Legyen minden nap karácsony, a Milkával!
A teljes piac növekedését túlszárnyalja a Mondelēz szezonális szegmensének bővülése
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2018/10/Mayer_G_bor.jpg)
Mayer Gábor
ügyvezető igazgató
Mondelēz Hungária
A Mondelēz életében különleges szerepet tölt be a szezonédességek piaca, stabil pillér a csokoládé kategórián belül. A vállalat e szegmens mögött büszkélkedhet a legdinamikusabb növekedéssel. A Milka márka az elmúlt három évben a karácsonyi szezon mögött több mint másfélszeresére nőtt – minden tizedik forintot nálunk költenek el a fogyasztók –, túlszárnyalva a teljes piac növekedési trendjét, és maga mögé utasítva a versenytársak értékbeni növekedési ütemét is. Hosszú távú stratégiánk értelmében még tovább erősítjük a szezonális szegmenst három kiemelt pillér (az innovációk, az integrált bolton belüli és médiakommunikáció, valamint a még kiaknázatlan lehetőségek kiaknázása) mentén – ismerteti a Mondelēz Hungária stratégiáját Mayer Gábor, a vállalat ügyvezető igazgatója.
– Visszatekintve az elmúlt három évre, főként a karácsony mögötti jelentős forgalmi többletnek köszönhetően látjuk a teljes szezonédesség-piac két számjegyű növekedését. A prémiumizáció is nagyon szépen megfigyelhető – a magas árpont mögött nő a legjobban a piac – a hazai vásárlóerő növekedésének köszönhetően. Ráadásul olyan szegmensről beszélünk, ahol a fogyasztók kevésbé árérzékenyek, további növekedési potenciált nyújtva a felső-középkategóriába pozicionált Milka számára.
Tovább vizsgálva a piaci trendeket, nem szabad figyelmen kívül hagynunk a saját márkás termékek térhódítását. Folyamatosan alkalmazkodva az új kihívásokhoz, a Mondelēznél az értéknövelt ajándékok irányába fejlesztjük tovább portfólióinkat a versenyképességünk növelése érdekében. Folyamatosan olyan, még kiaknázatlan lehetőségek felé nyitunk, amelyekkel még tovább növelhetjük piaci részesedésünket.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2018/10/Sz_cs_nyi_Judit.jpg)
Szécsényi Judit
márkamenedzser
Mondelēz Hungária
– 2018-ban még erősebb termékválasztékkal leszünk jelen a boltok polcain, a fogyasztói igények teljes skáláját lefedve. A hagyományőrzés jegyében tovább bővítjük az adventi kalendárium portfólióinkat, de nem ez az egyetlen újdonság, ugyanis érkezik a Crunchy mikulásfigura, valamint kedves plüssök teszik még különlegesebbé a Milka-ajándékcsomagokat. A családi együttlétek alatti csokoládéfogyasztáshoz (vagy éppen a karácsonyfa díszítéséhez) pedig új köntösbe öltöznek a piacvezető Milka szaloncukrok – sorolta fel a legfontosabb újdonságokat Szécsényi Judit márkamenedzser (Mondelēz Magyarország, Csehország, Szlovákia).
– Büszkék vagyunk rá, hogy nemcsak jelen vagyunk minden alszegmensen belül a Milka termékekkel, de nagyon jól is teljesítenek termékeink. Például a tavalyi év forgalmi mutatói alapján az adventi kalendáriumok alszegmensén belül, az öt legjobban teljesítő piaci termék között két Milka terméket találunk, szintúgy a töltött bonbon kategóriában a top öt termék közül négy Milka. Ráadásul ezek közül kettő (a Mini Snowball és az Oreo Snowball) új termékbevezetés volt 2017-ben, és máris az élen járnak. A szaloncukor kategóriáról nem is beszélve, melyben régóta piacvezetők vagyunk – tette hozzá Mayer Gábor, ügyvezető.
Idén is izgalmas karácsonyi szezonnak nézünk elébe. A bolttéren belüli kommunikációban még nagyobb hangsúlyt kapnak a másodkihelyezések, egyre nagyobb méretben és egyre hamarabb érkezünk meg a boltokba. Szécsényi Judit szerint ez azért is fontos, mert a szezonális szegmensen belül is növekszik az impulzivitás, a fogyasztók egyre kevésbé tervezik meg előre, mely szezonális terméket választják.
Az integrált marketingkommunikációnk fókuszában idén az adventi kalendárium áll, mely megtestesíti a karácsony előtti várakozás hagyományát és gyermeki élményét. Fontosnak tartjuk, hogy a mai rohanó világban se felejtsük el, mi az, ami igazán számít, és ne csak a karácsonyi asztalnál gondoljunk egymásra. A tavalyi nyereményjátékunk után idén is újdonsággal készülünk: egy izgalmas eseménnyel, melynek középpontjába a család és a gyengédség kerül. Nem kisebb célt tűztünk magunk elé, minthogy legyen minden nap karácsony, a Milkával. (x)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >A zsugorinfláció egyre több terméket érint
2025 januárjában is folytatódott a zsugorinfláció, több élelmiszer és piperecikk…
Tovább olvasom >A Milka csokoládék kisebbek lesznek a kakaó drágulása miatt
A csokoládék gyártásában világszerte érezhető változások zajlanak, mivel a kakaó…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >