Legyen természetes és hatékony!
Az otthonok tisztasága, az egészség védelme és a környezettudatosság a pandémia hatására még inkább fókuszba került. Az innováció és a hatékonyság a fogyasztók számára is meggyőző, ezért a természetes mosó- és tisztítószer, valamint a testápolás és kozmetika kategória is növekszik.
Szerző: Kátai Ildikó
A COVID miatt otthon töltött idővel növekedett a mosni, mosogatni és takarítani való dolgok mennyisége, közben azok is elkezdtek érdeklődni a fenntartható megoldások iránt, akik számára ez korábban nem volt szempont.
Környezettudatos és ökomegoldások
A vírushelyzet miatti pánikvásárlások erős növekedést hoztak a mosó- és tisztítószer kategóriákban. A tisztítószerek továbbra is növekednek, míg a mosószer kategória visszaállt a COVID előtti szintre. A piaci adatok szerint a fogyasztók keresik a környezettudatos és ökomegoldásokat a gyártás, összetétel, csomagolás vonatkozásában is.
A Silan Naturals öblítőket 2020. év végén vezette be a Henkel a hazai piacra. A Silan Naturals termékek 99%-ban természetes eredetű összetevőkből készülnek és a Vegan Society által minősített 100% vegán formulával rendelkeznek. A termékek csomagolása a környezetre is tekintettel van, a flakonok részben vagy teljes egészében újrahasznosított műanyagból készülnek, valamint 100%-ban újra is hasznosíthatóak.
– 2025-re az újrahasznosított műanyag részarányát minden fogyasztási cikk csomagolásában több mint 30 százalékra növeljük világszerte, a fenntartható csomagolási stratégiánk szerint – emeli ki Pásztor Csilla, a Henkel brand managere.
A digitális médiafogyasztás és kereskedelem térnyeréséhez igazodva a Henkel is nagyobb figyelmet fordít a digitális jelenlétre mind a médiakommunikáció, mind pedig a kereskedelem és promóciók tekintetében.
CYCLE körforgásos tisztítószerek
A világ első újrahasznosított tisztítószermárkája számára fontos mind az emberek, mind a bolygó egészsége. Why waste waste – vagyis miért pazarolnánk el a hulladékot?” – ez a CYCLE mögött álló budapesti székhelyű reNEW Technologies mottója.
– Hitvallásunk, hogy ami rendelkezésünkre áll, azt hasznosítsuk, amit pedig még hasznosítani tudunk, azt ne dobjuk el. Az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság segítségével megőrizhetjük a bolygót magunk és gyermekeink számára – vallja Olaszi Andrea kereskedelmi igazgató.
A reNEW egyedülálló technológiájával a szennyvíztisztítás során keletkező biomasszát újrahasznosítják, az így kapott szerves savak és tisztított víz a CYCLE tisztítószerek alapja. A CYCLE PET-palackja is 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült. A CYCLE erős vízkőoldó hatását az SGS Institut Fresenius is tanúsította. Ezt a pozitív visszajelzést adták az elégedett vásárlók is. A CYCLE Magyarországon elsőként kapta meg, tisztítószer kategóriában a Cruelty Free International Leaping Bunny (Ugró Nyuszi), az állatkísérlet-mentesség védjegyét.
Az elmúlt másfél évben közel 150 PR-megjelenésük volt. Együttműködnek influencerekkel, Magyarósi Csaba készített egy Cycle bemutató filmet a dm-be történő bekerüléskor. A közösségi médiában tavaly nyereményjátékot is szerveztek „Én és a Cycle” elnevezéssel. Kommunikációban még az akciós újságokban való megjelenést és a saját webshopot helyezik előtérbe.
Mosódió-kivonatú mosogatószerek
A Herbow kínálatában szereplő pumpás kiszerelésű, mosódió-kivonatot tartalmazó kézi mosogatószereket mangó és illatmentes változatban is hamar megszerették a fogyasztók. Természetes mosódió-tartalmuknak és a felhasznált növényi alapú enzimeknek köszönhetően kiváló zsírtalanító tulajdonsággal rendelkeznek.
2020 nyarán bevezették a gél állagú gépi mosogatószer-koncentrátumot mosódió-kivonattal, Herbow Shining purity néven, ami szintén sikert aratott a vásárlók körében. Használatával mindig ragyogóan csillogó, tiszta edények kerülnek ki a mosogatógépéből, vízlágyító só hozzáadása nélkül.
– Kézi és gépi mosogatószereink nem tartalmaznak mesterséges illatanyagot, színezéket és foszfát-, klór- és szulfátmentes, vegán formulák – hangsúlyozza Szeredi Andrea, a Herbow marketingmenedzsere.
Biológiailag lebomló, növényi alapanyagok
A Sansin az egyik első magyar márka, amely növényi, organikus alapanyagokat tartalmazó termékeket kínál újrafelhasznált, környezetbarát, 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült csomagolásban, megfizethető áron, a mosószer, a higiénia és a testápolás kategóriákban. Az óvintézkedések betartása és a nagy mennyiségben használt fertőtlenítőszer fogékonyabbá tette a fogyasztókat az ezek káros hatásait csökkentő, valamint a természetes alternatívák iránt.
– A vásárlók nemcsak az ökológiai lábnyom csökkentését, de a szintetikus és káros anyagok felhasználását, majd ezek természetbe való visszajutását is minimalizálni szeretnék. Bizalmuk az egyik legnagyobb érték számunkra, amit hiteles és következetes kommunikációval építünk – vallja Bayer Dóra vegyész, a Sansin minőségirányítási vezetője.
Tisztítószereik hatékonyan óvják a Földet, miközben eredményesek a foltok és szennyeződések ellen, és ár-érték arányban kifejezetten gazdaságos megoldást jelentenek, ezért kedveltek a kisgyerekesek, családok körében is.
A Sansin női és férfi kozmetikumai és babatermékei is természetes növényi alapanyagokból, állatkísérletek nélkül készülnek, biológiailag lebomlanak, valamint 100%-os növényi hatóanyagokat tartalmaznak, így például mikroműanyagoktól is mentesek. Ezenkívül termékei Vegan formulával rendelkeznek, melyet a hivatalos Vegan Society védjegy bizonyít. Mosószerei és öblítői az USDA Certified Biobased védjegyével is büszkélkedhetnek, amely a termékben található biológiailag könnyen és gyorsan lebomló alapanyagok arányát jelzi a vásárlók számára.
Kiemelten fontos a Sansin termékek SLES- és SLS-mentessége, ami – számos egyéb szempont mellett – szintén megjelenik a fejlesztéseik fókuszában. A növényi és természetes összetevők bővítése érdekében folyamatosan keresik a potenciálisan felhasználható, allergénmentes illatokkal rendelkező formulákat. Hamarosan mind a kozmetikai, mind a háztartási termékekre hivatalosan is használatba vehetik a „Leaping Bunny” (Ugró Nyuszi) minősítést.
A Sansin elkötelezett az újrahasznosítás (recycling) mellett, ezért idén a következő szintre lépnek, és az értékteremtő újrahasznosítást (upcycling) szeretnék széles körben népszerűsíteni. Folyamatosan bővítik disztribúciójukat, az eladóterekben törekszenek a láthatóság, elérhetőség növelésére és az online térben is aktívak.
Ősi olasz gyógynövényrecept
A Henkel első ECOCERT COSMOS ORGANIC minősítéssel ellátott natúrkozmetikai márkája a N.A.E. Ősi olasz gyógynövények hagyományain és szépségápolási receptjein alapuló ápoló formuláit bioösszetevők teszik különlegessé. A márka az arc, test és hajápolás kategóriákban is jelen van. A csomagolás újrahasznosítható, részben vagy teljes egészében újrahasznosított. Célcsoportja a biotermékek iránt érdeklődők és a fenntarthatóságot előtérbe helyező fogyasztók.
A kommunikációban a termékelőnyöket emelik ki, mert fontos a fogyasztók edukációja a zöld termékeket, tanúsítványokat illetően. Idén a márka olasz eredetét, és a „la bella vita” életérzést közvetítik a fogyasztóik felé.
2021 januárjában vezették be a N.A.E. Purezza mosható és többször használható arctisztító korongokat, melyek alternatívát jelentenek az eldobható vattakorongokkal szemben. Egy darab N.A.E. Purezza arctisztító korong kb. 60 eldobható vattakorongnak felel meg. Májusban pedig a N.A.E. Graziosíta ráncfeltöltő nappali és éjszaki arckrémek kerülnek bevezetésre, melyek biocsipkebogyót, bionarancshéjat és hialuronsavat tartalmaznak.
– N.A.E. márkánkkal a digitális kommunikációt helyeztük fókuszba, több kampánnyal is készülünk az újdonságainkra és az olasz életérzésre koncentrálva. Mikroinfluencer együttműködésekkel erősítjük a márkát, a hitelesség és az autentikusság jegyében sokkal közvetlenebb kommunikációt tudunk kialakítani – mondja Berger Ildikó Gréta, a Henkel beauty care junior brand managere.
A natúr piacon a Nature Box márkával is jelen van a Henkel, eltérő portfólióval, image-zsal és kommunikációval a test és hajápolási kategóriákban. Tavaly év végi megújulása óta a márka már ECOCERT Cosmos Natural tanúsítvánnyal rendelkezik. Szlogenje: „Gondold újra a természetes szépségápolást!”. A Nature Box csomagolása 98%-ban Social Plasticból készül és 100%-ban újrahasznosítható.
Természetes szájápolás
A COVID-19 leginkább a szájvizek alkategóriájára volt pozitív hatással, de a felnőtt fogkrémek piaca is 4%-kal növekedett értékben, volumenben viszont tovább csökkent 2,7%-kal (forrás: Nielsen). A Signal márka vezetésével készült nemzetközi kutatás szerint a járványban a felnőttek 5%-a, a gyerekek 11%-a kevesebbszer mos napi kétszer fogat.
A fogkrémek esetében növekvő fogyasztói elvárás a több funkció és a természetes összetevők. Az Unilever két termékcsaládja a természetes szegmensben a Signal Nature Elements és Bio termékcsaládok, s előbbi közép árponton, utóbbi pedig prémium árponton kapható.
A Nature Elements termékcsalád négy fogkrémből áll, és különleges összetevőket – szódabikarbóna, rozmaring- és mentaolaj, aktív szén, kókuszkivonat, zsálya- és kakukkfűolaj – tartalmaz. A cink természetes antibakteriális hatása pedig segít védelmet nyújtani a lepedékképződés ellen.
– Idén a Nature Elements termékcsaládot két szájvízzel bővítettük. Így lehetségessé válik a teljes szájápolási rutin kialakítása a Nature Elements fogkrémek, fogkefék és szájvizek együttes használata révén – hangsúlyozza Hegedüs Dóra, az Unilever szájápolási kategória junior brand managere.
A Nature Elements szájvizek ugyanazokkal a természetes eredetű összetevőkkel készülnek, mint a fogkrémek, ezt a dizájn és a folyadékok színe is tükrözi. Alkoholmentesek, gyengédek a szájhoz, illetve flakonjuk (a kupak kivételével) 100%-ban újrahasznosított műanyagból készül.
TV-, sajtó-, digitális és bolti támogatás ösztönzi a kipróbálást. A szájvizekre magyar nyelvű nyakcímke is került. A médiamixben egyre nagyobb súlya van a digitális támogatásnak, az online kereskedőkkel való szorosabb együttműködésnek.
A Signal Bio termékcsaládot tavaly vezették be, 2 felnőtt és 1 gyermek (3–6 év) variánssal, ECOCERT COSMOS ORGANIC tanúsítással. Összetevőik 100%-a természetes eredetűek (a gyermek fogkrém 99%-a) és biogazdálkodásból származó összetevőket is tartalmaznak. Idén egy Junior (7 év feletti) variánssal bővítik a portfóliót, hiszen a természetes eredetű összetevők iránti kereslet a gyermektermékek körében is növekszik.
A fogkefék esetében 2021-ben a Signal márka bevezetett 1 felnőtt és 1 gyermek bambusznyelű fogkefét. A termékek fejlesztésekor fontos szempont volt, hogy a csomagolás se tartalmazzon műanyagot, így azok 100%-ban újrahasznosított papírból készülnek, és FSC logóval vannak ellátva. //
Kapcsolódó cikkeink
Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok
A fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >