Lenni és látszani
Jogászvégzettséggel, de 11 éves televíziós újságírói múlttal lett Simon András a Magyar Telekom pr-igazgatója 2007. január 1-jétől.
– Végigjártam a szamárlétrát – idézi fel Simon András. – Riporterként kezdtem, szerkesztő lettem, rovatvezető, később főszerkesztő. Utolsó újságírói feladatomként főszerkesztője és műsorvezetője voltam a Magyar Televízió presztízsműsorának, Az Este című közéleti-politikai magazinnak. Innen hívtak át a menedzsmentbe, a Magyar Televízió műsorokért felelős alelnöki posztjára. Onnan érkeztem a Magyar Telekom csoport pr-igazgatói székébe. Vagyis van ebben sok év munka a terepen, közép- és felsővezetői tapasztalat. Sokan nevetve kérdezik, milyen érzés rablóból pandúrrá lenni. Szerintem ez több szempontból is téves megközelítés. Az újságíró és a pr-szakember ugyanazokkal a „munkadarabokkal” dolgozik: hírekkel, kommunikációs csatornákkal, hírközlőkkel és befogadókkal. Vezetőként még kevesebb a különbség: vannak termékeink – vagyis mondanivalónk a világnak; üzenetek, amiket szeretnénk eljuttatni az emberekhez. Erre itt is van egy szervezet, amit irányítani kell.
Simon András jóval nyitottabb kommunikációs modellben gondolkodik az eddigieknél. A Magyar Telekom „transzparens cég”, infokommunikációs vállalat, így lényegéből fakadóan folyamatosan kommunikál az emberekkel. Lételeme az innováció; élhetőbb, okosabb és kényelmesebb megoldásokon dolgozik. A pr-igazgató egy mára klasszikussá lett politikusi mondat parafrázisával él: nem elég izgalmas, okos cégnek lenni, annak is kell látszani!
Az első benyomásai kapcsán kiemeli a cég megdöbbentő méreteit. A Magyar Telekom-csoport nem csak az ország, de a régió egyik legnagyobb vállalata. Több tízezer embernek ad munkát és – túlzás nélkül – nincs olyan magyar magánszemély vagy vállalkozás, amelyikkel ne állna valamilyen kapcsolatban.
– Sejtettem, hogy megint nagyon izgalmas feladatot kaptam, de a valóság felülmúlja a várakozásaimat – összegzi tapasztalatait Simon András. – A Magyar Telekom-csoport már régen nem csupán távközlési vállalat. Technológiái révén jelen van a kereskedelemben (e-commerce), a médiában (movie rental), a bankszektorban (e-banking), az úgynevezett kreatív iparok megannyi területén. Átalakult a társadalom, és a tudásalapúnak is nevezett új szerkezetet már az új technológiák vezérlik. Kiváló példa erre az iWiW, amelyik ma már az ország egyik legnagyobb, önmagát építő közössége.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >