált csomagolóanyag-felhasználás), a logisztikai kihívásokra (hosszabb fogyaszthatóság, exportpiacok elérése, vertikális kihelyezés), illetve a gyorsan változó fogyasztói és marketingigényekre. A kényelmi és késztermékek gyorsan változó piaca, például speciális kihívások elé állítja a szakmát a csomagolásban pasztőrözhető, főzhető, süthető, mikrózható csomagolási megoldásokkal, melyekre korszerű megoldásokkal válaszolunk. A „klasszikus” hús-, húskészítmény-, baromfi-, hal- vagy sajtpiacokon is sok az új lehetőség és rengeteg korszerű megoldás közül választhatunk.
Minőség rövid határidővel
Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője kifejtette, hogy a RONDO Kft. tevékenysége: a hullámkarton lemezek, csomagolóeszközök tervezése, gyártása, értékesítése és csomagolási rendszerek fejlesztése, valamint az ezekhez kapcsolódó vevőszolgálati tevékenységek:
– Csomagolásfejlesztő részlegünkön vevői igény alapján a technológiai lehetőségeken belül megtervezzük és mintázzuk a csomagolást, ezáltal a vevő szerszámköltség nélkül tudja ellenőrizni a kívánt kivitelt, továbbá lehetőségünk van saját mérőlaborban ellenőrizni a termékparamétereket.
Miklós Zsolt
ügyvezető
Rondo
A legnagyobb kihívás napjainkban a vevők gyors, rövid határidejű megfelelő minőségű kiszolgálása, és ehhez kapcsolódóan a megfelelő alapanyagok és beszállítók költséghatékony kiválasztása, alkalmazása. További kihívást jelent az információtechnológia és információfeldolgozás rohamos fejlődése, melynek alkalmazása és beillesztése új gépek vásárlása esetén egyszerű feladat lehet, azonban a meglévő régebbi berendezések esetében ez komoly problémát is okozhat, és akár versenyhátrányt is, mivel nem áll időben rendelkezésre a megfelelő információ. Ezért minden fejlesztésünk alapeleme az információtechnológia megfelelő alkalmazása az átfutási idők csökkentése érdekében, ezáltal a lehető leggyorsabb vevőkiszolgálás biztosítása.
A csomagolóanyag-felhasználás évről évre folyamatosan nő, szükséges a gyártási kapacitásaink teljes kihasználása és bővítése is, annak érdekében, hogy a megnövekedett piaci igényeket ki tudjuk elégíteni. Tervezzük a hullámkartongyártó gépsorunk legutolsó még eredeti gépegységének teljes cseréjét, ezzel elmondhatjuk, hogy teljes mértékben megújult berendezéssel tudunk vevőink részére megfelelő alapanyagot gyártani. Tervezzük a területi bővülésünket, lehetővé téve a későbbi üzemcsarnok-bővítést is, igazodva a növekvő piaci igényekhez.
Raklapot is papírból
Fekete Zsolt, DS Smith Packaging Hungary ügyvezető igazgatója elmondta:
– A DS Smith 2017-ben tovább erősítette piaci pozícióit Európa-szerte. A vállalat növekedési stratégiájának szempontjából fontos mérföldkő volt az idei évben az amerikai Interstate Resources Inc. vállalatcsoport akvirálása, mely révén nemzetközi partnereink kiszolgálását még szélesebb földrajzi területet lefedve tudjuk a megszokott és elvárt magas színvonalon biztosítani. Az elmúlt hetekben került bejelentésre a román EcoPack és EcoPaper cégek felvásárlására vonatkozó szándékunk. Az akvizíció a szükséges versenyhivatali jóváhagyásokat követően, várhatóan 2018. év elején kerül lezárásra. A bővülés révén tovább erősítjük jelenlétünket a délkelet-európai térségben.
Fekete Zsolt
ügyvezető igazgató
DS Smith
Cégünk több éve célul tűzte ki az újrahasznosított alapanyagból gyártott papír csomagolóanyagok arányának növelését, ami teljes mértékben összecseng globális partnereink egyre erősödő környezeti fenntarthatósági céljaival. Az e-kereskedelem erőteljes térnyerése a csomagolóipar szempontjából is komoly változásokat generál. Ezen trendek és kapcsolódó vevői elvárások ismeretében a DS Smith számos, az áruvédelem szempontjából biztonságos, ugyanakkor innovatív és költséghatékony megoldást dolgozott ki, melyekkel segíteni szeretnénk az e-kereskedelem területére újonnan belépni készülő, vagy a jelenlegi csomagolási és supply-chain folyamatait fejleszteni szándékozó partnereinknek.
Az idén egyedülálló újdonsággal, egy papíralapú raklap és kapcsolódó csomagolási rendszer megoldással jelentünk meg a piacon. Túlzás nélkül mondhatom, hogy a raklapok több mint fél évszázados koncepciójának adtunk teljesen új értelmet. A PaPillOn termékcsaládhoz tartozó paletta, raklapfedő és konténer újrahasznosított papírból készül, a szabadalmaztatott gyártási technológiának köszönhetően különösen erős, strapabíró kivitelben. A paletta súlya alig fele a hagyományos, fából készült raklap súlyának, mégis akár 1000 kg terhelést is elbír. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a termék sorozatgyártása – a DS Smith csoporton belül elsőként – Magyarországon, Füzesabonyban történik.
Környezettudatos megoldások
Metsä Board Európa vezető hajlított dobozkarton gyártója, kizárólag friss farostokat használ termékeihez. A cég szakértői elmondták:
– Prémium termékeinket világszerte széles körben használják. A pehelysúlyú kartonpapírjaink úgy lettek kifejlesztve, hogy tökéletesen megfeleljenek a fogyasztási cikkek csomagolásához, és természetesen a kiskereskedelem, illetve „food service” szolgáltatások minden igényét is kiszolgálják termékeink. A „food service” esetében külön kiemelnénk, hogy az élelmiszer-biztonság és ízléses megjelenés mellett ezen termékeinkre is kifogástalanul lehet nyomtatni. Friss, nyomon követhető erdei rostokat használ a cég az északi erdőkből. Arra is nagy hangsúly fektetünk, hogy kizárólag megújuló forrásokat használjunk a nyersanyagaink beszerzéséhez. Termékeink, mint a MetsäBoard Classic FBB és a MetsäBoard Prime FBB a kiváló minőség mellett kimagasló nyomtatási tulajdonságokkal bírnak.
A digitális nyomtatás folyamatosan és nagy tempóban fejlődik, ami a hibrid megoldásoknak köszönhetően egyre hatékonyabban, egyre magasabb minőségű termékek előállítását teszi lehetővé. A Metsä Board fejlesztései is ebbe az irányba haladnak, hogy minél tökéletesebb felszínt tudjunk kialakítani a digitális nyomtatáshoz. Egy másik jellemző trend, hogy a kereskedők egyre inkább elvárják a polcra kész csomagolást, mellyel rengeteg időt spórolhatnak meg. Magas minőségű kartonpapírból készült csomagolással, melyre modern technikával nyomtatnak és könnyen kezelhető, nagymértékben lehet fokozni a termékek előnyös megjelenését a polcokon.
Az Unió előrejelzése szerint 2050-re a Föld lakossága eléri a 9,8 milliárd főt, és 65%-kal többen fognak városokban élni. Ez a csomagolóipart komoly feladat elé állítja. Nagyobb fogyasztás több csomagolást jelent. A feladatunk olyan okosmegoldásokat találni, melyek környezetkímélőek és megfelelnek a vásárlók igényeinek. Ennek érdekében dizájnerekkel és tanulókkal dolgozunk együtt, hogy promótáljuk a „Jobbat kevesebből” tervet, melynek lényege, hogy olyan innovatív megoldások is teret nyerjenek, melyek megfelelnek a jövő kihívásainak.
Mizsei K.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith
Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >