Legyen minden nap, mézes nap! – elindult az őszi mézkampány
A mézfogyasztást és a méz egészségre gyakorolt hatásait népszerűsíti őszi, „Legyen minden nap, mézes nap” szlogen alatt futó kampányában az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A 2019. október 17-én indult és mintegy két hónapon át zajló promóció során különböző rendezvényeken, valamint médiakampányban népszerűsítik a mézfogyasztást.
Magyarországon 15 ezer méhész és mintegy 1,2 millió méhcsalád gondoskodik a méztermelésről, amely évente, az időjárás függvényében 15-30 ezer tonna mézet jelent. A belföldi mézfogyasztás átlagosan fejenként 90 dkg, miközben Németországban 1,3 kg, Görögországban pedig 1,5 kg mézet fogyasztanak az emberek. A méz rendkívül egészséges élelmiszer, természetes antibiotikum, vitaminok és ásványianyagok tárháza, ezért az őszi mézkampány határozott célja, hogy általa növekedjen a belföldi mézfogyasztás.
A kampányindító sajtótájékoztatón Dr. Nagy István agrárminiszter elmondta: az Európai Unióban évente átlagosan megtermelt 250 ezer tonna mézből Magyarország 10 százalékkal részesedik, ami nem csak a szorgalmas méheket, hanem a felkészült méhészeket is dicséri. A miniszter hozzátette: „a szaktárca újonnan bevezetett támogatásokkal ösztönzi a mintegy 1,2 millió méhcsaláddal rendelkező méhészeket, akik jövedelempótló támogatásként a tavaly bevezetett méhcsaládonkénti 500 Ft-os összeg helyett jövőre már 1000 Ft támogatást igényelhetnek. Ennek fedezetére a minisztérium 700 millió forintot különített el.” Dr. Nagy István kitért arra is, ezen a kereten felül további 600 millió forint beruházási támogatás segítette a méhészeti ágazatot a Vidékfejlesztési Program keretében.
A két hónapon át zajló kampány során számos rendezvényen és a médiában is találkozhatnak a „Legyen minden nap mézes nap” szlogent viselő promóció üzeneteivel. Erről Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese beszélt.
„Az őszi mézkampány során online és rádiós hirdetésekkel is felhívjuk a figyelmet ennek a kiváló, betegségmegelőző élelmiszernek a fogyasztására, de olyan rendezvényeken is népszerűsítjük a mézet, mint november 15-én az Európai Mézes Reggeli, amelynek központi eseménye Tamásiban zajlik majd, vagy november 30 és december elseje között a Kárpát-medencei Mézfesztivál Zalaegerszegen.”
Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke hangsúlyozta: Magyarországon kiváló minőségű mézet állítanak elő a méhészek. 2018-ban közel 23 ezer tonna mézet exportált Magyarország, 400 tonna behozatal mellett. „A legnépszerűbb mézfajta még mindig az akácméz, amelyhez hozzájárul az is, hogy Magyarországon található Európa akácerdeinek mintegy kétharmada (közel 500ezer hektár). Ennek köszönhetően az éves termés legalább felét adja a nem aromás, későn ikrásodó, világos színű, közkedvelt akácméz.”
Szandai József, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Nógrád Megyei Igazgatóságának elnöke az Európai Mézes Reggeli rendezvényt emelte ki, amelyhez a Kamara már évek óta csatlakozik. „Az Európai Mézes Reggeli Programra óvodák és iskolák jelentkezhetnek, tavaly mintegy 500 intézmény csatlakozott. Ezáltal a Kamara olyan gyermekekhez is juttathat el mézet, akik még sohasem kóstolhatták ezt a finom és egészséges élelmiszert”.
A sajtótájékoztató után a magyarországi Mézlovagrendek szervezésében mézkóstoltatás kezdődött a Hősök terén.
Kapcsolódó cikkeink
SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Nagy István: a rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett lépés
A rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett fontos lépés –…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >