Lenni és látszani
Jogászvégzettséggel, de 11 éves televíziós újságírói múlttal lett Simon András a Magyar Telekom pr-igazgatója 2007. január 1-jétől.
– Végigjártam a szamárlétrát – idézi fel Simon András. – Riporterként kezdtem, szerkesztő lettem, rovatvezető, később főszerkesztő. Utolsó újságírói feladatomként főszerkesztője és műsorvezetője voltam a Magyar Televízió presztízsműsorának, Az Este című közéleti-politikai magazinnak. Innen hívtak át a menedzsmentbe, a Magyar Televízió műsorokért felelős alelnöki posztjára. Onnan érkeztem a Magyar Telekom csoport pr-igazgatói székébe. Vagyis van ebben sok év munka a terepen, közép- és felsővezetői tapasztalat. Sokan nevetve kérdezik, milyen érzés rablóból pandúrrá lenni. Szerintem ez több szempontból is téves megközelítés. Az újságíró és a pr-szakember ugyanazokkal a „munkadarabokkal” dolgozik: hírekkel, kommunikációs csatornákkal, hírközlőkkel és befogadókkal. Vezetőként még kevesebb a különbség: vannak termékeink – vagyis mondanivalónk a világnak; üzenetek, amiket szeretnénk eljuttatni az emberekhez. Erre itt is van egy szervezet, amit irányítani kell.
Simon András jóval nyitottabb kommunikációs modellben gondolkodik az eddigieknél. A Magyar Telekom „transzparens cég”, infokommunikációs vállalat, így lényegéből fakadóan folyamatosan kommunikál az emberekkel. Lételeme az innováció; élhetőbb, okosabb és kényelmesebb megoldásokon dolgozik. A pr-igazgató egy mára klasszikussá lett politikusi mondat parafrázisával él: nem elég izgalmas, okos cégnek lenni, annak is kell látszani!
Az első benyomásai kapcsán kiemeli a cég megdöbbentő méreteit. A Magyar Telekom-csoport nem csak az ország, de a régió egyik legnagyobb vállalata. Több tízezer embernek ad munkát és – túlzás nélkül – nincs olyan magyar magánszemély vagy vállalkozás, amelyikkel ne állna valamilyen kapcsolatban.
– Sejtettem, hogy megint nagyon izgalmas feladatot kaptam, de a valóság felülmúlja a várakozásaimat – összegzi tapasztalatait Simon András. – A Magyar Telekom-csoport már régen nem csupán távközlési vállalat. Technológiái révén jelen van a kereskedelemben (e-commerce), a médiában (movie rental), a bankszektorban (e-banking), az úgynevezett kreatív iparok megannyi területén. Átalakult a társadalom, és a tudásalapúnak is nevezett új szerkezetet már az új technológiák vezérlik. Kiváló példa erre az iWiW, amelyik ma már az ország egyik legnagyobb, önmagát építő közössége.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Samsung bemutatja az új 9100 PRO SSD-jét, PCIe 5.0 támogatással
A Samsung 9100 PRO, a vállalat fogyasztói felhasználásra szánt SSD-kínálatának…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia az oktatást is átformálja
Kihívás vagy segítség? Egy friss brit felmérés szerint a pedagógusok…
Tovább olvasom >Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >