Lehetőségek tárháza a cukor- és szénhidrátmentes szektorban
Nálunk is folyamatosan növekszik a kereslet a „mentes” termékek iránt. Ez nem csupán egy divathullám, hanem annak a jele, hogy az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a tudatos táplálkozásra. Fokozottabb érdeklődés mutatkozik a szénhidrátcsökkentett élelmiszerek iránt is. A fogyasztói igényekre reagálva a gyártók és forgalmazók keresik a lehetőségeket arra, hogy mind szélesebb körben kínáljanak egészséges perspektívát a vásárlók számára.
A Nyírfacukor Kft. meglátása szerint a cukor- és/vagy szénhidrátmentes termékek kategóriája továbbra is nagy népszerűségnek örvend, amelyet a speciális étrendekkel kapcsolatos különböző trendek tovább erősítenek. Az importált termékek aránya érezhetően nőtt az elmúlt időszakban, ami komolyabb kihívás elé állíthatja a hazai gyártókat.
Csere Márton, marketingvezetőtől megtudjuk, hogy eladásaik a korábbi év azonos időszakához képest nőttek az első negyedévben, és hasonlóan biztató a kép az év hátralévő részére nézve is.
A Glatz Hungary Kft. szakemberei azt tapasztalják – különösen nagykereskedő partnereik részéről –, hogy a legnagyobb igény a „minden mentes” termékekre lenne, szerepel is kínálatukban tojás-, glutén-, élesztő- és laktózmentes termék, de elmondásuk szerint természetesen a minden mentes receptúrának meg is van az ára.
– Az olyan klasszikusok esetében, mint a kétszersült vagy a Pagen Krisprolls svéd ropogós kenyér, szintén van igény csökkentett cukortartalmú és rostdús változatokra. Ne feledkezzünk meg a torokápoló cukorkákról sem, a cukormentes Wick bonbonok úgy ápolják a torkot és csökkentik a fájdalmat, hogy közben nem terhelik a szervezetet felesleges cukorbevitellel. Az Emco müzlik kínálatában is szerepelnek a korábban bevezetett gluténmentes müzlik és szeletek mellett csökkentett cukortartalmú „light & crispy” termékek is – fejti ki Habuda-Salyámosy Rita, marketingmenedzser.
Az URBÁN termékeket forgalmazó U és U Édesipari Termékgyártó Kft. hozzáadott cukor nélküli termékekkel van jelen a piacon ostya és teasütemény kategóriában.
– 2012-ben kezdtük el a kakaós és citromos ostya 180 g kiszerelésű, valamint az étparány 200 g kiszerelésű termékek gyártását, forgalmazását. Ezután kerültek fel a palettára a Mini vaníliás karika 160 g és Darálós keksz 180 g termékeink. Mindkét kategóriában nagyon sikeres és meggyőző forgalmi fejlődést tudhatunk magunkénak. Termékeink listázottsága országos szintű – tájékoztat Hullmann Viktória, kereskedelmi igazgató.
Portfólióbővítés a trendiség jegyében
A Nyírfacukor Kft.-nél folyamatosan dolgoznak új ötleteken, minden forgalomban kapható termékük állandó felülvizsgálat alatt áll, így 2018-ban is számos fejlesztésük eredménye látható majd a polcokon. A csomagolásokat kényelmesebbre és tartósabbra, a dizájnt pedig aktuálisabbra szabják több termékükön, valamint újdonságokkal rukkolnak elő az Oligo Life márka égisze alatt a húsvéti szezont követően.
– Bár a második márkánk eddig kevéssé volt ismert, idén erre fektetünk nagyobb hangsúlyt, itt lehet komolyabb portfólióbővítésre számítani. Ezt a márkát azért indítottuk el 2017-ben, mert a Nyírfacukor márka mellé szükségünk volt egy általánosabb, a trendfordulókat kezelni képes brandre, amely kevésbé köti meg a kezünket a termékkoncepciók kapcsán – mondja Csere Márton.
– Cukorhelyettesítő alaptermékeinknél teljes egészében áttérünk a visszazárható doypack csomagolásokra, és természetesen a dizájnt is frissítettük. Megújítottuk lekvárjaink címkéit is, és hamarosan a boltokba kerülnek a fejlesztett receptúrájú kukoricagolyóink, amelyek a még több hozzáadott érték mellett teljesen új arculatot is kaptak. A Panna, hidegen készíthető krémpudingporaink is új receptúrával kerülnek a boltokba az év utolsó negyedévére – fűzi hozzá a marketingvezető.
Nyitás a fiatal korosztály felé
Az U és U Édesipari Termékgyártó Kft. termékeit korábban fruktózzal édesítette, de 2014 ősze óta átálltak a maltittal történő édesítésre a sokkal kedvezőbb élettani hatás elérése érdekében.
– Cégünk termékeinek előnye, hogy nemcsak a diabéteszes fogyasztók, hanem a csökkentett szénhidráttartalmú táplálkozást előnyben részesítők igényeinek is megfelelnek, illetve a magyar élelmiszerpiacon még mindig meghatározó árérzékenység figyelembevételével, elérhető áron tudnak hozzájutni a már régóta ismert és elfogadott URBÁN minőséghez – jegyzi meg Hullmann Viktória.
A vállalat szeretne a fiatal korosztály felé is nyitni, ennek érdekében 2018. második felében megjelennek 4-féle ízesítésben egy 65 g-os ostyaszelettel, amely szintén a hozzáadott cukor nélküli kategória képviselője lesz.
– A kiszerelés és a terméktípus lehetővé teszi kasszazónás megjelenések, benzinkutak, fitnesstermek polcain történő megjelenést, ami cégünk számára egy újabb célpiac elérése lesz.
Ennek a terméknek egy tovább fejlesztett változata a 6 grammos, egyenként csomagolt ostya, szintén a négy ízesítésben, amely egy 200 g-os kiszerelt csomagolásban jelenik meg. A termékkel a gasztroszegmenst is próbáljuk majd elérni, a fentebb felsorolt célpiacok mellett. A megjelenés 2018. második felére várható – egészíti ki a kereskedelmi igazgató.
Innovációk a mentesség jegyében
Habuda-Salyámosy Ritától megtudjuk, hogy a Glatz Hungary Kft. nemrég vezette be a Brandt kétszersültek márkacsaládjában a laktózmentes és csökkentett cukortartalmú változatot, korábban pedig a Pagen Krisprolls kétszersült hozzáadott cukrot nem tartalmazó, rostos változatát. Az elmúlt időszak innovációiról szót ejtve arról is beszámol, hogy a Wick torokcukorkák cukormentes családja cseresznyés ízzel bővült, az Emco gluténmentes mogyorószeletek pedig immár prémium kiadásban, csökkentett cukortartalommal, több gyümölccsel és laktózmentes változatban készülnek.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Absolute Live
Fedezd fel az új generációs Absolute Live italainkat! Karcsú, modern…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Absolute Live: 16 éve a hazai sportitalok trendszettere
2008 óta etalonnak számít a funkcionális sportitalok piacán az akasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >