Lenni és látszani
Jogászvégzettséggel, de 11 éves televíziós újságírói múlttal lett Simon András a Magyar Telekom pr-igazgatója 2007. január 1-jétől.
– Végigjártam a szamárlétrát – idézi fel Simon András. – Riporterként kezdtem, szerkesztő lettem, rovatvezető, később főszerkesztő. Utolsó újságírói feladatomként főszerkesztője és műsorvezetője voltam a Magyar Televízió presztízsműsorának, Az Este című közéleti-politikai magazinnak. Innen hívtak át a menedzsmentbe, a Magyar Televízió műsorokért felelős alelnöki posztjára. Onnan érkeztem a Magyar Telekom csoport pr-igazgatói székébe. Vagyis van ebben sok év munka a terepen, közép- és felsővezetői tapasztalat. Sokan nevetve kérdezik, milyen érzés rablóból pandúrrá lenni. Szerintem ez több szempontból is téves megközelítés. Az újságíró és a pr-szakember ugyanazokkal a „munkadarabokkal” dolgozik: hírekkel, kommunikációs csatornákkal, hírközlőkkel és befogadókkal. Vezetőként még kevesebb a különbség: vannak termékeink – vagyis mondanivalónk a világnak; üzenetek, amiket szeretnénk eljuttatni az emberekhez. Erre itt is van egy szervezet, amit irányítani kell.
Simon András jóval nyitottabb kommunikációs modellben gondolkodik az eddigieknél. A Magyar Telekom „transzparens cég”, infokommunikációs vállalat, így lényegéből fakadóan folyamatosan kommunikál az emberekkel. Lételeme az innováció; élhetőbb, okosabb és kényelmesebb megoldásokon dolgozik. A pr-igazgató egy mára klasszikussá lett politikusi mondat parafrázisával él: nem elég izgalmas, okos cégnek lenni, annak is kell látszani!
Az első benyomásai kapcsán kiemeli a cég megdöbbentő méreteit. A Magyar Telekom-csoport nem csak az ország, de a régió egyik legnagyobb vállalata. Több tízezer embernek ad munkát és – túlzás nélkül – nincs olyan magyar magánszemély vagy vállalkozás, amelyikkel ne állna valamilyen kapcsolatban.
– Sejtettem, hogy megint nagyon izgalmas feladatot kaptam, de a valóság felülmúlja a várakozásaimat – összegzi tapasztalatait Simon András. – A Magyar Telekom-csoport már régen nem csupán távközlési vállalat. Technológiái révén jelen van a kereskedelemben (e-commerce), a médiában (movie rental), a bankszektorban (e-banking), az úgynevezett kreatív iparok megannyi területén. Átalakult a társadalom, és a tudásalapúnak is nevezett új szerkezetet már az új technológiák vezérlik. Kiváló példa erre az iWiW, amelyik ma már az ország egyik legnagyobb, önmagát építő közössége.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
2,6 milliárd forinttal támogatta a nyugdíjasokat a Tesco és itt nem áll meg
2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco…
Tovább olvasom >Bolti árakkal várja a Campus Fesztiválon a Lidl FesztMarket a vásárlókat
Ha nyár, akkor fesztiválszezon – amiből természetesen a Lidl sem…
Tovább olvasom >Már 25 éve támogatja a növényvédelmet a nyírségi agrovállalat
25. születésnapját ünnepli idén a Nyír-Chem Kft., a Szabolcs Szatmár-Bereg…
Tovább olvasom >