Legnagyobb mértékben a cukor drágult Romániában, 63,56 százalékkal
Romániában két hónapnyi lassulás után februárban ismét enyhén emelkedett az inflációs ráta, amely éves szinten elérte a 15,5 százalékot – közölte hétfőn az országos statisztikai intézet (INS).
A januári szinthez képest 0,98 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban. Tavaly decemberhez képest 1,3 százalékkal emelkedett a fogyasztói árindex Romániában.
Legnagyobb mértékben az élelmiszerárak nőttek az utóbbi egy évben, átlagosan 22,35 százalékkal, míg a nem élelmiszer jellegű termékek 12,73, a szolgáltatások pedig 10,38 százalékkal drágultak.
Az INS adatai szerint legnagyobb mértékben a cukor drágult, 63,56 százalékkal. A vaj 45 százalékkal került többe, mint tavaly februárban, a burgonya és tojás 35, a tej 32, az étolaj pedig 30 százalékkal drágult egy év alatt.
A februári inflációs adat 0,4 százalékpontos emelkedést jelent a januárban regisztrált 15,1 százalékhoz képest. Az éves infláció tavaly novemberben 16,8 százalékon tetőzött Romániában, az azt követő két hónapban lassulni kezdett.
A fogyasztói árindex immár több mint fél éve (tavaly június óta) meghaladja a 15 százalékot, és most már az éves átlagos infláció is megközelítette ezt a szintet: az elmúlt 12 hónapban 14,9 százalékos volt az átlagos infláció Romániában.
A Román Nemzeti Bank (BNR) előrejelzése szerint az infláció az elkövetkező hónapokban is magas marad, csak a harmadik negyedévben csökken egyszámjegyűre.
Kapcsolódó cikkeink
Kakaó- és cukordrágulás: mit várhatunk a boltokban húsvét előtt?
Az elmúlt hónapokban rendkívül jelentős mértékben emelkedett a kakaó és…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >