Lehetőségek tárháza a cukor- és szénhidrátmentes szektorban

Szerző: jungandrea Dátum: 2018. 04. 09. 21:25

Nálunk is folyamatosan növekszik a kereslet a „mentes” termékek iránt. Ez nem csupán egy divathullám, hanem annak a jele, hogy az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a tudatos táplálkozásra. Fokozottabb érdeklődés mutatkozik a szénhidrátcsökkentett élelmiszerek iránt is. A fogyasztói igényekre reagálva a gyártók és forgalmazók keresik a lehetőségeket arra, hogy mind szélesebb körben kínáljanak egészséges perspektívát a vásárlók számára.

Csere Márton
marketingvezető
Nyírfacukor

Nyírfacukor Kft. meglátása szerint a cukor- és/vagy szénhidrátmentes termékek kategóriája továbbra is nagy népszerűségnek örvend, amelyet a speciális étrendekkel kapcsolatos különböző trendek tovább erősítenek. Az importált termékek aránya érezhetően nőtt az elmúlt időszakban, ami komolyabb kihívás elé állíthatja a hazai gyártókat.

Csere Márton, marketingvezetőtől megtudjuk, hogy eladásaik a korábbi év azonos időszakához képest nőttek az első negyedévben, és hasonlóan biztató a kép az év hátralévő részére nézve is.

A Glatz Hungary Kft. szakemberei azt tapasztalják – különösen nagykereskedő partnereik részéről –, hogy a legnagyobb igény a „minden mentes” termékekre lenne, szerepel is kínálatukban tojás-, glutén-, élesztő- és laktózmentes termék, de elmondásuk szerint természetesen a minden mentes receptúrának meg is van az ára.

Habuda-Salyámosy Rita
marketingmenedzser
Glatz Hungary

– Az olyan klasszikusok esetében, mint a kétszersült vagy a Pagen Krisprolls svéd ropogós kenyér, szintén van igény csökkentett cukortartalmú és rostdús változatokra. Ne feledkezzünk meg a torokápoló cukorkákról sem, a cukormentes Wick bonbonok úgy ápolják a torkot és csökkentik a fájdalmat, hogy közben nem terhelik a szervezetet felesleges cukorbevitellel. Az Emco müzlik kínálatában is szerepelnek a korábban bevezetett gluténmentes müzlik és szeletek mellett csökkentett cukortartalmú „light & crispy” termékek is – fejti ki Habuda-Salyámosy Rita, marketingmenedzser.

Az URBÁN termékeket forgalmazó U és U Édesipari Termékgyártó Kft. hozzáadott cukor nélküli termékekkel van jelen a piacon ostya és teasütemény kategóriában.

Hullmann Viktória
kereskedelmi igazgató
U és U Édesipari Termékgyártó

– 2012-ben kezdtük el a kakaós és citromos ostya 180 g kiszerelésű, valamint az étparány 200 g kiszerelésű termékek gyártását, forgalmazását. Ezután kerültek fel a palettára a Mini vaníliás karika 160 g és Darálós keksz 180 g termékeink. Mindkét kategóriában nagyon sikeres és meggyőző forgalmi fejlődést tudhatunk magunkénak. Termékeink listázottsága országos szintű – tájékoztat Hullmann Viktória, kereskedelmi igazgató.

 

 

Portfólióbővítés a trendiség jegyében

A Nyírfacukor Kft.-nél folyamatosan dolgoznak új ötleteken, minden forgalomban kapható termékük állandó felülvizsgálat alatt áll, így 2018-ban is számos fejlesztésük eredménye látható majd a polcokon. A csomagolásokat kényelmesebbre és tartósabbra, a dizájnt pedig aktuálisabbra szabják több termékükön, valamint újdonságokkal rukkolnak elő az Oligo Life márka égisze alatt a húsvéti szezont követően.

– Bár a második márkánk eddig kevéssé volt ismert, idén erre fektetünk nagyobb hangsúlyt, itt lehet komolyabb portfólió­bővítésre számítani. Ezt a márkát azért indítottuk el 2017-ben, mert a Nyírfacukor márka mellé szükségünk volt egy általánosabb, a trendfordulókat kezelni képes brandre, amely kevésbé köti meg a kezünket a termékkoncepciók kapcsán – mondja Csere Márton.

– Cukorhelyettesítő alaptermékeinknél teljes egészében áttérünk a visszazárható doypack csomagolásokra, és természetesen a dizájnt is frissítettük. Megújítottuk lekvárjaink címkéit is, és hamarosan a boltokba kerülnek a fejlesztett receptúrájú kukoricagolyóink, amelyek a még több hozzáadott érték mellett teljesen új arculatot is kaptak. A Panna, hidegen készíthető krémpudingporaink is új receptúrával kerülnek a boltokba az év utolsó negyedévére – fűzi hozzá a marketingvezető.

Nyitás a fiatal korosztály felé

Az U és U Édesipari Termékgyártó Kft. termékeit korábban fruktózzal édesítette, de 2014 ősze óta átálltak a maltittal történő édesítésre a sokkal kedvezőbb élettani hatás elérése érdekében.

– Cégünk termékeinek előnye, hogy nemcsak a diabéteszes fogyasztók, hanem a csökkentett szénhidráttartalmú táplálkozást előnyben részesítők igényeinek is megfelelnek, illetve a magyar élelmiszerpiacon még mindig meghatározó árérzékenység figyelembevételével, elérhető áron tudnak hozzájutni a már régóta ismert és elfogadott URBÁN minőséghez – jegyzi meg Hullmann Viktória.

A vállalat szeretne a fiatal korosztály felé is nyitni, ennek érdekében 2018. második felében megjelennek 4-féle ízesítésben egy 65 g-os ostyaszelettel, amely szintén a hozzáadott cukor nélküli kategória képviselője lesz.

– A kiszerelés és a terméktípus lehetővé teszi kasszazónás megjelenések, benzinkutak, fitnesstermek polcain történő megjelenést, ami cégünk számára egy újabb célpiac elérése lesz.

Ennek a terméknek egy tovább fejlesztett változata a 6 grammos, egyenként csomagolt ostya, szintén a négy ízesítésben, amely egy 200 g-os kiszerelt csomagolásban jelenik meg. A termékkel a gasztroszegmenst is próbáljuk majd elérni, a fentebb felsorolt célpiacok mellett. A megjelenés 2018. második felére várható – egészíti ki a kereskedelmi igazgató.

Innovációk a mentesség jegyében

Habuda-Salyámosy Ritától megtudjuk, hogy a Glatz Hungary Kft. nemrég vezette be a Brandt kétszersültek márkacsaládjában a laktózmentes és csökkentett cukortartalmú változatot, korábban pedig a Pagen Krisprolls kétszersült hozzáadott cukrot nem tartalmazó, rostos változatát. Az elmúlt időszak innovációiról szót ejtve arról is beszámol, hogy a Wick torokcukorkák cukormentes családja cseresznyés ízzel bővült, az Emco gluténmentes mogyorószeletek pedig immár prémium kiadásban, csökkentett cukortartalommal, több gyümölccsel és laktózmentes változatban készülnek.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink